ارتباط با ما در

جامعه ایرانی بررسی کرد؛

دلیل افزایش متکدیان در سطح جامعه/ احساسی بودن مردم چقدر تاثیر دارد؟

منتشر شده

تکدی گری

به گزارش جامعه ایرانی؛ تکدی‌گری یکی از معضلات شهری است که طی سال‌های اخیر شاهد افزایش آن در کشور و به‌ویژه در پایتخت هستیم. افزایش متکدیان بر سر چهارراه‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و مکان‌های پرتردد باعث بد دیده شدن ظاهر شهری شده و از طرفی هر روز هم شاهد افزایش تعداد متکدیان هستیم.

در همین خصوص، استاندار تهران اظهار کرد: بسیاری از متکدیان درآمدی بیشتر از یک کارمند تحصیل‌کرده دارند. ولی سوال اینجاست که حال باید با این معضل اجتماعی چگونه برخورد شود؟

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نابرابری‌ها را باید کاهش دهیم به جامعه ایرانی گفت: اگر ضریب جینی تهران را با سایر شهر‌ها مقایسه کنیم درمی‌یابیم که تهران از لحاظ درونی دچار مشکل است، زیرا ضریب جینی نابرابری نسبت به سایر شهر‌ها دارد.

وی افزود: دهک‌های درآمدی تهران با سایر شهر‌ها متفاوت است. ظواهر و تشریفات در تهران این‌گونه است که درآمد در تهران نسبت به شهر‌های دیگر بالاتر است؛ در واقع ظاهر تهران فریبنده است. هر موقع توازن بین شهر‌ها رعایت شود، آن زمان شاهد این خواهیم بود که مهاجرت به تهران کمتر می‌شود. ظاهر تهران به‌گونه‌ای است که هر کسی که به این شهر می‌آید دوست دارد اینجا بماند. به نظر من، اگر شهر‌های دیگر نیز مثل تهران زیبا شود آن زمان شاهد مهاجرت بیش از حد به تهران نخواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احساسی بودن مردم کشورمان در قبال متکدیان به یک معضل تبدیل شده و از این‌رو چرخه‌ای ناتمام ایجاد شده است؛ هرچقدر با نگاه «کمک کردن» مبالغی به این افراد بپردازیم این چرخه ادامه خواهد داشت و باعث ورود افراد جدید به این معضل اجتماعی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: فاصله ۱۵ برابری دهک‌های جامعه با یکدیگر باعث شده که همه نسبت به همدیگر کم‌درآمد محسوب شوند و به‌نظر می‌رسد که خیریه‌ها و دستگاه‌های متولی باید در قبال این معضل اجتماعی خود را اثبات کنند.

وی افزود: در شهر تبریز با جمعیت قابل ملاحظه‌ای که دارد به این جهت که سازمان‌های خیریه توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و اثبات کنند که می‌توانند بر موضوع تکدی‌گری غلبه کنند، مردم دیگر به هیچ متکدی کمک نمی‌کنند و هیچ فردی، گدایی نمی‌کند، چون می‌داند که این کار بی‌فایده است.

محجوب در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که متعهد به تلاش در این مورد هستند بایستی این معضل اجتماعی را جدی بگیرند. کمیته امداد، سازمان بهزیستی، موسسات خیریه به انضمام دستگاه‌های انتظامی و قضایی و اجرایی باید ستادی تشکیل دهند که این مشکل را حل کنند. باید هرچه زودتر نابرابری‌ها از بین برود و مسئولان بایستی توسعه شهر‌ها را جدی بگیرند و سعی کنند بسیاری از طرح‌هایی که در تهران منجر به زیبایی و پیشرفت شهر شده را در شهرستان‌ها هم اجرا کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.