ارتباط با ما در

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

موسوی و کروبی به کمک نظام می‌آیند

این عضو بنیاد باران در رابطه با واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این مسئله و استفاده ابزاری دانستن از مسئله حصر در شرایط کنونی اظهار داشت: درصورتی‌که اراده‌ای برای شکل دادن آشتی ملی در کشور وجود داشته باشد حتی اگر از مسئله رفع حصر استفاده ابزاری صورت گیرد، آقایان موسوی و کروبی حاضر خواهند از اعتبار خود برای کمک به کشور هزینه کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی_  عبدالله ناصری گفت: درصورتی‌که فضای مطلوب اجتماعی شکل گیرد به‌طور حتم آقایان موسوی و کروبی به کمک نظام و حفظ نظام خواهند آمد.

پس‌ازآنکه اسحاق جهانگیری در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور مطرح کرد که به‌زودی همه جریانات نمادین کشور کنار هم قرار می‌گیرند، نگاه‌ها به سمت رفع حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و رفع محدودیت‌ها برای سید محمد خاتمی رفت.

الیاس حضرتی، مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز در همین رابطه در نشستی با اشاره به همین اظهارات جهانگیری تأکید کرد که «تلاش آقای جهانگیری رفع محدودیت‌های آقای خاتمی است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضورداشته باشند.» محمدحسین کروبی هم به نقل از یک منبع موثقاز تصمیمات جدید در مورد حصر خبر داد و گفت که رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی تصویب‌شده است و درصورتی‌که تا ۱۰ روز آینده مقام رهبری نظری در رابطه با آن مطرح نکند، لازم‌الاجرا خواهد بود.

البته غلامرضا حیدری از اعضای کمیته حصر فراکسیون امید مجلس درباره خبر مربوط به صدور مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد رفع حصر از طریق رئیس مجلس، از عدم تائید این خبر توسط لاریجانی خبر داد، اما این خبر تا همین اندازه هم در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار نگرفت.

احمد زیدآبادی، روزنامه نگاردر کانال تلگرامی خود در این رابطه نوشته است: «اگر رفع حصر سال پیش در همین ایام صورت می‌گرفت؛ صرف انتشار خبر آن، موجی از نشاط سیاسی و امید به تغییر و پیشرفت در اقشار مختلف اجتماعی ایجاد می‌کرد و جامعه را از فرو غلتیدن به یأس و سرخوردگی نجات می‌داد؛ اما یک سال تأخیر، متأسفانه اثر خود را گذاشته و بسیاری چیزها را دستخوش دگرگونی کرده است.»

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران ارزیابی خود را در رابطه باخبر رفع حصر در گفت‌وگو با جامعه ایرانی  گفت: بحث آشتی ملی به‌عنوان ضرورت از سوی اصلاح‌طلبان و عقلا جریان اصولگرایی در حدود یک سال به‌طورجدی مطرح‌شده است. امروز پس از گذشت یک سال با توجه به شرایط بسیار بحران‌زده و نابسامان کشور ضرورت آن از سال قبل بیشتر به نظر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: آقای جهانگیری باانگیزه بیشتری در حال انجام تلاش‌هایی در این زمینه است، البته او از ابتدا و در حد توان خود در این رابطه همت خود را به کار بسته بود و به‌طور حتم جلسه موردنظرش باید دارای مقدمه‌ای باشد که یکی از آن‌ها رفع حصر و محدودیت‌های آقای خاتمی است. روی دادن این اتفاق بر فضای جامعه بین‌المللی و اقتصادی کشور تأثیرگذار خواهد بود.

این فعال سیاسی در ادامه تأکید کرد: آقای خاتمی و عزیزانی که در حصر هستند، حتی شخصیت‌هایی که در این سال‌ها به‌خصوص پس از سال ۸۸ هزینه پرداخت کردند که برخی از آن‌ها اکنون در قید حیات نیستند به‌طور حتم این واقعیت را پذیرفتند که سرنوشت، حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور از همه‌چیز مهم‌تر است و عقیده تمام بزرگان در این راستا است و درصورتی‌که استفاده ابزاری هم از آن‌ها صورت گیرد در شرایط فعلی اصلاح‌طلبان و بزرگان آن حاضر به پرداخت این هزینه هستند.

این عضو بنیاد باران در رابطه با واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این مسئله و استفاده ابزاری دانستن از مسئله حصر در شرایط کنونی اظهار داشت: به‌عنوان یک کنشگر شخصا این قاعده را تائید نمی‌کنم، اما بزرگان که در بسیاری از جاها برای حفظ کشور هزینه پرداخت کردند، درصورتی‌که اراده‌ای برای شکل دادن آشتی ملی در کشور وجود داشته باشد حتی اگر از مسئله رفع حصر استفاده ابزاری صورت گیرد، آقایان موسوی و کروبی حاضر خواهند از اعتبار خود برای کمک به کشور هزینه کنند. درصورتی‌که این اتفاق محقق شود و رهبران جنبش سبز و بزرگان اصلاحات فضایی را بیابند تا بتوانند با افکار عمومی ارتباط برقرار سازند، به نظر می‌رسد که از میزان منفی بودن این قضیه کاسته خواهد شد.

ناصری درباره کاهش محبوبیت این افراد تصریح کرد: پس از رای آقای خاتمی در انتخابات مجلس نهم در دماوند فضا عمومی به‌صورت منفی علیه او به وجود آمد ولی آقای خاتمی با توجه به شکل‌گیری این فضا تصمیم به یک کنش سیاسی گرفت که در راستای مصالح اصلاحات، منافع ملی و کشور بود. تأثیر رأی در دماوند در سال ۹۴ و ۹۶ تجلی پیدا کرد. این‌ها مواردی است که بزرگان بارها برای آن‌ها هزینه پرداخت کردند، مخاطبان اصلاحات و جنبش سبز به توجیه و ارتقا سطح آگاهی نیاز دارند.

وی درباره اینکه آیا رفتار آقایان موسوی و کروبی پس از رفع حصر احتمالی همانند خاتمی خواهد بود گفت: حتماً این اتفاق می‌افتد زیرا آن‌ها هم از این رویکرد مستثنا نیستند و برای کشور دغدغه دارند. اگر فضای مطلوب اجتماعی شکل گیرد به‌طور حتم این آقایان به کمک نظام و حفظ نظام خواهند آمد.

5 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. ملت مظلوم

    سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۴

    چقدر خاک برسر شدیم که فتنه گران وغارتگران بیت المال میخواهند به کمک نظام بیان اگه اینجوریه همون بهتر که نیان تازه اگر هم بیان اول باید محاکمه بشن…………..

  2. سیدمحمدعلی

    سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۶:۱۳

    ….خل ها!!! همه مشکلات ریشه در همین وابسطه ها و تفاله های دور و برشان دارد

  3. علی رضا

    سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۶:۲۳

    با سلام -مثل اینکه این اقا از تحولات خیلی عقب تشریف دارند ؟امروز مشکل مردم فقط نام ونان ومعیشت نیست ؟مشکل مردم عدم اعتماد به گفتار درمانی مقامات ارشد است ؟ اقای حسن روحانی فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده است ؟یعنی به عبارتی کشور هم سرمایه اجتماعی اش دچار نقصان شده است و هم خزانه بانک مرکزی به بحران خورده است ؟ هم درامدهای نفتی و مبادلات بانکی دچار تحریم شده است ؟
    اقای روحانی وایضا جهانگیری نخواستند پیام مردم درسال 1384 و رای به احمدی نژاد را باور کنند و لذا بعداز 8 سال دوباره رفتند سراغ کارگزاران و کسانی که دستی در دولت های قبل داشتند ؟ وساختارهای تصمیم گیری واداری کور و تنبل و رانتی وفساد پررو را حفظ کردند و مشکلات اقتصادی کشور را به تاخیر انداختند ؟
    امروز مشکلات جاری کشور مربوط مافوق درک این افراد است ؟
    امروز اگر کسی جرات تصحیح فرایندها را نداشته باشد نمی تواند اعتماد عمومی را احیاء کند ؟
    امروز اگر کسی سیستم مدیریت اداری کشور را از عناصر مدیریتی ته نشین شده و رسوبات اداری پاکسازی نکند نمی تواند سیستم اداری و اقتصادی را چابک کند ؟
    امروز اگر کسی تعارفات را کنار نگذارد و عذر عده ای را نخواهد خودش باید برود ؟
    کسانی که مثل این اقای ناصری فکر می کنند در واقع راضی به استمرار وضع موجود هستند و استمرار وضع موجود در بهترین شرایط می شود یونان بحران زده چند سال پیش که با وام اتحادیه اروپا نجات پیدا کرد و در بدترین شرایط می شود ونزوئلا و لیبی ؟
    بد نیست که مسئولین ما از همین کشورهای جنگ زده افغانستان وعراق و؟ یاد بگیرند که چگونه در حفظ قدرت خرید پولشان از ما جلوتر هستند ؟ یعنی به عبارتی در منطقه ریال ایران بشدت سقوط کرد اما افغانی ودینار عراق سقوط نکرد .

  4. اشکان پناهی

    شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۵

    یه بازی کثیف دیگه

  5. اشکان پناهی

    شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۶

    به نطر این حکومت این ملت فقط ۲۲ بهمن به ۲۲ بهمن و انتخابات فهیم است و بقیه سال همونی هستیم که احمدی نژاد گفت و نطام تایید کرد

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.