ارتباط با ما در

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

تبعات خلیفه‌کشی که پدر شهید احمدی‌روشن آغاز کرد

زیبا کلام گفت: رفتارهای این‌چنینی تأسف‌آور است زیرا رایج شدن این‌گونه حرکت‌ها یعنی بر خود تند با رئیس‌جمهوری که تندروها با او همسو و هم‌جهت نیستند و موردعلاقه‌شان نیست به این نشست محدود نمی‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی- زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روایتی که رسانه‌های وابسته به جریان تندرو از حرکت پدر شهید احمدی روشن در دیدار رهبر انقلاب با مهمانان کنفرانس وحدت با رئیس‌جمهور نقل کرده‌اند اگر صحت داشته باشد در حقیقت بهره‌برداری تبلیغاتی و سیاسی از نام شهید محسوب می‌شود.

رسانه‌های نزدیک به تندروها که اتفاقا خود را انقلابی می‌نامند روز شنبه روایتی از حاشیه‌های مراسم سخنرانی حسن روحانی پیش از آغاز سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان عالی رتبه کشور و مهمانان کنفرانس وحدت نقل کردند.

بر اساس اخبار انتشاریافته در شبکه‌های اجتماعی زمانی که رئیس‌جمهور برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت، پدر شهید مصطفی احمدی روشن (از دانشمندان هسته‌ای که سال ۱۳۹۰ در تهران به شهادت رسید) که در صف نخست نشسته بود، با دادوفریاد نسبت به عملکرد او معترض می‌شود. پدر شهید مصطفی احمدی روشن، ادامه حضور روحانی را برای ریاست جمهوری مضر معرفی می‌کند که گویا تنش بالا می‎گیرد و درنهایت با وساطت سردار امیر علی حاجی‎زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که نزدیک او نشسته بود، به پایان می‌رسد.

خانواده شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای برای مردم ایران محترم هستند، اما علاوه بر تعجب‌آور بودن حضور خانواده آنان در مراسمی‌هایی در چنین سطح با حضور مقامات عالی کشور و از آن مهمتر مهمانان خارجی، حضور تنها یک عضو از میان این جمعیت در مراسم‌هایی این‌چنینی سؤال‌برانگیز است. در صورت صحت ادعای رسانه های نزدیک به تندروها این مسئله همراه با رفتارهایی که به دنبال دارد نه‌تنها برای خانواده شهدا احترام به ارمغان نمی‌آورد، بلکه سبب می‌شود تا جایگاه آنان در بین مردم تضعیف شود که آسیب‌زا است.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با آسیب‌زا بودن چنین رفتارهایی گفت: اگر چنین رفتاری صحت داشته باشد و تعرضی به رئیس جمهور در این مراسم شده باشد انجام چنین رفتارهایی از سوی پدر یا برادر شهید یا هر فرد دیگری نشان از این دارد که قطعاً به پشت‌گرمی و پشتوانه مقامات مافوق کشوری این کار صورت گرفته است.

وی درباره این مسئله اضافه کرد: فردی که چنین برخورد می‌کند، اطمینان دارد که پس‌ازآن مورد هیچ بازخواستی قرار نخواهد گرفت و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه یادآور شد: درصورتی‌که تصور شود اکنون به‌جای سال ۹۷، سال ۸۷، ۸۸ یا ۸۶ است، این سؤال پیش می‌آید که آیا پدر یک شهید به خود اجازه می‌داد با آقای احمدی‌نژاد که در آن سال‌ها رئیس‌جمهور بود چنین رفتار کند، قطعاً این اتفاق روی نمی‌داد.

زیباکلام در ادامه بیان کرد: بخشی از رفتار فوق در جلسه مورداشاره در صورت صحت همان‌طور که مطرح کردم به این مسئله برمی‌گردد که فرد معترض به رئیس‌جمهور آگاه است که گزندی به او وارد نخواهد شد و مورد بازخواست کسی قرار نمی‌گیرد و حتی شاید برای جسارتی که به خرج داده، مورد تشویق هم قرار گیرد.

وی دراین‌باره افزود: رفتارهای این‌چنینی تأسف‌آور است زیرا رایج شدن این‌گونه حرکت‌ها یعنی برخورد تند با رئیس‌جمهوری که تندروها با او همسو و هم‌جهت نیستند و موردعلاقه‌شان نیست به این نشست محدود نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه ابراز کرد: درواقع رفتار اخیر نقطه شروع است و این احتمال وجود دارد روزی به رئیس‌جمهوری برسد که اتفاقاً موردعلاقه تندروها محسوب می‌شود و آن‌ها مایل نیستند به او جسارت شود، ولی زمانی که خلیفه کشی آغاز شد در هر مجلس و محفلی باید انتظار چنین رفتارهایی را با دیگران داشت.

زیباکلام دراین‌باره که رفتارهایی ازاین‌دست جایگاه شهدا را تضعیف نمی‌کند، اظهار داشت: به‌طور حتم چنین بهره‌برداری‌های سیاسی باعث تضعیف جایگاه شهدا می‌شود، ولی همان‌طور که گفتم درصورتی‌که رئیس‌جمهور آقای احمدی‌نژاد بود پدر شهدا به‌هیچ‌وجه برای انجام رفتاری مشابه آنچه باروحانی صورت گرفت، این اجازه را به خود نمی‌دادند. حرکت فوق در حقیقت بهره‌برداری تبلیغاتی و سیاسی از نام شهید به‌حساب می‌آید.

وی درباره جایگاه پدر شهید احمدی روشن در جلسه‌ای که مسئولان و مهمانان خارجی حضور داشتند، تصریح کرد: حضور پدر شهید احمدی روشن برای این است که نشان دهند فعالیت‌های هسته‌ای ارزش بالایی دارد و آقای روحانی با برجام به آن خیانت کرده است زیرا دستاوردهای احمدی روشن و امثال آن را بر باد داده است. درواقع به دنبال تسویه‌حساب سیاسی با آقای روحانی به‌واسطه برجام هستند، بنابراین با این روش‌ها مطرح می‌سازند که برنامه هسته‌ای ایران که با خون امثال احمدی روشن برپا شد را امثال حسن روحانی نابود کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص رفتار فوق از فردی که درباره جایگاه خود شناخت کافی ندارد، توضیح داد: اینکه پدر شهید احمدی روشن جایگاه خود را نمی‌شناسد، درست است ولی در کمترین حالت او اطمینان داشته که پس‌ازاین رفتار دچار مشکل نمی‌شود و بیشترین دلیل جسارت او هم به این مسئله برمی‌گردد.

5 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. محمود توتونچی

    سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ در ۱۶:۱۲

    کار پدر شهیداحمدی روشن خطا و جلو زدن از رهبری است
    توصیه رهبری حمایت از رئیس جمهوری است تا اقتدار کشور خدشه دار نشود
    انتقاد باید تمیز باشد ونه همراه ب جنجال و آشوب که این امر خواست دشمن است.

  2. مجتبی

    سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ در ۱۶:۲۲

    مدیر سایت عزیز هنوز تو خواب خرگوشی هستی نمیبینی داری دنبال کننده هات رو به خاطر چاپ اخبار دروغ از دروغ گوها از دست میدی چندین بار به شما تذکر دادم برای من جای سواله که چرا تو شما اصلاحاتیها یه دونه شهید پیدا نمیشه تو روابط خارجه که گند زدین تو روابط داخله که گند زدین
    تو اقتصاد داخلی وخارجی که گند زدین اونوقت هنوزاز حسام جون صادق جون مطلب میزارین بابا این دوتا رسوا ی دوعالمند هنوز تکلیف پولها مشخص نشده مدیر سایت عزیز

  3. رحمان محمدی اصل

    چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۲

    تأسیسات هسته ای کشور حاصل تلاش داشمندان دلسوز ایرانی همچون شهید احمدی روشن بود که عده ای به بهانۀ برچیدن تحریم ها آن را تخریب و صدها هزار میلیارد خسارت به این کشور وارد نمودند و حال که نخواستند و یا نتوانستد تحریم ها را بردارند آیا نباید تاوان خسارت خود را بپردازند؟ ولی الله سیف در مقام رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار، به عنوان سیاستگذار و تصمیم گیرنده اصلی مسائل پولی و بانکی کشور بیش 70 تن طلا و صدها هزار میلیارد دلار را به بهانۀ جلوگیری از تورم با قیمت کمتر یک پنجم نرخ روز به جیب چند ویژه خوار ریخت ولی پس از آنکه جیب رانت خواران پُر از پول شد نرخ تورم چندین برابر گریده و ملت ایران را به فقر کشانید! آیا ایشان نباید تاوان سیاستهای غلط خود را بپردازد ؟ تا کی قرار است خسارت های تصمیات غلط عده ای نالایق و ناشایست را آحاد ملت بپردازد ؟ آیا اصل 156 قانون اساسی ایجاب نمی کند قوه قضائیه جهت احیای حقوق عامه و برای گسترش عدالت خسارات های وارده را از عاملان و مسببین آن دریافت کند ؟

  4. محمد

    یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ در ۱۴:۲۰

    عامل خلیفه کشی شمایید نه احمدی روشن مملکت رو خراب کردید قیمتها 300 برابر شده باز دست برنمیداریدبرید ببینید مردم بیچاره در چه وضعیتی هستند عجب روی شما دارید

  5. محمد

    دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ در ۰۸:۳۲

    توچقدرحرف می زنی جامعه ایرانی چواشه

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.