ارتباط با ما در

آموزش صفر تا صد پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰

به‌طور کلی می‌توان روش‌های پرداخت خلافی خودرو را در ۲ گروه حضوری و غیرحضوری قرار داد که شما با بررسی هر کدام از آن‌ها قادر هستید تا نسبت به استعلام و پرداخت مبلغ مورد نظر اقدام کنید.

منتشر شده

پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ از سری کارهای ضروری برای دارندگان ماشین است که باید در دوره‌های زمانی کوتاه نسبت به استعلام این مبلغ اقدام کنند تا مانع افزایش جریمه خود شوند.

باید گفت که شما برای پرداخت جریمه زمان محدودی دارید و امکان دارد هزینه مورد نیاز برای برخی از تخلف‌های راهنمایی‌ و رانندگی بعد از مدتی ۲برابر شود، ازاین‌رو باید آشنایی کاملی در رابطه ‌با روش‌های مورد استفاده برای استعلام و پرداخت خلافی در اختیار داشته باشید که در ادامه مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

اهمیت شناخت روش‌های پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰

به‌طور کلی هرگونه تخلف یا نقض قوانین راهنمایی ‌و رانندگی که رانندگان مرتکب می‌شوند، مشمول پرداخت جریمه است که امکان دارد به‌صورت قبض کاغذی یا با استفاده از پیامک به آن‌ها اطلاع داده شود.

در ضمن علاوه ‌بر اینکه در صورت عدم‌پرداخت به‌موقع ممکن است پلیس در هر زمانی خودروی شما را توقیف و به پارکینگ ارسال کند، احتمال ثبت نمره منفی در گواهی‌نامه نیز وجود دارد که این مسائل اهمیت پرداخت خلافی را بیش‌‌تر نشان می‌دهد.

با توجه به اهمیت پرداخت این مبالغ برای جلوگیری از افزایش جریمه و دسترسی راحت‌تر به اطلاعات مورد نیاز، باید نسبت به نحوه پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ آگاهی کاملی داشته باشید.

در حال‌ حاضر چندین روش مختلف برای این منظور در نظر گرفته می‌شود تا دارندگان خودروها در صورت بروز هرگونه تخلف، بتوانند براساس خواسته خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند که باید گفت هر روشی مزایا و معایبی دارد.

انواع روش های پرداخت خلافی خودرو

به‌طور کلی می‌توان روش‌های پرداخت خلافی خودرو را در ۲ گروه حضوری و غیرحضوری قرار داد که شما با بررسی هر کدام از آن‌ها قادر هستید تا نسبت به استعلام و پرداخت مبلغ مورد نظر اقدام کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

روش حضوری برای پرداخت خلافی خودرو

چندین‌سال است که بخش زیادی از خدمات مربوط به دارندگان خودرو زیر نظر نمایندگی‌های پلیس +۱۰ انجام می‌شود. بنابراین شما برای پرداخت خلافی نیز می‌توانید به یکی از شعبه‌های مربوط مراجعه کنید.

در هنگام مراجعه به نمایندگی‌های پلیس +۱۰ برای پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ شما باید مدارکی همچون کارت ملی، شماره پلاک ماشین و گواهی‌نامه را به‌همراه داشته باشید.

بدون شک در صورت انتخاب این روش و مراجعه حضوری به شعبه‌های مربوط که تنها در زمان‌های خاصی از روز فعالیت می‌کنند، باید مدت‌زمان بیشتری را در صف منتظر بمانید که این کار باعث اتلاف وقت می‌شود.

البته این را هم درنظر داشته باشید که در این روش تمام مراحل توسط متصدی انجام می‌شود و برای این‌‌‌که نسبت به عدم‌ بروز هرگونه خطا مطمئن شوید باید تمام اطلاعات را به‌طور دقیق در اختیار آن‌ها قرار دهید.

شما باید در هنگام مراجعه حضوری به نمایندگی‌های مجاز به‌منظور دریافت خدمات برای استعلام و پرداخت خلافی، مبلغی را به‌صورت جداگانه به‌عنوان کارمزد بپردازید. هزینه کارمزد براساس قوانین تعیین می‌شود.

آشنایی با روش‌های استعلام و پرداخت آنلاین خلافی

با توجه به این‌‌که بسیاری از افراد زمان کافی برای مراجعه حضوری ندارند و ممکن است به‌دلیل مشغله‌های زیاد، پرداخت مبلغ جریمه را فراموش کنند استفاده از روش آنلاین برای آن‌ها مناسب‌تر است.

در این روش شما نیازی نیست که جهت پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ زمان زیادی را برای رسیدن به نمایندگی‌های پلیس +۱۰ صرف کنید. شما در هر موقعیت و زمانی می‌توانید این کار را خیلی سریع‌تر انجام دهید.

مراجعه به سایت پلیس راهور برای پرداخت خلافی

یکی از راه‌هایی که برای پرداخت آنلاین درنظر گرفته می‌شود، مراجعه به سایت نیروی انتظامی است. برای استفاده از این سامانه شما باید مراحل لازم جهت احراز هویت را دنبال کنید.

زمانی که وارد سایت می‌شوید باید بخش خدمات را انتخاب کنید تا قادر به مشاهده گزینه استعلام خلافی باشید. در این قسمت به وارد کردن اطلاعاتی همچون VIN یا بارکد پستی خودرو نیاز دارید.

در نهایت بعد از این‌‌که تمام اطلاعات تکمیل شد، شناسه قبض و پرداخت در این سامانه برای شما نمایش داده می‌شود تا بتوانید با استفاده از آن‌ها مراحل مورد نیاز جهت پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ را انجام دهید.

با ورود به سامانه پلیس راهور و طی‌ کردن مراحل مورد نیاز، به‌طور معمول دریافت اطلاعات درخصوص تخلف‌ها و پرداخت مبلغ بدهی چیزی در حدود ۲ روز زمان لازم دارد تا حساب شما صفر شود.

استفاده از اپلیکیشن‌های همراه برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو

باید گفت که توسعه اپلیکیشن‌های مختلف این امکان را به کاربران می‌دهد تا برای دسترسی به خدمات پرداخت خلافی بتوانند از چنین برنامه‌هایی به‌عنوان روش آنلاین و غیرحضوری استفاده کنند.

شما می‌توانید با نصب یکی از این اپلیکیشن‌ها در زمان سریع‌تری به خدمات پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ دسترسی داشته باشید و در یک بستر مطمئن نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

سوپر اپلیکیشن تاپ روشی عالی برای پرداخت خلافی در هر زمان

در صورتی‌که به عدم ‌اتلاف وقت و استفاده از روش‌های آنلاین برای پرداخت خلافی اهمیت زیادی می‌دهید، یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید برای این کار انتخاب کنید، وب‌سایت یا سوپر اپلیکیشن تاپ است.

برای استفاده از این روش باید به بخش خدمات خودرو بروید و با انتخاب یکی از روش‌های موجود و واریز کارمزد کمی در حدود ۵۲۰۰ تومان نسبت به استعلام خلافی، اقدام کنید تا با دریافت شناسه قبض و پرداخت، مراحل دیگر را انجام دهید.

این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید روش مناسب را برای دسترسی به اطلاعات تخلف‌های خود انتخاب کنید که شامل استعلام با کد ملی به‌همراه احراز هویت، امکان استعلام تجمیعی با استفاده از پلاک و پرداخت با شناسه است.

این را هم درنظر داشته باشید که پرداخت خلافی با استفاده از شناسه قبض نیازی به ارائه هزینه اضافی ندارد و به‌صورت رایگان برای شما قابل انجام خواهد بود، دیگر مواردی که می‌توان به‌عنوان مزایای استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ برای پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ در نظر گرفت عبارت‌اند از:

  • امکان پرداخت سریع و ثبت آنی در سامانه راهور ناجا

  • کاربری آسان

  • استفاده از بستری امن و مطمئن

  • امکان پرداخت به‌صورت یکجا یا موردی

  • دسترسی به تمامی اطلاعات همچون تصویر، ساعت، تاریخ و نوع تخلف

پرداخت خلافی بدون محدودیت

برای پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ می‌توان از روش‌های مختلف حضوری و آنلاین استفاده کرد. هر کدام از آن‌ها نیازمند ارائه مدارک و اطلاعات خاصی هستند که شما می‌توانید برحسب نیاز خود انتخاب کنید.

در روش حضوری باید به یکی از شعبه‌های پلیس +۱۰ مراجعه کنید، ازطرفی روش آنلاین نیز شامل استفاده مستقیم از سایت سامانه راهور یا اپلیکیشن‌های همراه است. در این راستا بهترین گزینه برای بالابردن سرعت و امنیت، به‌کارگیری سوپر اپلیکیشن تاپ است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.