ارتباط با ما در

فاصله بازرگان تا ارزروم چقدر است؟

یکی از معروف ترین مرز های مهم ایران و ترکیه، مرز بازرگان به حساب می آید. در صورتی که قصد سفر به شهر های آنکارا یا ارزروم را دارید می توانید از مرز بازرگان اقدام کنید.

منتشر شده

یکی از معروف ترین مرز های مهم ایران و ترکیه، مرز بازرگان به حساب می آید. در صورتی که قصد سفر به شهر های آنکارا یا ارزروم را دارید می توانید از مرز بازرگان اقدام کنید. این مسیر بهترین و ایده آل ترین مسیر برای شما است، به همین دلیل فاصله بازرگان تا ارزروم بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می ‌آید. شایان ذکر است اتوبوس ‌هایی که به مقصد ارزروم حرکت می ‌کنند، نمی ‌توانند از مرز رازی عبور نمایند به همین دلیل باید از  مسیر تبریز به مرز بازرگان برسند. این مرز از شهر تبریز حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای جاده مناسبی است.

فاصله بازرگان تا ارزروم

راهنمای سفر به ارزروم

برای داشتن یک سفر لذت‌ بخش همیشه نباید هزینه های گران را صرف کرد و به همین دلیل می توانید از تور ارزروم استفاده کنید. در صورتی که علاقه زیادی به کشورهایی مانند ارمنستان یا آذربایجان را دارید می توانید از قیمت های بسیار پایین این تور ها بهره مند شوید. در یک سفر زمینی برای رسیدن به ارزروم باید از مرز بازرگان عبور کنید. به دلیل اینکه این شهر فاصله زیادی با مرز ایران ندارد تقاضا و استقبال برای سفر به آن بسیار بالا است.

از چه مرزی به ارزروم برویم؟

برای رسیدن به ارزروم باید از مرز بازرگان عبور کنید و از شهر بازرگان قبل از وارد شدن به گمرک، به وسیله خودروی شخصی اقدام به مسافرت به این شهر نمایید. به دلیل ارتفاع زیادی که ساختمان پایانه مرزی دارد به خوبی از مسافت های دور مشخص است. زمانی که قصد عبور از مرز بازرگان را دارید باید برگه کاپوتاژ را به متصدی مربوطه نشان دهید. پیشنهاد می شود از ورود هرگونه محموله یا باکس سیگار به داخل مرز خود داری کنید.

از چه مرزی به ارزروم برویم؟ 

جاهای دیدنی شهر ارزروم

پس از آگاهی از فاصله بازرگان تا ارزروم نیاز است تا از جاهای گردشگری این شهر دیدن کنید. به طور کلی می ‌توان گفت این شهر روی یک شیب تند قرار گرفته است و دقیقاً مخالف شهر تهران این شیب از جنوب به شمال است. برخلاف شهرهای کوچک کشور ترکیه این شهر دارای خیابان‌های سنگ ‌فرش نیست و اکثراً خیابان های آن آسفالت هستند. یکی از مهم ترین مراکز آموزشی به نام دانشگاه آتاتورک در این شهر قرار دارد که جزء بزرگ ترین دانشگاه های کشور ترکیه شناخته می شود. علاوه بر این، انواع فروشگاه های با کیفیت مانند فروشگاه میگروس در خیابان ایستگاه راه آهن آن دارای شعبه است.

هتل های شهر ارزروم

شهر ارزروم دارای هتل های بسیار باکیفیت و مجللی است. این هتل ها دارای اتاق های کاملاً متفاوتی با سایر شهرهای ترکیه هستند. هزینه این آن ها حدودا شبی ۱۲۲ دلار است و که اکثرا در خارج از شهر و در بلندی های پالاندوکن قرار دارند. یک هتل بسیار باکیفیت به نام هتل پولیت رنسانس، از معروف ترین هتل های ۵ ستاره شهر ارزروم، برای اقامت یک شب ۱۸۰ دلار هزینه دریافت می کند. علاوه بر این هتل های ۴ ستاره دیگری به نام دمان هتل در این شهر در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

هتل های شهر ارزروم

امکانات شهر ارزروم

جاده های مرزی ایران که به شهر ارزروم منتهی می ‌شوند در چندین سال گذشته وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده اند. در واقع به دلیل لکه گیری و آسفالت این جاده ها شاهد سهولت در رفت و آمد هستیم. بسیاری از افراد به دلیل شایعاتی که وجود دارند، تصور می کنند که جاده های آن سوی مرز ناامن است اما شهر ارزروم که یکی از شهرهای بزرگ در شرق ترکیه و از امن ترین شهر های این کشور به شمار می آید.

به طور کلی می‌توان گفت فاصله بازرگان تا ارزروم ۲۸۰ کیلومتر است. آب و هوای آن در زمستان بسیار سرد و برفی بوده و تابستان های خنک دارد. به طور متوسط دمای هوای شهر ارزروم در زمستان منفی ۱۱ درجه سانتی گراد و در برخی از مواقع تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد نیز افت می کند. از امکانات این شهر می توان به تل اسکی و کلاس های آموزش اسکی در فصل زمستان اشاره کرد. علاوه بر این بسیاری از تفریحات زمستانی نیز در این شهر وجود دارند.

کلام پایانی

شهر ارزروم یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه بوده که در شرق این کشور قرار دارد و دارای جمعیتی در حدود ۴۰۰ هزار نفر است. ارزروم در زبان پارسی به معنی سرزمین رومیان است. فاصله بازرگان تا ارزروم ۲۸۰ کیلومتر بوده که برای طی کردن این مسیر می توانید با خودروی شخصی از مرز بازرگان عبور کنید. لازم به ذکر است که امکانات و تفریحات زمستانی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به اسکی اشاره کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.