ارتباط با ما در

محمد کیانوش راد در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

اصلاح‌طلبان از روحانی عبور کرده‌اند؟

در برش‌های مختلف زمانی پنج سال گذشته با وجود حمایت‌های که اطلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور و دولتش داشته‌اند اما نقدهای جدی به برخی عملکرد داشته و دارند و هر جا ایراد و اشکالی وجود داشته بدون لکنت آن را بیان کرده و می‎کنند و مسئله فوق هم از یک سو اساس به معنای عبور اصلاح‎طلبان از آقای روحانی و از سوی دیگر مبرا کردن خود از عملکرد دولت با هدف زمینه سازی برای انتخابات ۱۴۰۰ نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی- محمد کیانوش راد اظهار داشت: اصلاح‌طلبان همواره با انتقاد از شرایط دولت سعی کردند راه را برای تصمیمات درست مهیا سازند.

حسن روحانی بدون شک با حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلبان موفق به ورود مجدد در پاستور شد، اما اصلاح‌طلبان در کنار این مسئله همواره اعلام کردند هیچ توقعی از رئیس‌جمهور بابت دریافت سهم از دولت جدید ندارند.

باوجوداین عدم سهم خواهی، اما اصلاح‌طلبان هرجایی لازم دیدند سیاست‌های اشتباه دولت حسن روحانی را موردنقد قراردادند و درباره آن اظهارنظر کردند.

این نقدها به‌قدری برجسته شده است که محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: «اصلاح‌طلبان هم می‌خواهند پست‌های مدیریتی را داشته باشند و هم مسئولیت گرفتاری‌ها و مشکلات پدید آمده در کشور را نپذیرند. اکثریت پست‌های مدیریتی دولت در اختیار اصلاح‌طلبان است. قصد دارند در انتخابات ۱۴۰۰ خود را از عملکرد دولت آقای روحانی مبرا کنند.»

محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در واکنش به اظهارات نبی حبیبی درباره اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان تاکنون علیه آقای روحانی حرکتی نداشتند و درصورتی‌که سعی در تبیین شرایط اقتصادی موجود داشته باشند در زنجیره‌ای از علل آن را تحلیل می‌کنند که دولت نیز سهم تعیین‌کننده‌ای در آن ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: شرایط فعلی، مناسبات بین‌المللی، مزاحمت‌ها و موانعی که پیش روی دولت وجود دارد باعث می‌شود که نتواند به‌صورت کامل در انجام وظایف خود موفق شود، به همین دلیل در بخش عمده‌ای از مشکلات شاید بتوان دولت را غیر مقصر دانست، درعین‌حال این مسئله به معنای عدم وجود برخی از اشکالات در دولت نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان همواره با انتقاد از شرایط دولت سعی کردند راه را برای تصمیمات درست مهیا سازند. اشکالاتی که به لحاظ ساختاری در حیطه تصمیمات رئیس‌جمهور و سایر قوا وجود دارد مربوط به دولت آقای حسن روحانی نیست، حتی دولتی مانند احمدی‌نژاد که ادعای تام و تمام همراهی با اصولگرایان را داشت نیز در عمل با آن مواجه شد.

کیانوش راد در این خصوص بیان کرد: مسئله فوق گویای آن است که تا اشکالات ساختاری با جراحی‌های بزرگی برطرف نشود هر دولت دیگری نیز که بر سرکار آید به دلیل کمبود اختیارات در انجام وظایف خود دچار چنین مشکلاتی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایط خاصی که وجود داشت از ابتدا سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردند و همچنان بر این حمایت خویش وفادار هستند، البته سطح اهداف و برنامه‌های اصلاح‌طلبان نسبت به دولت آقای روحانی فراتر بوده و هست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره تصریح کرد: در برش‌های مختلف زمانی پنج سال گذشته با وجود حمایت‌های که اطلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور و دولتش داشته‌اند اما نقدهای جدی به برخی عملکرد داشته و دارند و هر جا ایراد و اشکالی وجود داشته بدون لکنت آن را بیان کرده و می‎کنند و مسئله فوق هم از یک سو اساس به معنای عبور اصلاح‌طلبان از آقای روحانی و از سوی دیگر مبرا کردن خود از عملکرد دولت با هدف زمینه سازی برای انتخابات ۱۴۰۰ نیست.

وی افزود: روشن است آقای روحانی خود را دولت اصلاح‌طلب ننامیده است و اصلاح‌طلبان به حمایت از دولت روحانی در همین شرایط موجود پرداخته‌اند، بدین ترتیب درصورتی‌که دولتی اصلاح‌طلب بر سرکار آید قاعدتاً شعارها، اهداف برنامه‌های خاص دولت اصلاح‌طلبان با دولت اعتدال‌گرا متفاوت خواهد بود، همان‌گونه که خواسته‌های دولت اعتدال‌گرا از دولت اصولگرا موردنظر احمدی‌نژاد و یا موتلفه متفاوت بوده است.

کیانوش راد درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیح داد: انتخابات ۱۴۰۰ باید در زمان خود موردبحث قرارداد و البته در آن سال هم با توجه به شرایط جهانی، موقعیت ایران و وضعیت جناح‌های سیاسی تصمیمی را اصلاح‌طلبان اتخاذ خواهند کرد که به منافع ملی ایرانیان و در مرحله بعد منافع جناحی خود نزدیک‌تر باشد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.