ارتباط با ما در

برای رفع گرفتگی لوله توالت فرنگی چه کنیم؟ + ۶ روش تضمینی

پیش‌ از اینکه به بررسی علل گرفتگی لوله توالت فرنگی بپردازیم، بهتر است بدانید که گرفتگی لوله توالت به علل مختلفی صورت می‌گیرد و برای هر علت معمولاً روش بازکردن بخصوصی دارد که در ادامه به بررسی آن ‌ها خواهیم پرداخت.

منتشر شده

یکی از اتفاقاتی که ممکن است هر فرد در طول زندگی‌ با آن روبرو شود، گرفتگی لوله توالت فرنگی است. گرفتگی لوله توالت فرنگی ممکن است در اثر گیر کردن جسم در لوله یا چاه به وجود آید. درصورتی ‌که گرفتگی سطحی باشد، می‌ توانید در منزل با چند روش ساده اقدام به باز نمودن این گرفتگی کنید؛ اما اگر گرفتگی توالت شدید باشد، باید حتما‍‌ً با یک مجموعه لوله بازکنی ارتباط برقرار کنید. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علت‌ ها و روش‌ های باز کردن لوله توالت فرنگی بپردازیم.

علل گرفتگی لوله توالت فرنگی

پیش‌ از اینکه به بررسی علل گرفتگی لوله توالت فرنگی بپردازیم، بهتر است بدانید که گرفتگی لوله توالت به علل مختلفی صورت می‌گیرد و برای هر علت معمولاً روش بازکردن بخصوصی دارد که در ادامه به بررسی آن ‌ها خواهیم پرداخت.

·        افتادن اشیا درون توالت فرنگی

معمولاً در مکان‌ هایی که حمام و توالت آن‌ها یکی است، ممکن است اشیا سختی همچون صابون یا اسباب ‌بازی داخل توالت فرنگی بیفتد و درنتیجه به گرفتگی لوله توالت فرنگی منجر می‌ شود.

·        پر شدن چاه فاضلاب

در بسیاری از منازل و ساختمان ‌های قدیمی که فاضلاب آن‌ ها به سیستم فاضلاب شهری وصل نشده است، با این مشکل مواجه می‌ شوند. همچنین در این ساختمان‌ ها ممکن است چاه آن‌ ها به دلایل مختلف ریزش کند یا پر شود که دراین ‌صورت باید با یک مرکز لوله بازکنی معتبر تماس حاصل کنید تا با تخلیه چاه این مشکل برطرف شود. پیشنهاد ما، استفاده از خدمات شرکت فراز سرویس است. معمولاً پر شدن چاه فاضلاب منازل و ساختمان‌ های قدیمی با روش‌ های خانگی قابل برطرف کردن نیست.

·        ریختن مصالح ساختمانی، سیمان و گچ

گاهی اوقات ممکن است پیش‌ از نصب توالت فرنگی در لوله خانه‌ های نوساز سیمان، گچ و مصالح ساختمانی ریخته شود. به‌ طورکلی، رفع گرفتگی توسط این مصالح از گرفتگی دستشویی با اشیا دشوارتر است و برای برطرف نمودن آن هیچ محلول یا ماده ای توصیه نمی‌ شود. به‌ همین دلیل، بازکردن گرفتگی لوله توالت فرنگی با سیمان و مصالح ساختمانی صرفاً توسط متخصصین توصیه می‌ شود.

روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی

۱.     تلمبه دستی

یکی از ابزارهایی که در تمام منازل کارایی گسترده ‌ای دارد، تلمبه دستی است. این وسیله راحت ‌ترین ابزار برای بازکردن لوله‌ های گرفته شده است؛ اما توجه داشته باشید که برای استفاده از این تلمبه ها در توالت فرنگی، باید تلمبه دستی مخصوص توالت فرنگی را خریداری کنید. بهتر است تلمبه شما دارای سری نرم باشد؛ زیرا در مقایسه با دیگر تلمبه‌ های موجود در بازار از کارایی بیشتری برخوردار خواهد بود. اگر سری های سفت تلمبه‌ را خریداری کردید، باید ابتدا آن را برای چند دقیقه زیر آب گرم نگه دارید تا کاملاً نرم شود.

۲.     محلول لوله‌ بازکن

برای تهیه محلول لوله‌ بازکن سرکه و جوش ‌شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب این دو ماده با یکدیگر محلول فوق‌ العاده قوی را به شما می دهد که علاوه‌ بر برطرف نمودن گرفتگی لوله، باعث تمیز کردن سطوح آن نیز می‌ شود. در ۹۵ درصد مواقع هنگام استفاده از محلول لوله بازکن گرفتگی توالت فرنگی به‌ طور کامل برطرف می‌ شود. برای تهیه این محلول باید مقداری سرکه را با نصف لیوان آب گرم ترکیب کنید. سپس جوش شیرین را داخل لوله توالت فرنگی بریزید و پس‌ از چند ثانیه محلول به دست آمده را نیز به آن اضافه کنید. این محلول با قدرتی فوق‌ العاده ترکیب شیمیایی پدید می‌ آورد که علاوه ‌بر تمیز شدن سطوح توالت، گرفتگی لوله‌ ها را نیز برطرف می‌ کند. پس‌ از استفاده از محلول لوله‌ بازکن به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس باز شدن لوله خروجی فاضلاب را دوباره چک نمایید.

۳.     آویز لباس

یکی از راهکارهای خانگی برای برطرف نمودن گرفتگی لوله توالت فرنگی استفاده از آویز لباس است. به‌ منظور باز کردن لوله توالت فرنگی ابتدا باید آویز را کاملاً صاف کنید و انتهای آن را به شکل قلاب درآورید. برای‌ اینکه این وسیله به لوله آسیبی وارد نکند، سر قلاب را با پارچه‌ ای محکم ببندید؛ به‌ گونه‌ ای که حین انجام کار از قلاب جدا نشود. با پوشیدن دستکش، قلاب را درون توالت فرنگی ببرید و سپس آن را به‌ خوبی درون لوله بچرخانید تا هر نوع گرفتگی لوله برطرف شود.

۴.     فنر دستی

یکی از روش‌ های مناسب برای رفع گرفتگی لوله توالت فرنگی، استفاده از فنر دستی است. این وسیله یک دستگیره و یک شی فلزی در سر خود دارد. برای تهیه فنر دستی می‌ توانید آن را از ابزار فروشی‌ ها تهیه کنید. به منظور استفاده از این وسیله ابتدا باید آن را درون لوله توالت فرنگی کرده و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس صبر کنید و فنر را در محل گرفتگی لوله چند دقیقه در همان جهت بچرخانید تا گرفتگی لوله کاملاً برطرف شود. به‌ منظور خارج نمودن فنر از لوله توالت فرنگی آن را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و بیرون آورید. فراموش نکنید که هل دادن و فشار بیش‌ از اندازه نه‌ تنها باعث جلوتر رفتن فنر نمی‌شود؛ بلکه سبب آسیب دیدن لوله توالت فرنگی نیز خواهد شد.

۵.     استفاده از مواد شوینده

از دیگر روش ‌های رفع گرفتگی لوله توالت فرنگی که بسیار موثر و ارزان‌ قیمت است، استفاده از مواد شوینده محسوب می‌ شود. برای انجام این کار ابتدا باید نصف فنجان مواد شوینده مانند مایع ظرف ‌شویی یا مایع دست‌شویی را درون لوله توالت فرنگی بریزید. سپس پس‌ از گذشت چند دقیقه از مقداری آب جوش برای باز نمودن لوله توالت فرنگی استفاده کنید. ترکیب مواد شوینده با آب جوش باعث نرم شدن ضایعات داخل لوله شده و گرفتگی را برطرف می‌ کند.

۶.     ریختن آب گرم

یکی از اولین کارهایی که هنگام مواجه شدن با گرفتگی لوله توالت فرنگی باید انجام دهید، ریختن یک سطل آب گرم است. برای انجام این کار باید مقدار کافی آب گرم را داخل توالت فرنگی خالی کنید؛ چند دقیقه صبر کنید و سپس بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر. درصورتی‌ که آب به‌ درستی تخلیه شد، نشان‌ دهنده رفع گرفتگی لوله توالت فرنگی است. سپس با استفاده از آب سرد، کاسه را با دقت شست‌و‌شو دهید.

روش نهایی لوله بازکنی درصورت برطرف نشدن گرفتگی لوله

اگر با استفاده از روش‌ های ذکر شده نتوانستید مشکل گرفتگی لوله توالت فرنگی را حل کنید، بهتر است با یک مجموعه لوله بازکنی معتبر تماس حاصل کنید. مجموعه تخصصی لوله بازکنی فراز سرویس در تمام نقاط تهران و همچنین لوله بازکنی در کرج را با برخورداری از متخصصین مجرب و سرویس کاران ماهر می‌ تواند در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و به ‌صورت کاملا تضمینی علاوه‌ بر برطرف نمودن گرفتگی لوله، رسوب گیری توالت فرنگی را نیز برای شما انجام دهد. همین امر سبب می‌ شود که تا مدت زمان طولانی سرویس بهداشتی منزل شما با مشکل گرفتگی روبرو نشود. توجه داشته باشید که در صورت نداشتن تخصص در انجام این کار امکان دارد به لوله‌ های فاضلاب کاسه توالت فرنگی آسیب بزنید و ممکن است خسارات جبران‌ ناپذیری برای شما به وجود آید. بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم از طریق تماس با یک مجموعه باتجربه و تضمینی مشکل گرفتگی لوله توالت فرنگی منزل یا ساختمان خود را حل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی علل گرفتگی لوله و بهترین روش‌ های لوله بازکنی توالت فرنگی پرداختیم.‌ شما می‌ توانید هر یک از روش‌ های ذکرشده را با دقت اجرا کنید. البته اگر گرفتگی لوله شما شدید است و با روش‌ های خانگی برطرف نمی‌ شود، بهتر است از طریق تماس با مجموعه لوله بازکنی فراز سرویس درخواست سرویس کاران مجرب و ماهر این مجموعه را داشته باشید تا به‌ صورت شبانه ‌روزی، به‌ صورت تضمینی با بهترین کیفیت به شما عزیزان خدمت‌ رسانی خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.