ارتباط با ما در

باز کردن گرفتگی لوله ها با گچ، سیمان، قیر و دوغاب

لوله بازکنی در بتن و سیمان یکی از متداول ترین خدمات مرکز لوله بازکنی اصفهان می باشد که در سطح عالی انجام می شود. در واقع چنین راهکارهایی باید توسط افراد متخصص و متخصص انجام شود و در صورت عدم رعایت صحت و اجرای این فرآیند، مشکلاتی پیش خواهد آمد که در مدیریت پسماند شما قابل رفع نیست.

منتشر شده

لوله بازکنی در بتن و سیمان یکی از متداول ترین خدمات مرکز لوله بازکنی اصفهان می باشد که در سطح عالی انجام می شود. در واقع چنین راهکارهایی باید توسط افراد متخصص و متخصص انجام شود و در صورت عدم رعایت صحت و اجرای این فرآیند، مشکلاتی پیش خواهد آمد که در مدیریت پسماند شما قابل رفع نیست.
موادی غیر از سیمان نیز در این مورد مشکل دارند. گچ، قیر و سیمان از مصالح ساختمانی مهمی هستند که چاه های آب و فاضلاب را مسدود کرده و باعث اختلال جدی در صنعت می شوند.

https://tasisatdena.ir/

آیا استفاده از ملات سیمان راه حل است؟

استفاده از سیمان حلال در لوله کشی خانگی به همراه دستگاه های مختلف برای این فرآیند یکی از راهکارهای ویژه برای مقابله با این مشکلات است. اما حلال های سیمان صنعتی آسیب شدیدی به لوله های آب و فاضلاب وارد می کنند و استفاده از آنها توصیه نمی شود.
برای استفاده از این راه حل ها، باید از الزامات بهداشتی آگاه باشید. اگر سیمان برای مدت محدودی وارد لوله ها شده باشد از ابزارهای دستی برای حذف سیمان استفاده می شود. سپس چند سطل آب جوش داخل لوله ها ریخته و جاده سیمانی را با فشار شستشو دهید. اما اگر سیمان چند روز در چاه ریخته شود، بدون شک خشک و سفت می شود و حذف آن با مواد نرم غیرممکن خواهد بود.

بازکردن این قفل ها بسته به اندازه ملات گود به روش های مختلفی انجام می شود. حلال هایی که برای حل کردن سیمان استفاده می شود همگی مواد گوگردی و کلردار هستند که معمولاً برای حذف این مواد از سطوح فلزی استفاده می شود و استفاده از آنها برای لوله های پلیکا چندان مفید نیست. این حلال ها مواد سیمانی را لایه برداری می کنند و به طور کامل آنها را از بین نمی برند. بنابراین این روش حذف سیمان از داخل لوله ها با کمی اکراه مورد استفاده قرار می گیرد.

روند باز کردن لوله فاضلاب با گچ سیمانی و قیر

موثرترین راه برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده از فنرهای برقی است. استفاده از این فنرهای برقی بسیار آسان بوده و هزینه پاکسازی گرفتگی لوله ها نیز کم است. آلیاژهای استفاده شده در این لوله ها بسیار نرم و منعطف بوده و به همین دلیل به چاه و سیستم فاضلاب آسیبی نمی رساند.

به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا: شتر گلو و یا سیفون چاه و لوله های فاضلاب، همواره در معرض خطر گرفتگی قرار دارند؛ مواد اضافی که از فرایند شست و شوی ظروف، حمام کردن و… به چاه وارد می شوند، در این بخش ها تجمع کرده و سبب گرفتگی لوله ها خواهند شد.

تجمع این مواد به مرور سبب باریک شدن مسیر عبور آب می شود؛ تا جایی که دیگر جریان آب به سادگی از این محل ها عبور نمی کند. این مشکلات اغلب در بخش خمیدگی لوله های آب به وجود می آیند.

بازکردن گرفتگی لوله با سیمان و گچ

گرفتگی لوله های فاضلاب با سیمان سفید

خانه هایی که نیاز به نوسازی دارند نیاز به رفع گرفتگی سیمان سفید در لوله ها دارند. در حین ساخت و ساز، مقدار زیادی مواد وارد چاه ها و فاضلاب ها می شود و باعث انسداد این سیستم ها می شود.
ورود این مواد در حین ساخت به دلیل بی توجهی کارگران به نظافت محیط پس از اتمام مراحل ساخت و ساز رخ می دهد و مشکلات متعددی را در این زمینه ایجاد می کند. به همین دلیل مواد سیمانی داخل کفش یا سر چاه باقی می مانند و خشک می شوند. با گذشت زمان این مواد خشک شده قطر لوله را کاهش داده و عبور مواد را با مشکل مواجه می کند.

یک راه حل خوب برای باز کردن لوله های پوشیده شده با سیمان سفید، تخلیه لوله ها و شستشوی آنها با جریان آب با فشار بالا است. این جریان قوی آب خود مواد سیمانی را حل می کند. هنگامی که مواد سیمانی مرطوب با آب مخلوط می شوند، خاصیت چسبندگی خود را از دست می دهند و به راحتی از دیواره لوله جدا می شوند.
اما در صورت خشک بودن ماده سیمانی امکان حذف آن وجود نخواهد داشت. این مواد هیچ گاه از چاه و لوله ها خارج نمی شوند و استفاده از تجهیزات برای برداشتن آنها باعث ترکیدگی لوله ها می شود. در چنین مواقعی چاره ای جز تعویض لوله سیمانی ندارید.

گرفتگی لوله با قیر

آب بندی لوله فاضلاب با سیمان سفید و قیر به راحتی با تجهیزات و دستگاه های آب بندی لوله انجام خواهد شد. این مصالح ساختمانی انسدادهای سخت و عمیقی را در چاه های فاضلاب ایجاد می کند که در صورت عدم رسیدگی به موقع مشکلات گسترده تری را در منطقه ایجاد می کند.
مواد قیر چسبی است که در لوله بلوک قرار می گیرد و به دیواره های آن می چسبد. پس با روش دستی قابل حذف نیست علاوه بر ابزار و ماشین آلات لوله بازکن مخصوص آب بندی لوله و قیر می توان از روغن و گریس نیز با نتایج خوبی استفاده کرد.
این مواد شیمیایی قیر را می شویند و مواد را نرم می کنند. سپس می توانید با استفاده از یک شی بلند مواد قیر را از داخل منهول خود خارج کنید.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با گچ

چنین موانعی در سیستم های آب و فاضلاب ساختمان های در حال ساخت یا نوسازی نیز دیده می شود و مشکلات زیادی در این زمینه به وجود می آید. ملات و گچ پس از سرامیک کاری محل اغلب به چاه و زهکش می ریزد و اگر آب باشد به لوله های اصلی می ریزد. در این صورت گچ به مرور زمان به لوله ها می چسبد و رسوب می کند.
استفاده از محلول اسید برای حذف این مواد توصیه نمی شود. چنین انسدادی را می توان به سرعت با استفاده از ابزارهای الکتریکی برطرف کرد.

باز کردن گرفتگی لوله با گچ و سیمان

گرفتگی لوله ها با مصالح ساختمانی

بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی با استفاده از راهکارهای مختلفی انجام می شود. این گرفتگی ها در اثر ریزش شن و ماسه در فرآیند ساخت و ساز ایجاد می شود. به دلیل تجمع این مواد، مسیر عبور آب و فاضلاب مسدود می شود. در این زمینه از پمپ های هوا برای رفع موانع استفاده می شود. این پمپ ها خط لوله را از این مواد پاک می کنند و با تزریق هوای پرفشار به لوله ها، مواد تجمع یافته در خط لوله از بدنه آنها جدا می شود.
اگر این اقلام به بدنه لوله ها چسبیده باشند با پمپ باد نمی توان آنها را از آنها جدا کرد. اگر این چیزها چسبید، تنها راه حل استفاده از محلول های اسید و منابع الکتریکی است.

نتیجه گیری

گچ و سیمان را می توان با روش های ساده و دستی و راه حل های مختلف لوله بازکنی به راحتی از داخل لوله فاضلاب جدا کرد. برخی افراد در هنگام بروز این مشکلات به روش های دستی و خانگی برای رفع گرفتگی لوله ها روی می آورند. این روش ها در رفع انسدادهای سطحی موثر هستند. با این حال، آنها برای تسکین درد شدید کار نمی کنند. در چنین شرایطی باید با مراکز تعمیر لوله سپاهان شهر و اصفهان تماس گرفته و از کارشناسان این مراکز برای رفع مشکلات خود کمک بگیرید.

منبع اصلی این مقاله شرکت لوله بازکنی اصفهان https://tasisatdena.ir/ تاسیسات دنا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت مراجعه نمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.