ارتباط با ما در

در گفت و گو با جامعه ایرانی بررسی شد؛

صداوسیما و مشکلات اساسی/ تفکر غالب در این سازمان تغییر می‌کند؟

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ محمد آیتی: با گشتی و گذاری در جامعه به‌راحتی می‌توان دریافت که فاصله مردم از رسانه ملی نسبت به دهه‌های گذشته بیشتر شده و بسیاری از افراد دیگر به مانند سابق برنامه‌های مختلف آن را رصد نمی‌کنند.

جهت‌گیری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخی تولیدکنندگان از یک طرف و نفوذ بالای ماهواره و شبکه‌های اجتماعی از سوی دیگر، خیلی از مردم را رسانه ملی دور کرده است؛ اتفاقی که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سهیلا جلودارزاده عضو کیسیون اجتماعی مجلس به جامعه ایرانی گفت: به‌نظر، افراد زیادی از جامعه روی خوشی به رسانه ملی نشان نمی‌دهند و بسیاری از برنامه‌هایی که توسط صداوسیما تولید می‌شود با مخاطب قابل ملاحظه‌ای روبرو نیست و ضرورت دارد که شرایطی را مهیا کرد تا ارتباط جامعه با رسانه ملی بیش از پیش شود.

وی افزود: صداوسیما مشکلات اساسی دارد و تفکر حاکم بر آن به‌دنبال ترویج و اشاعه یک فکر خاص است که خیلی متناسب با اصلاح امور جامعه نیست. با توجه به اینکه بیش از ۴۰ سال از قدمت صداوسیما جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، احساس می‌شود خیلی پیش از این‌ها می‌بایست جامعه را مدیریت فرهنگی می‌کردیم و با شنیدن نظرات مختلف، زمینه‌های اجرای قانون را در این سازمان به‌وجود می‌آوردیم.

نماینده تهران تصریح کرد: گاهاً و در ایام انتخابات تضارب آرا توسط صداوسیما صورت می‌گیرد، اما این روند باید همیشگی باشد و نه مقطعی. امروز آموزش‌های سیاسی حتی به شکل آکادمیک آن‌طور که باید و شاید در رسانه ملی انجام نمی‌شود و از طرفی، در زمینه ترویج کارآفرینی، اقتصاد سالم و مسائل فرهنگی با کمبود محتوا روبرو هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در رسانه ملی و در زمینه مسائل فرهنگی، کمتر در مورد شناخت و معرفت دینی کار و تلاش انجام شده است که به‌نظر من تولید در این بخش‌ها مخصوصاً در این دوران، نیاز اساسی جامعه است.

جلودارزاده در پایان و در پاسخ به اینکه برای تغییر این فضا چه می‌توان کرد؟ گفت: باید فکر غالب تغییر کند چون اگر فکر متفاوتی هم در مجموعه مدیران صداوسیما باشد، خیلی ماندگار نمی‌ماند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.