ارتباط با ما در

جامعه ایرانی بررسی کرد؛

مسئولان در خواب و فعالیت ادامه دار زنان روسپی/ درآمد روزانه زنان و مردان تن فروش چقدر است؟

حریرچی آسیب شناس اجتماعی می‌گوید زنانی که تن فروشی می‌کنند برای تامین نیاز مالی است و متاسفانه از سوی هیچ نهاد و سازمانی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ در برخی از خیابان های تهران که راه بروید، در کنار خیابان زنانی را با لباس های تقریبا نامتعارف می‌بینید که هر چند دقیقه یکبار با ماشینی که جلوی پای آن‌ها ترمز کرده است صحبت می‌کنند و در آخر یا سوار می‌شوند یا منتظر ماشین بعدی می‌ایستند. «روسپیگری» یا «تن فروشی» واژه ای است که به این زنان داده می‌شود. زنانی که به جبر جامعه مجبور هستند تا از این راه کسب درآمد کنند. روسپیگری یا کارگر جنسی (sex worker) در همه جای دنیا به یک صنعت تبدیل شده است.

تن فروشی در ایران همانند سایر کشورها وجود دارد و البته برای آن مجازاتی هم تعیین شده است. به عقیده آسیب شناسان تن فروشی شکل‌های متفاوتی دارد و شرایط برای همه آن‌ها یکسان نیست. در مناطق مرفه شهر زنان و مردان اغلب در کنار نیاز مالی سعی دارند تا لذت را از سکس تجربه کنند، اما در پایین شهر و حاشیه های شهر عمدتا زنان و مردان صرفا و صرفا برای تامین نیاز مالی خود دست به چنین کاری می‌زنند و حتی با کمترین قیمت مانند ۲۰ هزار تومان هم حاضر به چنین کاری هستند.

طی بررسی های صورت گرفته، اغلب زنانی که تن فروشی می‌کنند در کودکی مورد تجاوز یا بی حمایتی شدید قرار گرفته اند و به لحاظ شرایط روحی و روانی وارد این مسیر شده اند. برخی از آن‌ها پس از مدتی دست از این کار می‌کشند اما برخی دیگر هم تا سال‌ها مشغول به این کار هستند.

مدتی قبل در تهران نیروهای انتظامی سعی در جمع آوری آن‌ها از خیابان ها شدند و به دلیل اعتراض اهالی محل به شدت با این زنان برخورد شد. بعد از این اتفاق آنها نیز سعی کردند تا با تشکیل گروه و تیم به صورت واسطه ای مشغول به کار شوند. واسطه عموما یک آقا است که در خیابان ها می‌ایستد و قیمت و مشخصات را به مشتریان می‌دهد و پس از انجام معامله بخشی از پول دریافتی را به عنوان سهم برای خود برمی‌دارد. طبق یک عرف عموما واسطه هیچگونه ارتباط جنسی با زنان برقرار نمی‌کند تا حساب کتاب ها و ارتباط کاری آن‌ها برهم نخورد.

زنان تن فروش عمدتا ۲ الی ۳ هفته در ماه را کار می‌کنند و بستگی به سن، ظاهر و سایر ویژگی ها برای هر بار رابطه جنسی مبلغی از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، البته هستند زنانی که با توجه به ویژگی های ظاهری بارزی که دارند، دریافتی های بیشتری هم کسب می‌کنند.

امیرمحمود حریرچی فعال اجتماعی و آسیب شناس به جامعه ایرانی می‌گوید: من ابتدا باید بگویم که با واژه روسپیگری مخالف هستم، زیرا این کار اکنون به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته شده است. معتقدم این کار بزرگترین تبعیض علیه زنان به حساب می‌آید. اگر زنان مورد حمایت قرار نگیرند و خواسته هایشان تامین نشود ممکن است به تن فروشی روی بیاورند. زنانی که تن فروشی می‌کنند زنانی هستند که اغلب مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. واسطه گر یک مرد است، معامله گر یک مرد است، اما قربانی این ماجرا یک زن است، این زن است که در جامعه به واسطه این کار طرد می‌شود و در محاکم با او برخورد می‌شود. من زمانی که در سوئد بودم نیز بر روی این موضوع تحقیق کردم و اگر این اتفاق رخ دهد به جای زن به سراغ آن مردی که به سمت زن آمده است می‌روند و با او برخورد می‌کنند.

حریرچی ادامه داد: بحث تجاوز و تعدی به زنان در کشور ما بسیار شایع است، اما برای حفظ و ترس از آبرو این مسائل را عنوان نمی‌کنند و اگر هم اعلام کنند حمایتی از آن‌ها نمی‌شود. طبق آماری که دارم حدود ۲۰ هزار زن در تهران هستند که مشغول به این کار هستند. تن فروشی هم البته شیوه‌های متفاوتی دارد. مثلا یک نوع از آن که زیاد شایع نیست دیت گذاشتن (قرار گذاشتن) بدون رابطه جنسی است. به این صورت که آقا به خانم پول می‌دهد و با او برای صرف شام به رستوران می‌رود و در آخر از هم جدا می‌شوند. حس تنهایی باعث می‌شود تا مردان به این قرار ابتدایی امید ادامه دار شدن داشته باشند.

زنان از حقوق جنسی خود آگاه هستند

این آسیب شناس با بیان اینکه معاشقه و برقراری ارتباط صرفا در رابطه جنسی نیست، گفت: زنانی که به اینگونه قرار‌ها میروند طبیعتا باید زیبایی خوبی داشته باشندو مردان به امید ادامه دار شدن ارتباط با خانمی که زیبا است، اینگونه قرار‌ها را میگذارند.

۷۰ درصد طلاق ها به دلیل عدم رضایت از رابطه جنسی است

حریرچی ادامه داد: زنان ما دیگر حقوق جنسی خود را میشناسند و معتقدند آن‌ها نیز همچون مردان باید در رابطه جنسی لذت را تجربه کنند، حال زن متاهلی که به این لذت دست پیدا نمیکند چه کاری باید انجام دهد؟ طی تحقیقی که یکی از دانشجویانم از زوج‌های که طلاق گرفته بودند انجام داده، ۷۰ درصد از آن‌ها به علت نارضایتی از رابطه جنسی از همدیگر جدا شدند. طلاق عاطفی هم که اکنون زیاد درباره آن میشنویم هم اساس آن از عدم رضایت جنسی می‌آید. متاسفانه این عدم رضایت به تدریج خیانت را هم به دنبال دارد.

این جامعه شناس با بیان اینکه در ایران و برخی از کشور‌های دیگر متاسفانه حقوق زنان نادیده گرفته میشود، گفت: اینکه زنان در اغلب موارد حمایت نمیشوند و حقوقشان نادیده گرفته میشود، باعث میشود تا اینگونه مشاغل (روسپیگری) افزایش پیدا کند.

تن فروشی از راه دور و صرفا برای ارضا شدن

حریرچی با اشاره به درآمد اینگونه افراد، گفت: برخی به علت فقر و برخی برای تجربه لذت تن به اینکار میدهند، در حاشیه‌های شهر قیمت‌ها به ۲۰ هزار تومان هم میرسد و افرادی که در مناطق مختلف شهر میبینید هم ۱۵۰ تا ۲۵۰ تومان برای تن فروشی دریافتی دارند. البته هستند افرادی که از راه دور و فضای مجازی و فیلم وصرفا برای ارضا شدن تن فروشی می‌کنند و مبلغی را دریافت می‌کنند.

(مردان متاهل) مشتریان زنان تن فروش

حریرچی ادامه داد: مشتریان این زنان اغلب مردان متاهل هستند، مردانی که برخی از آن‌ها خواهان تجربه مدل‌هایی از رابطه جنسی هستند که زنشان تن به آن کار نمی‌دهد. رابطه زن و مرد رابطه فاعل و مفعولی نیست، هر دو طرف نیاز جنسی دارند.

حداقل میانگین سن روسپیگری به ۱۳ سال رسیده است

حریرچی با بیان اینکه حداقل میانگین سنی دخترانی که تن فروشی میکنند به ۱۳ سال رسیده است، خاطرنشان کرد: این سنی که میگویم برای مناطق بسیار فقیر نشین است و حتی گزارش مجلس هم در این باره بوده است. نکته کلیدی در این باره این است که این دخترانی که سن کمی دارند اغلب مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا مواد مخدر مصرف میکنند، از همین رو اکنون این کار را انجام میدهند. یا اصلا دختری که در سن پایین ازدواج میکند آیا این ازدواج است؟ خیر این فروختن دختر است و مردی که او را به همسری میگیرد صرفا برای تامین نیاز جنسی خود است. باز هم باید بگویم ریشه همه مشکلات این زنان به یک مرد میرسد، مردی که از زن حمایت نکرده و حقوق او را نادیده گرفته است.

مردان جذاب و خوش هیکل، در اجاره زنان پولدار

حریرچی ادامه داد: موضوع دیگری که اکنون زیاد شایع نشده است تن فروشی مردان است، البته نه رابطه مرد با مرد، بلکه مردانی که ظاهر جذاب و هیکل خوبی دارند از سوی زنان پولدار اغلب مسن اجاره می‌شوند که قیمت آن‌ها به ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.