ارتباط با ما در

آقای تاج! ورود زنان به ورزشگاه حق است نه امتیاز…

ایشان از موضع بالا گفته که کاری نکنند که این امتیاز از بین برود. یعنی ایشان و فدراسیون شان به دختران و زنان «امتیاز» داده اند و اگر بچه های بدی باشند این امتیاز اعطایی و مرحمتی را پس می گیرند؟

منتشر شده

رییس فدراسیون فوتبال ایران گفته است: «خانواده‌ها برای دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج به ورزشگاه می‌آیند و امیدوارم هواداران به گونه‌ای رفتار کنند که این امتیاز از بین نرود.»

دربارۀ این جملۀ گهر بار جناب تاج می توان این نکات را یادآور شد:

۱. مسابقه فوتبال عروسی نیست که خانواده‌ها بیایند. اگر منظور زنان و دختران‌اند که تا به حال درها را به روی آنان بی هیچ قانونی بسته بودید و برای کاهش حساسیت از تعبیر خانواده استفاده می کنید البته اشکالی ندارد. اما گمان نمی کنم معیاری به جز بلیت مسابقه برای اجازۀ ورود وجود داشته باشد و نسبت خانوادگی را نمی توان موقع ورود اثبات یا انکار کرد.

۲. ایشان از موضع بالا گفته که کاری نکنند که این امتیاز از بین برود. یعنی ایشان و فدراسیون شان به دختران و زنان «امتیاز» داده اند و اگر بچه های بدی باشند این امتیاز اعطایی و مرحمتی را پس می گیرند؟

مهدی تاج پس از این همه سال مسؤولیت در عرصۀ فوتبال نباید به گونه‌ای سخن بگوید که انگار از جنس فوتبال نیست. فیفا هشدار داده و فدراسیون او هم چاره‌ای جز تبعیت ندارد و این کار را نکنند تعلیق می شوند. ایشان که این همه به فیفا رفت و آمد کرده بهتر می دانند که زیر مجموعه فیفا هستند. از این رو ورای ادبیات فیفا نمی توانند صحبت کنند. البته اگر علاقه ای به رعایت مصوبات و مقررات فیفا نداریم می توانیم از فیفا خارج شویم.

۳. با این اوصاف تاج از کدام امتیاز سخن می‌گوید؟ این که دختر ایرانی می خواهد به ورزشگاهی برود که با بودجه عمومی ساخته شده و فوتبال تماشا کند به تاج و امثال تاج چه ربطی دارد؟ او رییس فدراسیون است یا مأمور تربیت زنان و دختران؟

۴. در این که همه باید رعایت کنند هیچ تردیدی نیست. اما نه با این لحن. فدراسیون فوتبال چه پیش و چه پس از انقلاب، بزرگ تر از مهدی تاج را به خود دیده است. اتفاقا آن که از امتیازی برخوردار شده آقای رییس فدراسیون فوتبال است که قرار است این تحول در دورۀ او رخ دهد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.