ارتباط با ما در

حجت الاسلام میبدی در گفت و گو با جامعه ایرانی:

اگر صداوسیما برنامه‌های مذهبی خود را تعطیل کند مردم دین دارتر می‌شوند

حجت الاسلام میبدی بر این عقیده است که اگر صداوسیما به جای حیف ومیل کردن بودجه بیت المال و پخش برنامه های سخیف و موهن، به طور کل برنامه های مذهبی خود را تعطیل کند مردم و جوانان دین دار تر خواهند شد.

منتشر شده

در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) یک مداح که مشخص شد دامادخواهر محمود احمدی نژاد است، در برنامه زنده به مقدسات اهل سنت توهین کرد و باعث ناراحتی بسیاری از شهروندان اهل تسنن کشورمان شد. این توهین و رفتارهای سخیف اما اولین بار نیست که از صداو سیما پخش می‌شود و تاکنون بارها و بارها چنین اتفاق‌هایی افتاده و باعث شده تا اختلاف، دلخوری و تفرقه در جامعه بیش از پیش رخ دهد. به عقیده بسیاری از کارشناسان، صداو سیما به جای ایجاد اختلاف در جامعه و حیف و میل بودجه بیت المال باید برنامه های سخیف و موهن مذهبی خود را قطع کند.

حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی در گفتگو با جامعه ایرانی با اشاره به توهین به مقدسات اهل تسنن در صدا و سیما که موجب ناراحتی‌های گسترده‌ای شده است، گفت: این رفتار‌ها از دو حالت خارج نیست، یا اینکه دست‌های پشت پرده هستند که می‌خواهند جنگ‌های فرقه‌ای را به راه بیاندازند با توجه به شرایط کشور، یا اینکه نه واقعا جهالت است. بالاخره برخی از این مداح‌ها سواد ندارند و به وحدت هم فکر نمی‌کنند و صرفا به فکر صدا و آواز خودشان هستند. متاسفانه صدا و سیما نه تنها برنامه‌های قابل دفاعی پخش نمی‌کند، بلکه برنامه‌های تفرقه افکن و نامناسبی را هم پخش می‌کند.

میبدی ادامه داد: چرا در شب‌های ماه رمضان و قدر باید چنین برنامه‌های سخیفی از صدا و سیما پخش شود؟ صدا و سیما که باید کلاس فرهنگ همه جامعه باشد، تبدیل به جایگاهی برای عده‌ای خاص شده است که نتیجه آن هم چنین مداحی‌هایی می‌شود. من یقین دارم اگر امام زنده بودند قطعا با این اتفاق‌ها اینگونه برخورد نمی‌کردند. صدا و سیما متعلق به همه ملت است و باید برنامه‌های مناسب با تمامی جامعه را پخش کند. جای هر برنامه و هر فردی در صدا و سیما نیست. چهره‌های فرهنگی کشور باید جایگاه و حضور بیشتری در صداو سیما داشته باشند و زمانی که این اتفاق‌ها رخ می‌دهد برخورد درستی با آن‌ها صورت بگیرد.

حجت الاسلام میبدی با بیان اینکه این اتفاق‌ها در گذشته هم رخ داده است، تصریح کرد: من یک بار به پاکستان رفته بودم، روحانیون شیعه پاکستان به من التماس می‌کردند و می‌گفتند به صداو سیما بگویید تا این اندازه برنامه‌های تفرقه افکن پخش نکند و به اختلاف‌ها دامن نزند، اما متاسفانه موثر واقع نشد و این برنامه‌های سخیف روز به روز بیشتر شد. من معتقدم اگر صداوسیما برنامه‌های مذهبی خود را تعطیل کند، مردم و خصوصا جوانان ما دین دار‌تر خواهند شد و به نفع اسلام خواهد بود. زیرا آنقدر برنامه‌های سخیف، موهن و بی محتوا پخش می‌کند که هیچ یک از افراد جامعه این برنامه‌ها را نگاه نمی‌کند و اگر هم کسی نگاه کند می‌گوید آیا اسلام این است که در این برنامه‌ها گفته می‌شود؟ اگر واقعا ماهیت اسلام این است که پس آن را نمی‌خواهیم. بر همین اساس بر این باروم بیش از ۷۰ درصد از برنامه‌های مذهبی صداوسیما را باید تعطیل کرد. صداوسیما جز حیف و میل کردن بودجه صداوسیما هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.