ارتباط با ما در

گزارش نیویورک‌ تایمز از تازه‌ترین دستاوردهای محققان

انسان هنوز به مرز حداکثری طول عمر خود نرسیده است

رکورد فعلی طولانی‌ترین طول عمر انسان ۲۱ سال پیش به ثبت رسید، زمانی که جین کالمنت، یک زن فرانسوی در سن ۱۲۲ سالگی درگذشت. تا جایی که دانشمندان می‌دانند هیچ‌کس تاکنون بیش از این عمر نکرده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– تحقیقات روی افراد مسن ایتالیایی نشان می‌دهد نرخ مرگ‌ومیر در میان پیرترین افراد کاهش یافته و همین امر به معنای آن است که مسن‌ترین افراد هنوز به انتهایی‌ترین محدوده طول عمر خود نرسیده‌اند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیویورک‌تایمز، از سال ۱۹۰۰ میانگین امید به زندگی در سراسر جهان به لطف سیستم بهتر درمان عمومی، بهداشت و عرضه مواد غذایی بیش از دو برابر شده است. اما یک تحقیق تازه درباره ایتالیایی‌هایی که طول عمر زیادی داشته‌اند نشان می‌دهد که انسان هنوز به مرز حداکثری طول عمر خود نرسیده است.

الیزابت باربی، جمعیت شنان دانشگاه رم گفت: «اگر یک محدوده ثابت بیولوژیکی وجود داشته باشد، ما هنوز به آن نزدیک نشده‌ایم.» باربی و همکارانش تحقیق خود را در مجله ساینس منتشر کردند.

رکورد فعلی طولانی‌ترین طول عمر انسان ۲۱ سال پیش به ثبت رسید، زمانی که جین کالمنت، یک زن فرانسوی در سن ۱۲۲ سالگی درگذشت. تا جایی که دانشمندان می‌دانند هیچ‌کس تاکنون بیش از این عمر نکرده است.

در سال ۲۰۱۶ تیمی از دانشمندان در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در برانکس مدعی شد که خانم کالمنت بیشتر یک استثنا بوده و این‌طور استدلال کردند که طول عمر ثابت انسان بر اساس برآوردهایشان حدود ۱۱۵ سال است.

تعدادی از منتقدان این تحقیق را زیر سؤال بردند و سیگفرید حکیمی، بیولوژیست دانشگاه مک گیل گفت: «مجموعه داده‌های آن‌ها بسیار ضعیف بود و آمارها اساس نقص داشتند.»

هرکسی که در مورد محدودیت طول عمر مطالعه می‌کند، با دو چالش آماری جدی روبرو می‌شود.

تعداد افرادی که به سنین خیلی بالا می‌رسند، زیاد نیست و کسانی که بسیار پیر می‌شوند نیز اغلب یادشان می‌رود که دقیقاً چند سال زیسته‌اند. باربی دراین‌باره گفت: «در این سنین، مشکل این است که اطمینان یابیم سنی که مطرح می‌شود واقعی است.»

دکتر باربی و همکارانش تمام اسناد ایتالیا را مورد بررسی قرار دادند تا شهروندانی که در خلال سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ به سن ۱۰۵ سال رسیده بودند را شناسایی کنند. آن‌ها برای تأیید سن واقعی این افراد، گواهی تولد آن‌ها را نیز بررسی کردند. این تیم در نهایت به رقم سه هزار و ۸۳۶ نفر رسیدند.

از قدیم این‌طور گفته می‌شد که نرخ مرگ‌ومیر در دوران نوزادی بالا است و در طول سال‌های نخست زندگی افت می‌کند. بعد در میان افراد حدود سی سال افزایش می‌یابد و در نهایت نیز در میان آن‌هایی که به هفتاد و هشتاد سالگی رسیده‌اند، به اوج می‌رسد.

اگر نرخ مرگ‌ومیر همچنان با افزایش سن بالا می‌رفت، طول عمر انسان واقعاً همان محدوده‌ای را داشت که تیم انیشتین در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند.

اما این چیزی نیست که باربی و همکارانش دریافتند. آن‌ها کشف کردند که نرخ مرگ‌ومیر در میان ایتالیایی‌های به‌شدت سالخورده ناگهان متوقف می‌شود و منحنی موجود به خطی مسطح تبدیل می‌شود. آن‌ها همچنین دریافتند که افرادی که در سال‌های بعد به دنیا آمدند، زمانی که به ۱۰۵ سالگی می‌رسند نرخ مرگ‌ومیر پائین تری دارند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.