ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

آلودگی هوا خطر سقط‌جنین را افزایش می‌دهد

محققان دانشگاه یوتا برای بررسی رابطه میان کیفیت هوا و سقط‌جنین، داده‌های آماری بیش از یک هزار و ۳۰۰ زن که پس از تجربه سقط‌جنین در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به بخش اورژانس این موسسه مراجعه کرده بودند را بررسی کردند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس مطالعاتی که به‌تازگی صورت گرفته، آلودگی هوا می‌تواند خطر سقط‌جنین مادران باردار را افزایش دهد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، زنانی که در منطقه واساچ فرانت، آلوده‌ترین نقطه ایالت یوتای آمریکا زندگی می‌کنند، ۱۶ درصد بیشتر با احتمال از دست دادن جنین خود در ۲۰ هفته نخست بارداری روبرو هستند.

واساچ فرانت از جمله مناطقی است که وقتی بحث به کیفیت هوا به‌خصوص در طول زمستان و وارونگی هوا می‌رسد، بسیار مطرح می‌شود.

محققان دانشگاه یوتا برای بررسی رابطه میان کیفیت هوا و سقط‌جنین، داده‌های آماری بیش از یک هزار و ۳۰۰ زن که پس از تجربه سقط‌جنین در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به بخش اورژانس این موسسه مراجعه کرده بودند را بررسی کردند.

این تیم تحقیقاتی همچنین سطح آلودگی هوا در این منطقه را مد نظر قرار دادند. این داده‌ها بر اساس اوج‌گیری سه نوع آلودگی مشترک (ذرات کوچک، دی‌اکسید نیتروژن و ازن) در سه روز یا سه هفته پیش از تجربه سقط‌جنین ارزیابی شد.

آن‌ها ارتباط متقابلی را میان سقط‌جنین و زنانی که طی هفت روز پیش از این اتفاق در معرض دی‌اکسید نیتروژن قرار داشتند، یافتند.

بااین‌حال کلیر لیزر، محقق بخش سلامت دانشگاه یوتا و نخستین نویسنده این مطالعات تأکید کرد که این مطالعه دارای محدودیت‌هایی هم بوده است.

زنان در این مطالعه تنها در معرض یک نوع از این آلاینده‌ها قرار داشتند، پس ممکن است که نتایج مربوط به سایر انواع آلاینده‌ها نباشد. علاوه بر این، این داده‌ها شامل زنانی که بجای اتاق فوریت‌های پزشکی از امکانات سرپایی استفاده کرده بودند، نمی‌شد.

 بااین‌حال مشکلات ناشی از آلودگی هوا تنها مختص واساچ فرانت نیست و همان‌طور که دکتر متیو فولر، نویسنده ارشد این مطالعات تأکید می‌کند: «با گرم شدن زمین و انفجار جمعیت، آلودگی هوا در حال تبدیل‌شدن به مشکلی بزرگ نه تنها در کشورهای در حال توسعه، بلکه در سراسر آمریکا است.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.