ارتباط با ما در

سازمان بهداشت جهانی تشریح کرد

 چطور بفهمیم معتاد بازی‌های کامپیوتری شده‌ایم؟

سازمان بهداشت جهانی اختلال بازی‌های کامپیوتری را به‌عنوان یک وضعیت سلامت روان جدید شناسایی کرده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– سازمان بهداشت جهانی اختلال بازی‌های کامپیوتری را به‌عنوان یک وضعیت سلامت روان جدید شناسایی کرده است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، آژانس بهداشت سازمان ملل اختلال بازی را به‌عنوان یک الگوی رفتاری که فرد در آن کنترل خود بر میزان وقتی که صرف بازی‌های دیجیتال می‌کند را از دست می‌دهد، تا جایی که بازی را به سایر فعالیت‌ها ترجیح دهد.

رفتار فردی که کاملاً دچار این اختلال شده باشد، به‌گونه‌ای است که بر سایر ابعاد مهم زندگی‌اش، از جمله روابط اش یا توانایی‌اش در حفظ شغل اش تأثیر می‌گذارد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی این فرآیند باید حداقل ۱۲ ماه ادامه داشته باشد.

این آژانس اخیراً اختلال بازی را به بیماری‌های بین‌المللی طبقه‌بندی‌شده خود که آخرین بار در سال ۱۹۹۰ به روز شده بود، اضافه کرد. اختلال بازی بر اساس شواهد علمی و پیشنهاد کارشناسان از سراسر جهان به این فهرست اضافه شده است.

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که تعداد معدودی از افرادی که وقت خود را صرف بازی‌های دیجیتالی و ویدئویی می‌کنند، دچار اختلال بازی می‌شوند. با این حال این افراد باید از میزان وقتی که صرف این فعالیت می‌کنند آگاه باشند، به‌خصوص زمانیکه باعث حذف سایر فعالیت‌های روزانه آن‌ها می‌شود.

رفتارهای اعتیادگونه به بازی را می‌توان با مشاوره و روان‌درمانی از بین برد و نخستین گام در این مسیر یاری گرفتن از افراد حرفه‌ای و مشاوران است. با وجود آنکه داروی خاصی برای این اختلال ارائه نشده، درمان آن با بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب برابر است و می‌تواند به افراد در غلبه بر آن‌ها کمک کند.

با این حال برخی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان درمانی جدا برای این اختلال ارائه کرد و با آن مشابه اختلالات روانی چون افسردگی یا اضطراب برخورد نکرد؟ محققان در این زمینه ابراز امیدواری کرده و به مطالعات خود ادامه می‌دهند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.