ارتباط با ما در

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

دولت آینده ائتلافی است/ حزب موتلفه اثبات خود را در نفی رقیب می‌بیند

به‌وسیله نفی دیگران نمی‌توان موقعیت خود را به اثبات رساند و با شکل‌گیری یک دشمن فرضی نباید به دنبال آن باشیم که با محکوم کردنش خود را به اثبات برسانیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی- کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا ابراز کرد: حزب موتلفه بهتر بود تحلیلی از اوضاع کنونی ارائه می‌کرد و راهکارهای پیشنهادی خود را در این زمینه بر زبان می‌آورد، بدون آنکه مانع رسیدن به آن اهداف را رقیب اعلام کند.

محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه در سخنرانی‌اش در کنگره این حزب که پنج‌شنبه گذشته برگزار شد دولت، مجلس و قوه قضاییه را موردنقد قرارداد، اما نه راهکاری برای مشکلات عرضه کرد و نه به انتقاداتی که به این حزب و جناح متبوعش وارد است پاسخ داد.

در بیانیه آخر این نشست هم نکاتی مانند اینکه “دولت باید بپذیرد برجام مرده است، دولت اهالی فتنه را از دستگاه‌های اجرایی اخراج کند، دفاع از برجام درحالی‌که دشمن به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل‌نکرده، وهن ملت ایران است، حضور اصلاح‌طلبان در دولت کارکردهای دستگاه‌های دولتی را به خطر انداخته است، سفره‌های مردم گواهی به سو مدیریت اقتصادی دولت می‌دهد” اشاره شد که نشان می‌دهد موتلفه درصدد است مسئولیت همه‌چیز را به گردن رقیب سیاسی اندازد.

با توجه به این بیانیه به نظر می‌رسد از نگاه حزب موتلفه که قدمتی طولانی در فعالیت سیاسی دارد حذف رقیب تنها راه نجات شرایط کنونی است، اما توضیح دادده نشد درصورتی‌که این خواسته محقق شود موتلفه با کدام روش می‌خواهد شرایط کشور را سروسامان دهد.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره نگاه حذفی حزب موتلفه به رقیب سیاسی خود در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: رعایت قواعد بازی در رقابت، قاعده فعالیت سیاسی است بر همین اساس بیشتر باید به اثبات خود تا نفی دیگران پرداخته شود.

وی در ادامه بیان کرد: به‌وسیله نفی دیگران نمی‌توان موقعیت خود را به اثبات رساند و با شکل‌گیری یک دشمن فرضی نباید به دنبال آن باشیم که با محکوم کردنش خود را به اثبات برسانیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص اظهار داشت: سؤال مردم در حال حاضر این است که یک جریان سیاسی یا حزب، گروه و تشکل چه بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف کرده است تا به آن‌ها اعتماد کنند و آرا خود را در سبد آن‌ها بریزند؟

کنعانی مقدم در ادامه ابراز کرد: حزب موتلفه بهتر بود تحلیلی از اوضاع کنونی ارائه می‌کرد و راهکارهای پیشنهادی خود را در این زمینه بر زبان می‌آورد، بدون آنکه مانع رسیدن به آن اهداف را رقیب اعلام کند.

وی درباره این فرض که موتلفه اداره کشور را در اختیار گیرد توانایی حل مشکلات را دارد، توضیح داد: کشور جناحی قابل مدیریت نیست و اینکه جناحی حاکم و دیگری محکوم شود راهکار به‌حساب نمی‌آید، این موضوع را یک‌بار در جلسه‌ای خدمت آقای هاشمی رفسنجانی عرض کردم که ایشان هم قبول داشت، باید تمام جناح‌ها در کشور برای حل مشکلات سهم داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه اضافه کرد: نباید به دنبال این باشیم که جناح وابسته به خودمان بابت حل مشکلات گروهی حاکم شود، حتی اگر حاکم هم نباشیم و رقیب در این جایگاه قرارگرفته باشد باید برای حل مشکلات مردم به آن جریان کمک کنیم. در غیر این صورت رقابت سیاسی در مسائل اجرایی کشور ورود پیدا می‌کند و باعث اصطکاک و هرز رفتن نیروهای خدمتگزار به جامعه می‌شود.

کنعانی مقدم در رابطه با آسیب‌زا بودن این نگاه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنم که دولت آینده ائتلافی خواهد بود تا تنها دغدغه‌اش خدمت و کنار گذاشتن رقابت‌های سیاسی باشد. نباید حس رفع مشکل مردم تنها تا پای صندوق‌های رأی به وجود آید، نیاز است تا پس از کسب آرا همکاری و همدلی مؤثری شکل گیرد.

وی دراین‌باره که یک‌بار دولت ائتلافی (دولت محمود احمدی‌نژاد) تجربه‌شده است، تصریح کرد: ائتلاف به معنای شکل‌گیری آن در درون یک جریان سیاسی مدنظر نیست، ائتلاف باید بحث وحدت و انسجام ملی را موردحمایت قرار دهد. به همین خاطر بارها موضع گفتمان ملی را مطرح کردم که جناح‌های سیاسی باید به‌وسیله آن نزدیک هم شوند. اینکه پس از ۴۰ سال همچنان به دنبال رقابت‌های سیاسی و استفاده از رأی مردم برای حاکمیت یک جناح باشیم جز ضرر برای آینده کشور و مردم حاصل دیگری به دنبال نخواهد داشت.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.