ارتباط با ما در

اصلاح‌طلبان چالش تبری ازدولت دارند/اصولگرایان راحت‌تر متحدمی‌شوند

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه عمده اصلاح‌طلبان چالش تبری از دولت را دارند، گفت: امروز اصولگرایان راحت‌تر می‌توانند به وحدت برسند.

منتشر شده

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه پیروان هنوز جبهه در موضوع انتخابات ورودی نداشته است، گفت: از مجموع صحبت‌هایی که شده همیشه جبهه پیروان در مسیر اتحاد و همگرایی صد درصدی بین تشکل‌های ولایی و اصولگرا پیش قدم بوده است.

وی افزود: زمانی که ما حزبی به معنای واقعی به صورت منسجم و کلان نداریم و افراد در قالب تشکل و گروه‌های کوچک فعالیت می‌کنند، تأثیرگذاری برخی شخصیت‌های حقیقی جریان اصولگرا می‌توانند بالا باشند و این مهم برای جریانات سیاسی دیگر هم مصداق دارد. به حکم عقل و تدبیر باید یک همگرایی، همنشینی و دور هم جمع شدن از مجموع سلایق مختلفی که زیر سقف اصولگرایی فعالیت می‌کنند، ایجاد شود.

نایب رئیس جبهه پیروان امام و رهبری تصریح کرد: زمانی که یک جریان در رأس کار است و یا در مجلس اکثریت دارد و یا در رأس دولت قرار دارد شاید جمع کردنشان سختی‌هایی داشته باشد. یکی از چالش‌های آنها این است که اتحاد آنها به خاطر اینکه هیچکس در اجرا، نمره عملکردش ۲۰ نیست معمولاً انتقادات به سمت آن جریان حاکم خواهد بود. همین نقد و بررسی عملکرد یک جریان باعث می‌شود که برای آنها چالش ایجاد شود و به راحتی نتوان آنها را دور هم جمع کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته فرصت‌هایی هم دارند و آن این است که اگر چه قوانین در جاهایی نهی کرده است که در برهه زمانی انتخابات و برای فعالیت‌های انتخاباتی از امکانات دولتی استفاده شود ولی از ارتباطاتشان بهره می‌برند. حال احزاب اصولگرا به دلیل آنکه نه در مجلس اکثریت بودند و نه در دولت که به هیچ عنوان حضور نداشتند، انتقادات مربوط به عملکرد اجرایی که امروز کم هم نیست متوجه آنها نخواهد بود و این موضوع برای جریان اصولگرایی یک فرصت مهم است. برخلاف اصلاح طلبان که تعداد زیادی از آنها می‌خواهند از دولت تبری بجویند، چنین چالشی را ندارند.

کوهکن تصریح کرد: امروز اصولگرایان برای دور هم نشستن و اتحاد راحت‌تر می‌توانند به اتحاد برسند و قطعاً باید از آن استفاده کرد و به حکم عقل باید با هم باشند تا بتوانند کارشان را به بهترین نحو انجام دهند. تجربه گذشته نشان داده که جریان اصولگرا همیشه توانسته ارزیابی و تحلیل رفتار و عملکرد مطلوبی در اتحاد و همگرایی داشته باشد. امروز با اینکه در مورد این موضوع بحثی در جبهه پیروان نداشته‌ایم اما از آنجایی که نوع نگاه را می‌شناسم، مطمئنم که آنها بحث همگرایی را مدنظر قرار خواهند داد.

وی تأکید کرد: با اصل برگزاری جلساتی در جهت ایجاد وحدت بین اصولگرایان موافقم ولی نتیجه آن بستگی به نگاه همه‌جانبه‌نگر در بین احزاب و شخصیت‌های حقیقی اصولگرا دارد.

نایب رئیس جبهه پیروان امام با تأکید بر توجه به موضوع جوان گرایی و بیانیه گام دوم انقلاب در ذیل این جلسات همگرایی در جریان اصولگرا گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری نباید دچار افراط و تفریط شویم. البته من نه آن نگاه را قبول دارم که بگویند فضا و میدان سیاسی به صورت صد در صد برای کهنه کارها و با تجربه‌ها است و به جوان‌ها نباید راه داد و البته این نگاه را نیز قبول ندارم که در حوزه سیاست صد در صد فرمان دست جوانان باشد.

کوهکن گفت: در جریان اصولگرایی حتماً و یقیناً باید با یک برنامه‌ای جوانان را مشارکت دهیم زیرا جوانان آینده، جای جوانان دیروز را پر می‌کنند پس باید فضا را طوری آماده کنیم که حرف جوانان نیز شنیده شود و از انرژی آنان در این حوزه حداکثر استفاده را ببریم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.