ارتباط با ما در

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

پولشویی در کشور وجود دارد اما نباید گفت تا آب به آسیاب دشمن نریزیم

موسوی لارگانی تاکید کرد: نباید به دولت و آقای ظریف برای اظهار نظر کردن در مورد وجود پولشویی در کشور، هجمه‌ای وارد شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی – موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چهار لایحه‌ای که دولت به مجلس آورده الزاماتی بود که خود دولت تاکید سریع داشت که زودتر تصویب شود تا شفاف‌سازی بین المللی خود را نشان دهیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دلیل فضاسازی‌های منفی کنونی علیه لوایح مرتبط با پولشویی را منافع مالی و اقتصادی ده‌ها هزار میلیارد تومانی برخی افراد دانست و اعلام کرد: هزینه یک مورد از این فضاسازی‌ها برابر با کل بودجه وزارت خارجه است.

وی افزود:کسانی که گردش مالی یک معامله‌شان ۳۰ هزار میلیارد تومان است، آنقدر توان مالی دارند که مبلغی برابر با کل بودجه وزارت خارجه را صرف یک مورد فضاسازی کنند.

برهمین اساس به نظر می‌رسد که یک سری از عوامل مافیای پشت پرده اقتصادی وجود دارد که نمی‌گذارند کشتی ثبات اقتصادی کشور به سر منزل مقصود برسد. با توجه به صحبت‌های وزیر امور خارجه می‌توان مسبب ناآرامی‌های اقتصادی اخیر را همین عوامل پشت پرده و دست‌های پنهان اعلام کرد که شفاف‌سازی در مورد انتشار اسامی و یا برخورد قاطعانه با این دست‌های پشت پرده، می‌تواند تا حد زیادی بدبینی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهد.

ناصر موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن انتقاد از فساد مالی در کشور، گفت:در مصاحبه اخیر آقای دکتر ظریف، اشاراتی در رابطه با پولشویی داشتند که حقیقتا اصلا انتظار از آقای دکتر ظریف نداشتیم که مطرح کنند در کشور ما پولشویی زیادی وجود دارد.حقیقتا سخنان دکتر ظریف تامل برانگیز است چرا که دشمن نیز همین سخنان را می‌خواهد و نباید خودمان آب به آسیاب دشمن بریزیم.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان افزود: بعضی از خبرگزاری‌ها گفتند اگر پولشویی نیست چرا پس مجلس قانون مبارزه با پولشویی را تصویب کرد؟ نکته اول در پاسخ به این سوال؛ اگر قانون مبارزه با پولشویی تصویب می‌شود دلیلش این نیست که در کشور پولشویی وجود دارد. نکته دوم اینکه چهار لایحه‌ای که دولت به مجلس آورده الزاماتی بود که خود دولت تاکید سریع داشت که زودتر تصویب شود تا شفاف‌سازی بین المللی خود را نشان دهیم.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ادامه داد: دولت تاکید زیادی برای تصویب بخش‌های از کنواسیون بین المللی FATF و لایحه CFT داشت و البته مجلس در گذشته نیز قانون پولشویی را تصویب کرده بود و حتی در این زمینه در خود کشور قانونی وجود داشت ولی بحث قانون جدید را خود دولت آورد و مدافع این قوانین نیز خود وزارت امور خارجه و دولت بودند.

مسلما شکی نیست که مفسد اقتصادی در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحثی که امروز مطرح شده این است که در مسائل اقتصادی عده‌ای مفسد هستند که دستی بر آتش دارند و پول هایی آنچنانی دارند، مسلما شکی نیست که مفسد اقتصادی در کشور وجود دارد و به تازگی نیز شاهد این بودیم که دونفر از مفسدین اقتصادی اعدام شدند.

وی افزود: به نظر من آقای ظریف و امثال ایشان می‌دانند که فرد یا افرادی هستند که به کشور ضربه اقتصادی وارد می‌کنند، حال آقایان اگر به یک نوعی این مفسدین را می‌شناسند بهتر است که این افراد را به قوه محترم قضاییه معرفی کنند تا جلوی فساد گرفته شود.

برخی از مسائل داخلی کشور، اگر رسانه‌ای نشود خیلی بهتر است

لارگانی رییس نمایندگان اصفهان تاکید کرد: به نظر من برخی از مسائل داخلی کشور، اگر رسانه‌ای نشود خیلی بهتر است چرا که وقتی این مسائل را رسانه‌ای کنیم و به یک نوعی برخی از حرف‌هایی که دشمن تکرار می‌کند را خود در رسانه‌هایمان تکرار می‌کنیم.

اگر کسی بگوید پولشویی در کشور نیست، خب دروغ می‌گوید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: وی از مصادیق پولشویی در کشور سخن به میان آورد و گفت: ما که نگفتیم امثال بابک زنجانی از مصادیق پولشویی نیست ولی اینکه گفته شود که در کشور پولشویی زیاد است، به یک نوعی بهانه دست دشمنان دادن است. اگر کسی بگوید پولشویی در کشور نیست، خب دروغ می‌گوید؛ پولشویی در کشور وجود دارد ولی اینکه مطرح می‌کنند به وفور وجود دارد، به نظر من آب به آسیاب دشمن ریختن است .

نایب رییس کمیسیون اقتصادی گفت: نباید به دولت و آقای ظریف برای اظهار نظر کردن در مورد وجود پولشویی در کشور، هجمه‌ای وارد شود. ولی آقای ظریف فردی است که سخنان ایشان به عنوان وزیر امور خارجه ایران در دنیا پخش می‌شود و ممکن است از آن سخنان بر علیه کشور استفاده کنند. آقای ظریف بایستی یک مقدار با ظرافت و برنامه‌ریزی بیشتری صحبت و یا مصاحبه کنند که بدخواهان نظام جمهوری اسلامی نتوانند از آن سخنان سواستفاده کنند.

نابسامانی اقتصادی و ارزی دست خود دولت بود

موسوی لارگانی در ارتباط با دست‌های پشت پرده‌ای که مانع ثبات اقتصادی کشور شدند، سخن به میان آورد و گفت: به نظر من این نابسامانی اقتصادی و ارزی دست خود دولت بود و دست‌های پشت پرده در آن دخیل نبودند. دلیل این حرف این است که آقای دکتر روحانی در گفت‌و‌گو با مردم در سیمای جمهوری اسلامی ایران فرمودند که آقای دکتر همتی می‌گویند کسی ازسامانه نیما ارز خریداری نمی‌کند من به ایشان گفتم ارزانش کنید تا بخرند، این عین کلام آقای دکتر روحانی است چه فردی می‌تواند بگوید که ارزانش کنید تا بخرند.

عدم ثبات اقتصادی واقعا ریشه داخلی دارد

رییس نمایندگان اصفهان تاکید کرد: عدم ثبات اقتصادی واقعا ریشه داخلی دارد ولی اگر دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد، پس آقای روحانی نمی‌تواند دستور دهد که ارزانش کنید تا بخرند نکته دوم این است که آقای روحانی در مجلس شورای اسلامی، زمانی که سوال نمایندگان مطرح شد؛ ایشان عینا فرمودند من می‌توانم دستوری صادر کنم که ظرف چند روز ارز به قیمت سال قبل برگردد، خب چه کسی می‌تواند دستور دهد که قیمت ارزان شود؟ فردی که خود دستور داده تا گران شود می‌تواند دستور دهد که ارزان شود.

موسوی لارگانی در پایان گفت:به نظر من دولت از تغییر قیمت ارز و از مابه التفاوت قیمت بازار آزاد با رسمی برای پرداخت بدهی‌های خود استفاده کرد که دلیل این نابسامانی‌های اخیر نیز همین بوده است.من نتوانستم برای گران شدن قیمت ارز در بازار آزاد و افزایش ناگهانی قیمت‌ها هیچ دلیل قانع کننده‌ای پیدا کنم.باز هم دلیلی برای ارزان شدن قیمت ارز وجود نداشت در حالیکه آن شب که مردم حاضر بودند دلار خود را تا ۸۰۰۰ تومان فروخته اما فردای آن روز بانک مرکزی اعلام میکند که دلار را ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری میکند.پس چرا دولت اجازه نداد که قیمت دلار کاهش پیدا کند و تمامی این موارد باعث شده تا گفته شود نابسامانی‌های اقتصادی اخیر به عوامل داخلی بر می‌گردد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. بهزاد

    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ در ۱۵:۳۱

    پولشوییکه تو ایران انجام میشه تو هیچ کجای دنیا نیست.راحت باشین.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.