ارتباط با ما در

حکیمی‎پور در گفت‌وگو با جامعه ایرانی مطرح کرد:

تاکید «خاتمی» بر تشکیل نهاد وحدت‎بخش میان اصلاح‌طلبان

حکیمی‌پور درباره حضور ۱۵ عضو شورا از احزاب ابراز کرد: این مسئله به دلیل قانون جدید است زیرا امکان آن وجود ندارد که اشخاص حقیقی که در شورا عالی هستند بدون وابستگی حزبی در آنجا حضور داشته باشند که در غیر این صورت به لحاظ قانون احزاب برای آن مشکل به وجود می آید.

منتشر شده

جامعه ایرانی-  حکیمی‌پور نظر خاتمی درباره پارلمان اصلاحات را این چنین مطرح کرد: دیداری که با ایشان داشتیم برروی نهادی که وحدت‌بخش و فراگیر باشد، تاکید داشتند، اما درخصوص اسم خیلی اصرار نداشتند. براین اعتقاد بودند که نامی فراگیر و بدون ایراد حقوقی باشد.

پس از دیدار اعضاى شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات با سیدمحمدخاتمى رییس دولت اصلاحات و محمدرضاعارف رییس فراکسیون امید تکلیف شوراى عالى اصلاح طلبان مشخص شد و برهمین اساس  با توجه به قانون جدید احزاب درخصوص تشکیل جبهه هاى سیاسی و انتخاباتى باید ١۵ عضو حقیقى شوراى عالى از میان اعضایى انتخاب شوند که در یکى از احزاب عضو هستند تا در مسیر اخذ مجوز فعالیت شوراى عالى از کمیسیون ماده ١٠ احزاب، مشکلى به وجود نیاید.

از سوی دیگر، محمود میرلوحی، از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز در گفت و گویی با خبرگزاری فارس مطرح کرده است که « اعضای حقیقی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با امضاء رئیس دولت اصلاحات در این شورا عضویت می یابند.»

در انتخابات سال ۹۴ شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای ساماندهی به امور اصلاح‌طلبان شروع به کار کرد تا بتواند انسجام و ارتباط را افزایش دهد اما در عمل مشکلاتی بروز پیدا کرد و در انتخابات شوراها و مجلس ضعف‌ها نمایان شد، خود محوری یکی از مهمترین نقدهایی است که به مدیریت شورا سیاست‌گذاری وارد دانسته می شود و برای رفع آن گروهی بحث پارلمان اصلاحات را به میان کشیدند که البته مشخص نیست تا چه اندازه موفق خواهد شد، مشکلات شورا را برطرف سازد.

احمدی حکیمی‌پور، فعال سیاسی و دبیرکل حزب اراده ملت  که از احزاب عضو در شورای سیاست‌گذاری است، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره تغییرات احتمالی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: هنوز بحث شورای سیاست‌گذاری به پایان نرسیده و در شورا هماهنگی و دیداری که با آقای خاتمی و عارف داشتیم، قرار برآن شد تا نقائص و کاستی‌ها مطرح شود تا راه‌حلی برای آنها پیدا شود.

وی در ادامه افزود: تاکید همه برآن است نهاد بالادستی که همان مجمع یا پارلمان اصلاح طلبان است، شکل گیرد تا ساز و کارها براساس آن تعریف شود. مسئله شورای عالی در حال حاضر در اولویت و اورژانسی نیست، اما تا همین جا هم مشخص شد احزاب اصلاح‌طلب در آن عضو باشند که آنها هم باید با مکانیزم مشخصی حضور پیدا کنند.

این فعال سیاسی درباره مکانیزم حضور احزاب اصلاح‌طلب تصریح کرد: درباره مکانیزم‌ها بحث‌هایی صورت گرفت. برفرض باید دید که آقای خاتمی چه اشخاص خاصی را در نظر دارد یا اینکه به چه صورت آنها وارد مجموعه می‌شوند، ولی در نهایت باید در شورای هماهنگی احزاب رای آورند.

دبیرکل حزب اراده ملت درخصوص توصیه رهبر اصلاحات به اعضای شورا اظهار داشت: آقای خاتمی در جلسه ای که برگزار شد نقدها را پذیرفت و مطرح کرد  به صورتی مسائل از بین برود تا انتظارات برآورده شود. آقای خاتمی به عنوان نقطه ثقل اصلاحات همیشه در زمینه راهبردی، هدایتی و حمایتی  کمک می کند و اصلاح‎طلبان هم توصیه‌های او را مدنظر قرار می‌دهند، اما بنای شخص او این نیست که به طور مستقیم دخالت داشته باشد.

حکیمی‌پور درباره حضور ۱۵ عضو شورا از احزاب ابراز کرد: این مسئله به دلیل قانون جدید است زیرا امکان آن وجود ندارد که اشخاص حقیقی که در شورا عالی هستند بدون وابستگی حزبی در آنجا حضور داشته باشند که در غیر این صورت به لحاظ قانون احزاب برای آن مشکل به وجود  می آید.

وی در ادامه یادآورشد: کنش سیاسی در قالب احزاب انجام می‌گیرد و اعضا یا باید عضو حزب باشند یا اینکه از سوی آن حزب معرفی شده باشند که تکلیف قانونی این مسئله معین شود و در کل این موضوع به بحث  پاسخگویی در برابر عملکردها برمی‌گردد.

این فعال سیاسی درباره مجوز شورا بیان کرد: هنوز مجوز دریافت نکرده است و باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این کار صورت گیرد، از مراحل کارهای جدیدی که در این رابطه صورت گرفته، بی‌اطلاع هستم ولی قرار بود مشکل عدم ارائه مجوز تا به امروز  مورد سوال قرار گیرد.

دبیرکل حزب اراده ملت درباره پارلمان اصلاحات توضیح داد: کار تشکیل پارلمان اصلاحات به پایان رسیده و تمامی نظرات درباره آن مطرح شده است. اکنون کمیته سیاسی و شورای هماهنگی مجدد در حال بحث بر روی آن هستند و در صورتی که شورای مرکزی نقطه نظراتی داشته باشد به شورای هماهنگی ارجاع خواهد داد.

حکیمی‌پور نظر خاتمی درباره پارلمان اصلاحات را چنین طرح کرد: دیداری که با ایشان داشتیم بر روی نهادی که وحدت بخش و فراگیر باشد، تاکید داشتند، اما در خصوص اسم خیلی اصرار نداشتند. براین اعتقاد بودند که نامی فراگیر و بدون ایراد حقوقی باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.