ارتباط با ما در

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با جامعه ایرانی:

نهادهای انتصابی هم تحت تاثیر قانون منع بکارگیری بازنشستگان قرار می‌گیرند

سبحانی‌نیا ابراز کرد: وقتی نیروهای تازه نفس در بخش‌های مختلف وارد عمل شوند طبیعتا بخش‌های دیگر هم ازاین قانون متاثر می‎شوند و در انتصاب‌ها نیروی‎های جوان به کار می‎آیند و کناره‎گیری نیروهای قدیمی خود به خود صورت می‎گیرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی-  حسین سبحانی نیا گفت: زمانی که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عملیاتی شود و دستخوش امیال و خواسته‌های افراد و مقامات قرار نگیرد نهادهای انتصابی هم به‌تدریج از اجرا این قانون تأثیر خواهند گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تابستان امسال قانونی را مصوب کردند که بر اساس آن به‌کارگیری بازنشستگان منع می‌شود. گرچه این قانون پس از ارسال به شورای نگهبان دچار تغییراتی شد و استثنائاتی برای آن در نظر گرفتند، اما با تمام این‌ها از آن به‌عنوان یکی از کارهای نیک مجلس دوازدهم نام‌برده می‌شود.

در کنار حرکت پسندیده مجلس  باید اشاره کرد که اگر این استثنائات مدنظر قرار نمی‌گرفت، نهادهای مؤثر دیگری را هم شامل می‌شد و به‌طور نمونه اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به علت کهولت سن و بیماری رئیس جدید آن (آیت‌الله هاشمی شاهرودی) عملا تعطیل به نظر می‌رسد. در این خصوص که نهادهای انتصابی اتاق فکر درواقع محسوب می‌شوند، بحثی وجود ندارد، اما برای همین کار هم ویژگی‌هایی لازم است که با توجه به شرایط سنی باید مدنظر قرار گیرد.

محمدرضا باهنر که سابقه ۷ دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد و برای مجلس دوازدهم به‌طور ناگهانی کاندید نشد در این رابطه معتقد است که «متأسفانه برخی پست‌ها در کشور ما بیش‌ازحد ماندگار شده و اگر تجدیدنظر شود، اتفاق مثبتی است.» در جای دیگری وقتی از او دلیل کاندید نشدنش در دوره دوازدهم مجلس سؤال می‌شود، در پاسخ می‌گوید: «برخی مسئولان چنان به پستشان می‌چسبند که فقط حضرت عزراییل آن‌ها را از میزشان جدا کند. ما گفتیم قبل از آنکه کارمان به حضرت عزراییل برسد، خودمان پیش‌دستی کنیم و کنار برویم.»

حسین سبحانی نیا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره ضرورت اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای انتصابی گفت: زمانی که قانون عملیاتی شود و دستخوش امیال و خواسته‌های افراد و مقامات قرار نگیرد نهادهای انتصابی هم به‌تدریج از اجرا این قانون تأثیر خواهد گرفت.

وی در ادامه ابراز کرد: وقتی نیروهای تازه‌نفس در بخش‌های مختلف وارد عمل شوند طبیعتاً بخش‌های دیگر هم از این قانون متأثر می‎شوند و در انتصاب‌ها نیروی‎های جوان به کار می‎آیند و کناره‎گیری نیروهای قدیمی خودبه‌خود صورت می‎گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه اظهار داشت: گرچه در مواردی این قانون استثنائاتی را قائل شده است، ولی اگر خوب عمل شود توانایی برجا گذاشتن تأثیرات مفیدی را به همراه دارد، البته می‌توان  از نیروهای قدیمی هم در نقش‌های مشورتی استفاده کرد.

سبحانی نیا درباره مضرات عدم استفاده از این قانون بیان کرد: بهتر آن است تا در بخش‎هایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام نیروهای سابقه‌دار کار کنند، اما در قسمت‌های اجرایی به ایجاد تحول در نیروی انسانی نیاز است و باید تازه‌نفس بر سرکار آیند.

وی در ادامه افزود: نگاه به جوان‌گرایی حتی در پست‌هایی که انتصاب آن‌ها از طرف مقام رهبری انجام می‎شود نیز به چشم می‌خورد، سه انتصاب اخیر این مسئله را به‌خوبی نشان می‌دهد. همین مسئله حکایت دارد که  نگاه کلان کشور به سمت جوان‌گرایی است و زمانی که قانون تصویب‌شده بدون هیچ ملاحظه و سیاسی‌کاری مورد عمل قرار گیرد و از دستبرد رانت‌ها، پست‌ها و مقامات به دور بماند و همه به آن تمکین کنند، تأثیرات خود را در تمام بخش‌های اجرایی، تقنینی و قضایی به‌جا خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص تصریح کرد: با این قانون لختی، رخوت و خمودگی که در نیروی انسانی کشور ما دیده می‌شود، بیرون آید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.