ارتباط با ما در

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

اصل نظام و کشور درخطر است/ باید با مردم گفت‌وگو کرد

انصاری گفت: اصلاح‌طلبان باید صریح و شفاف نسبت به عملکرد دولت نقد داشته باشد تا بتوانند ادبیات اقناعی برای مردم ایجادوباتدوین برنامه های عملیاتی واجرائی برای خروج ازبحران اخیرامیدرادربستراجتماعی ایحاد کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اعتمادسازی زمانی روی می‌دهد که با مردم مسامحه و گفت‌وگو صورت گیرد، در سکوت مطلق دست اندکاران دولت و ابهامی که در تمام سطوح برای مردم به وجود آمده، نکته مثبتی نیست.

پس از گذشت بیست سال از عمر اصلاحات و اصلاح‌طلبی محسن صفایی فراهانی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی بر انجام اصلاحات ساختاری تأکید می‌ورزد و هشدار می‌دهد که باید هرچه سریع‌تر در این مسیر قرار گرفت و نباید فرصت را از دست داد.

این اظهارنظر صفایی فراهانی زمانی مطرح می‌شود که چند روزی است در بخش‌هایی از کشورمان مردم بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی خاصی به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی دست به اعتراض زده‌اند و این نقدها به سیاست‌گذاران اقتصادی در حالی صورت می‌گیرد که تحریم‌های حاصل از خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام قرار است از امروز اعمال شود.

غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره نیاز به اصلاحات ساختاری در کشور در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: ادبیات اجرایی در دنیا هرروزه در حال تغییر و تحول است و باید کاری انجام شود تا با شرایط زمان و مکان خود را وفق دهیم.

وی دراین‌باره اضافه کرد: نیازهایی که امروز احساس می‌شود در مقایسه با شش ماه، یک یا پنج سال گذشته کاملاً تفاوت دارد و شرایطی با توجه به بحران‌های اقتصادی پیش‌آمده که اعتماد عمومی کاهش‌یافته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: بزرگ‌ترین سرمایه دولت و ملت پایگاه مردمی و اعتماد آنان محسوب می‌شود که برای بازسازی آن نیاز به تغییر و تحول است. جسارت، شجاعت، ریسک‌پذیری و مواجهه منطقی با مردم یا پاسخگو بودن اعتماد عمومی را بالا خواهد برد و سرمایه انسانی ما را که بزرگ‌ترین پشتوانه نظام به‌حساب می‌آید را تثبیت می‌کند.

انصاری در این خصوص تأکید کرد: قانون اساسی پیش‌بینی کرده است که در موارد خاص و بحرانی می‌توان به نظر مردم مراجعه کرد. در رابطه با مسائل جدیدی که پیش‌آمده حتی درباره پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور آمریکا (مذاکره بدون پیش‌شرط) باوجودآنکه بازیگران غیرمسئول اظهارنظر می‌کنند، ولی باید به ورود دستگاه دیپلماسی در این رابطه اجازه داده شود و همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام در موارد متعدد با دشمنان مذاکره انجام می‌داد و نسبت به حل مشکلات اقدام می‌کرد امروز هم اگر به دنبال اجرا سیره نبوی هستیم، نباید این فرصت را از دست دهیم و با درایت به آن بپردازیم.

وی در ادامه افزود: برخی از نظامیان اشاره کردند که مردم اجازه محقق شدن چنین اتفاقی را نمی‌دهند، بنابراین درصورتی‌که بحث نظر مردم است مناسب‌تر آن است که با برگزاری رفراندوم در رابطه با مسائل سیاست بین‌المللی به افکار عمومی مراجعه شود.

این فعال سیاسی دراین‌باره تصریح کرد: نکات فوق می‌تواند اعتماد بدنه اجتماعی را نسبت به اقدامات دولت و نظام بالا ببرد، قطعاً هدف تمام مسئولان در سطوح مختلف رضایت همگانی و شرایطی است که زندگی بهتر برای مردم آماده شود که برای ایجاد آن دریافت و درخواست نظر مردم کمک‌کننده و راهنما درخواهد بود.

انصاری درباره سرچشمه اصلاحات ساختاری اظهار داشت: چندگانگی در دستگاه‌های مختلف باید سامان پذیرد. بالا بردن بهره‌وری در نظام اجرایی دولت یکی از نکات استراتژیک است.

وی در ادامه اضافه کرد: شاهد هستیم در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قسمت‌های غیرمسئول امکانات قابل‌توجهی را در اختیاردارند. در این شرایط که بسیار سخت است و به تعبیری به شعب ابوطالب در صدر اسلام شبیه است، باید یک‌کاسگی صورت گیرد تا اختیارات به دولت واگذار شود و تمام دستگاه‌ها با هماهنگی کارها را دنبال کنند. درصورتی‌که چنین روی دهد این مرحله را به‌راحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقش مردم با توجه به ناامید شدن آن‌ها بابت محقق شدن اصلاحات، یادآور شد: اعتمادسازی زمانی روی می‌دهد که با مردم مسامحه و گفت‌وگو صورت گیرد، در سکوت مطلق دست اندکاران دولت و ابهامی که در تمام سطوح برای مردم به وجود آمده، نکته مثبتی نیست. باید شرایطی در جامعه به وجود آید که اعتماد افکار از اولویت‌های اصلی به شمار آید.

انصاری درباره تلاش بخش‌های مختلف قدرت برای اصلاحات بیان کرد: در شرایطی قرار گرفتیم که اصل نظام و کشور درخطر است. درصورتی‌که بخش‌های مختلف برای اصلاحات تلاش نکنند باید منتظر مشکلات سخت و غیرقابل‌تحملی باشیم.

وی درباره تأثیر اصلاحات به‌مانند گذشته توضیح داد: بخشی از دلخوری‌ها و دغدغه مردم با توجه به حمایت از دولت حاضر متوجه مجموعه اصلاح‌طلبان است، بنابراین باید ارتباط خود با طبقات مختلف اجتماعی به‌خصوص طبقات ضعیف و کسانی که امروز به‌طورجدی در رابطه با معیشت و تأمین چهار عمل اصلی زندگی دچار مشکل شدند را بیشتر کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حمایت مردم از اصلاح‌طلبان به‌مانند گذشته ابراز کرد: هوشمندی، صداقت و گذشت مردم ایران بسیار بالا است. یک‌قدم اگر از طرف مسئولان، کارگزاران و جریان‌های سیاسی برداشته شود، ده قدم مردم بر خواهند داشت. مشکل اینجا است که ارتباط صمیمی و مستمر با مردم را از یاد بردیم و کمرنگ شده است.

انصاری در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان باید صریح و شفاف نسبت به عملکرد دولت نقد داشته باشد تا بتوانند ادبیات اقناعی برای مردم ایجادوباتدوین برنامه های عملیاتی واجرائی برای خروج ازبحران اخیرامیدرادربستراجتماعی ایحاد کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.