ارتباط با ما در

نامه بیش از ۲۴۰ نماینده مجلس به رهبر انقلاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری آمادگی خود برای اجرای کلی سیاست‌های کلی قانون‌گذاری را اعلام کردند.

منتشر شده

احمد امیرآبادی فراهانیدر نشست علنی امروز (دوشنبه، ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی نامه بیش از ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس به مقام معظم رهبری با موضوع آمادگی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را قرائت کرد.

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی

سلام علیکم

از عنایت ویژه رهبر عظیم‌الشأن در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری بی‌نهایت سپاسگزاریم. نظام قانونگذاری از نارسایی‌هایی رنج می‌برد که اعمال سیاست‌های یاد شده می‌تواند در میان مدت و بلندمدت آنها را به طور اساسی رفع کند. نگاه یکپارچه به نظام قانونگذاری، اصلاح و منطقی ساختن روابط کاری مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت وزیران و شوراهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، تعیین و شفاف سازی محدوده خط مشی‌گذاری‌های قانون، آیین‌نامه اجرایی، دستورالعمل و بخشنامه و تعیین ضوابط برای هر کدام، تعیین ساز و کارهای ارتقاء کیفی قوانین و مقررات، رفع ابهامات در خصوص محدوده زمانی اضطرار و تعیین مصلحت نظام، تعیین چارچوب برای رویه‌های رایجی که گاهی مشکل‌ساز می‌شود مانند تشکیل شوراهای متعدد بدون کیفیت لازم، اهتمام به عملیاتی کردن اصول اجرا نشده قانون اساسی، انسجام قوانین و مقررات، تعریف و تعیین محدوده اختیار هر کدام از مراجع خط مشی‌گذاری و شفاف کردن حدود کاری آنها و حراست از چارچوب‌های شرعی قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و همچنین مصوبات قانونی در مقابل قوانین و مقررات مغایر از اقداماتی است که سیاست‌های کلی ابلاغی به دنبال تأمین آنها است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای تحقق سیاست‌های ابلاغی در قوه مقننه و نیز همکاری با سایر قوا و نهادهای ذیربط اعلام می‌‌داریم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.