ارتباط با ما در

ظریف: قاطعانه با سلاح‌های هسته‌ای مخالفیم

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با انتشار یک کلیپ ویدئویی از سخنان مقام معظم رهبری تأکید کرد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با انتشار یک کلیپ ویدئویی از سخنان مقام معظم رهبری تأکید کرد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

ظریف در این پیام توییتری نوشت: «رهبر ایران مدت‌ها است که به وفور این مسئله را روشن کرده که تسلیحات هسته‌ای غیراخلاقی و خلاف قوانین و اصول اسلامی است و بنابراین تولید، دستیابی و ذخیره (تسیلحات هسته‌ای) ممنوع است».

وی ادامه داد: «ما بعنوان یک وظیفه دینی و اخلاقی و یک ضرورت راهبردی، قاطعانه با سلاح‌های هسته‌ای مخالف هستیم».

مقام معظم رهبری در این کلیپ ویدئویی که مربوط به دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با ایشان می‌شود، فرمودند: «یک علم پیچیده بسیار نافع،علم هسته‌ای است؛ چون با فرهنگ درست، فرهنگ انسان‌دوستی همراه نبود، [بلکه] همراه با فرهنگِ غلطِ قدرت‌طلبی بود، به بمب هسته‌ای منتهی شد و امروز بمب هسته‌ای همچنان تهدید دنیا است، تهدید بشریّت است؛کمااینکه یک روزی این تهدید عملی شد، امروز هم همه‌ی دنیا از آن میترسند، ناامنند. ما قاطعانه، شجاعانه، با اینکه میتوانستیم در این راه قدم برداریم، طبق حکم اسلام گفتیم در این راه وارد نمیشویم؛ هم ساختنش غلط است، هم نگه داشتنش غلط است، چون به کار بردنش حرام است».

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.