ارتباط با ما در

دلیل ظریف برای تمایل در مورد سفر به عربستان

وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر تاکید کرد، ایران دست خود را برای همکاری و تعامل با کشورهای همسایه دراز کرده و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده است.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه‌ نوآوری آزادی در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما اخیرا در مصاحبه با یکی از رسانه‌های یمنی اعلام کرده‌اید که برای حل مسائل منطقه حاضرید به عربستان سفر کنید و آیا اتفاق خاصی افتاده که چنین اظهار نظری داشتید گفت: اتفاق خاصی رخ نداده است و ما همیشه آماده هستیم که با کشورهای همسایه خود تعامل و گفت و گو داشته باشیم. همواره دست ایران برای همکاری و تعامل به سمت کشورهای منطقه درازه بوده و آمادگی خود را برای گفت و گو و تعامل اعلام کرده‌ایم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان که در حاشیه بازدید از یک مجموعه فعال در حوزه استارت آپ با خبرنگاران گفتوگو می‌کرد در مورد حمایت‌های وزارت خارجه از این گونه مجموعه‌ها اظهار کرد:‌ در دولت دوازدهم وزارت امور خارجه دو ابر اولویت مهم دارد که یکی از این ابر اولویت‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی است و در این راستا توجه به موضوع صادرات از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

ظریف گفت در این حوزه افزایش خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار در برابر واردات سرمایه و تکنولوژی قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در ایران و مزیت‌های نسبی که برای صادرات تولیدات آنها وجود دارد، گفت: بسیار مهم است که از جوانانی که در این حوزه مشغول به کار هستند حمایت شود و دولت بتواند موانعی که بعضا تحریم‌ها برای حضور فعال‌تر آنها در این عرصه ایجاد کرده برطرف کند. البته با توجه به ظرفیتی که در این جوانان من امروز مشاهده کردم خود این جوانان می‌توانند این راه را هرچه بیشتر باز کنند.

ظریف گفت: امیدوارم هر روز شاهد موفقیت هر چه بیشتر جوانان فعال در این حوزه‌ها باشیم.

در جریان بازدید ظریف از این مجموع سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه و آقایان غریبی و صابری مشاوران وزیر ظریف او را همراهی کردند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.