ارتباط با ما در

چگونه ویزای فنلاند بگیریم؟

فنلاند کشوری است در شمال اروپا و می توان آن را دور افتاده ترین کشور در شمال اروپا دانست. فنلاند به علت قرار گرفتن در کمربند نورهای شمالی جزو بهترین کشورها برای دیدن شفق قطبی است.

منتشر شده

فنلاند کشوری است در شمال اروپا و می توان آن را دور افتاده ترین کشور در شمال اروپا دانست. فنلاند به علت قرار گرفتن در کمربند نورهای شمالی جزو بهترین کشورها برای دیدن شفق قطبی است. دیدن شفق های قطبی در این کشور باعث شده هر ساله گردشگران زیادی وارد این کشور شوند.

اما به هر حال برای وارد شدن به خاک فنلاند باید ویزای شینگن داشت؛ چرا که این کشور یکی از اعضای معاهده شینگن بوده و در واقع متقاضیان برای ورود به این کشور باید دارای ویزای شینگن باشند. در این مطلب تمام اطلاعات لازم درخصوص دریافت ویزای فنلاند را بررسی خواهیم کرد.

ویزای های مختلف کشور فنلاند

به طور کلی برای رفتن به فنلاند دو نوع ویزا بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد. هر کدام از این ویزا ها خود شامل مواردی هستند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ویزای کوتاه مدت کشور فنلاند

  • ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت یکی از ویزای های کوتاه مدت فنلاند است و معمولا برای توقف در فرودگاه فنلاند کاربرد دارد. در واقع باید گفت در صورتی که متقاضی قصد داشته باشد برای تعویض پرواز خود در فرودگاه متنظر بماند، می تواند از ویزای ترانزیت استفاده کند. لازم به ذکر است داشتن ویزای ترانزیت این اجازه را به متقاضی نمی دهد که حتی برای یک دقیقه از فرودگاه این کشور خارج شود.

  • ویزای تجاری

متقاضیانی که قصد دارند در حوزه شینگن و کشور فنلاند سرمایه گذاری انجام دهند، می توانند از ویزای تجاری فنلاند استفاده کنند. این ویزا ۹۰ روز اعتبار داشته و امکان انجام فعالیت های تجاری به کمک آن برای متقاضی در کشور فنلاند فراهم شده است.

  • ویزای توریستی

همانطور که در بالا گفته شد، فنلاند به علت قرار داشتن در کمربند نورهای شمالی یکی از مناطق توریستی اروپا محسوب می شود. به منظور سفرهای سیاحتی به این کشور باید ویزای توریستی داشت، این نوع ویزا ۹۰ روز اعتبار دارد.

  • ویزای مهمان

معمولا افرادی که قصد دارند برای دیدن اقوام یا دوستان خود به فنلاند یا هر کشوری در اتحادیه شینگن سفر کنند، باید ویزای مهمان داشته باشند. اخذ ویزای مهمان تنها از طریق داشتن دعوت نامه آن هم از سوی یک شهروند مقیم فنلاند امکان پذیر است. ویزای مهمان معمولا ۱۸۰ روز اعتبار دارد، اما به کمک آن تنها می توان ۹۰ روز در کشور فنلاند اقامت داشت.

  • ویزای فرهنگی

معمولا به منظور شرکت در رویدادهای مختلف ورزشی، فرهنگی و مذهبی در کشور فنلاند داشتن ویزای فرهنگی الزامی است. این ویزا هم مانند ویزای مهمان ۱۸۰ روز معتبر بوده، اما اجازه اقامت بیشتر از ۹۰ روز توسط آن در کشور فنلاند یا هر کشور در حوزه شینگن  وجود ندارد.

  • ویزای درمانی

ویزای درمانی برای افرادی که برای معالجه بیماری خود قصد دارند به یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنند، صادر می شود. این ویزا نیازمند پرونده پزشکی و تاییدیه پزشکی است و تقریبا ۹۰ روز مدت اقامت دارد.

ویزای بلند مدت فنلاند

ویزای تحصیلی

با توجه به اینکه فنلاند سطح علمی بالایی دارد، افراد بسیاری در پی دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند. به طور کلی افرادی که می خواهند به منظور تحصیل در مدرسه یا دانشگاهی در فنلاند به این کشور مهاجرت کنند، باید ویزای تحصیلی داشته باشند. ویزای تحصیلی شرایط خاصی داشته و حداقل مدت اقامت به وسیله آن ۹۰ روز است.

  • ویزای کاری

ویزای کاری نیازمند پیشنهاد کاری و رسمی از سوی یک شرکت متعبر در کشور فنلاند است. فنلاند اقتصادی فوق العاده ای دارد و طبیعی است که افراد زیادی متقاضی کار در این کشور باشند. به طور کلی هر فردی برای کار کردن در کشور فنلاند باید ویزای کاری اخذ کند.

  • ویزای کار فصلی

این نوع ویزای فنلاند دارای ۹۰ روز اعتبار بوده و معمولا برای انجام کارهای فصلی و کوتاه مدت در این کشور مناسب است.

  • ویزای تحقیقاتی

به منظور انجام فعالیت ها و کارهای تحقیقاتی در موسسات علمی یا شرکت های تجاری کشور فنلاند، متقاضی باید ویزای تحقیقاتی بگیرد. مدت زمان این ویزا مشخص نیست و با توجه به شرایط و نوع تحقیقات تخمین زده می شود.

  • ویزای فریلنسری

افرادی که برای کار به صورت فریلنسری می خواهند به کشور فنلاند مهاجرت کنند، باید این ویزا را داشته باشند. برای اخذ این ویزا داشتن نمونه کار، طرح فریلنسری، مجوزهای حرفه ای و تعهد نامه کاملا الزامی می باشد.

  • ویزای شرکت در دوره های مربوط به آموزش زبان

شرکت در دوره های آموزش زبان برای متقاضیان خارج از کشورفنلاند فراهم شده است، برای این منظور متقاضی باید به سفارت درخواست اخذ این نوع ویزای فنلاند را بدهد. مدت زمان این ویزا از ۳ ماه تا ۱۲ ماه بوده و داشتن فرم تاییدیه نام نویسی در دروه های مربوطه به همراه مدارک دیگر ضروری است.

  • ویزای کارآموزی

این ویزا مختص به دانشجویانی است که می خواهند به قصد گذراندن دوره کارآموزی خود به کشور فنلاند مهاجرت کنند.

  • ویزای پارتنر شیب

در صورت ازدواج با یک فرد فنلاندی امکان صدور ویزای پارتنر شیپ وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای فنلاند

مدارک زیادی برای اخذ ویزای کشور فنلاند باید به کنسولگری این کشور تحویل داده شود، این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • فرم درخواست
  • عکس های با زمینه سفید و ابعاد مورد نظر سفارت
  • داشتن کارت سلامت و ارائه آزمایشات مربوط به آن که طی ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است.
  • در حال حاضر به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا داشتن کارت واکسن الزامی است؛ همچنین آخرین دوز واکسن حداقل باید ۱۴ روز قبل تزریق شده باشد.
  • گردش حساب سه ماه اخیر
  • داشتن بیمه با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورو
  • داشتن بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • تمام مدارک مربوط به هویت شخص
  • رزرو اقامت گاه
  • پاسپورت با حداقل دو صفحه سفید

چگونگی اخذ ویزای فنلاند بدون داشتن مدرک زبان

به طور کلی اخذ ویزای کشور فنلاند نیازمند مدرک تافل یا آیلتس است، به علاوه متقاضی باید آزمون تافل یا آیلتس خود را به ترتیب با نمره ۶.۵ و ۸۰ کسب کرده باشد. اما در صورتی که فرد یکی از شرایط زیر را دارا باشد، اخذ ویزا بدون مدرک زبان هم برای او امکان پذیر است:

  1. متقاضی انگلیسی زبان باشد
  2. مدرک تحصیلی متقاضی از دانشگاهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نیوزلند، کانادا، ایالات متحده یا کانادا صادر شده باشد.
  3. متقاضی برخی از دروس دوره تحصیلی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشد.

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم شما را با چگونگی دریافت ویزای فنلاند آشنا سازیم، امیدواریم خواندن این مطالب برای شما مفید واقع شده و پاسخ تمام سوالات خود را دریافته باشید.

به عنوان نکته پایانی یادآور می شویم که شما می توانید تمام سوالات خود را با کارشناسان وب سایت سفری دیگر در میان بگذارید. این سایت شما را در تمام مراحل دریافت ویزای فنلاند راهنمایی خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.