ارتباط با ما در

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست/ تحریم‌های آتی آمریکا آثار بیشتری نسبت به گذشته دارد

وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست اگر بنا باشد که در مردادماه اولین تحریم‌ها آغاز شود و آبان مرحله دوم آن باشد باید در برابرش مقاومت کرد چرا که تحریم‌های آتی آمریکا آثار بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی دراین‌باره که پیش از تشکیل اتاق جنگ اقتصادی هم سران قوا باهم دیدار می‌کردند و دارای شورای هماهنگی اقتصادی بودند بنابراین چه ضرورتی به تشکیلات جدید بود،گفت: تمام این نشست‌ها به‌اندازه امروز جدی نبوده است چرا که اساسا هیچگاه چالش‌های اقتصادی تا به این اندازه جدی نبوده است.

پس از خروج غیرقانونی رئیس‌جمهور آمریکا از برجام رهبر انقلاب، در دوم خردادماه و در دیدار با مسئولان نظام، اعلام کردند که «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به‌جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آن‌ها است، به شکل فعّال هم مشغول‌اند… من عرض می‌کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله‌ی با شرارتِ این دشمن در مجموعه‌ی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به‌صورت همراه کمک کند لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند.»

بر اساس همین امر اتاق جنگ اقتصادی با حضور سران قوا، رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه‌وبودجه، معاون اول و دادستان کل کشور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تشکیل شد.

با توجه به اینکه سران قوا به‌طور مرتب در خصوص مسائل کشور با یکدیگر دیدار دارند و شورای هماهنگی اقتصادی و ستاد بحران نیز در همین زمینه فعال هستند به نظر می‌رسد که شرایط تحریم‌ها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بازمان باراک اوباما بسیار متفاوت است.

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره دلیل تشکیل اتاق جنگ اقتصادی و ستادها برای مقابله با آثار تحریم های آتی آمریکا گفت: اتاق جنگ اقتصادی در مقابل اتاق جنگ آمریکا علیه کشورمان تشکیل‌شده است.

وی  با تاکید بر  جدی‌تر بودن تحریم‌های آتی آمریکا نسبت به دوران ریاست جمهوری اوباما گفت: جنگ ما اقتصادی است و آمریکا در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ یکی از کارهایی را که به ثمر رساند، فشار اقتصادی به کشور ما بود. به‌عبارت‌دیگر جنگ در اتاق خزانه‌داری آمریکا تشکیل‌شده و با توجه به کارهایی که بر روی مباحثی مانند ارز و سکه صورت گرفت این امر مسجل است.

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه یادآور شد: در دولت سابق آمریکا اتفاقی که افتاد به برجام که یک قرارداد بین‌المللی بود، منجر شد. این قرارداد بین‌المللی درصدی از مشکلات را برطرف کرد امروز با توجه به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج‌شده و درصدد است تا تحریم‌ها را برگرداند، مقام معظم رهبری دراین‌باره هشدار دادند و تمام دستگاه‌ها را به همکاری باهم فراخواندند.

انارکی محمدی در این رابطه تأکید کرد: اتاق جنگ اقتصادی لازمه امروز است زیرا وقتی کشوری مانند آمریکا ساختارشکنی می‌کند و از برجام خارج می‌شود در برابر آن باید قدرتمندانه برخورد شود و دراین‌بین اولین خروجی تشکیل اتاق جنگ اقتصادی همراهی بیش از پیش مسئولان با یکدیگر بوده است.

وی دراین‌باره که پیش از تشکیل اتاق جنگ اقتصادی هم سران قوا باهم دیدار می‌کردند و دارای شورای هماهنگی اقتصادی بودند بنابراین چه ضرورتی به تشکیلات جدید بود،گفت: تمام این نشست‌ها به‌اندازه امروز جدی نبوده است چرا که اساسا هیچگاه چالش‌های اقتصادی تا به این اندازه جدی نبوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی در این رابطه که نشست‌ها به دلیل جدی بودن تحریم‌ها است، ابراز کرد: بله وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست اگر بنا باشد که در مردادماه اولین تحریم‌ها آغاز شود و آبان مرحله دوم آن باشد باید در برابرش مقاومت کرد چرا که تحریم‌های آتی آمریکا آثار بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. تابه‌حال کسی حل مشکلات اقتصادی را تا این اندازه و به این شدت باور نداشته است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.