ارتباط با ما در

هاشم زایی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی با اشاره به حمایت‌های اخیر اصولگرایان از دولت مطرح کرد:

خبری از «آشتی ملی» نیست

عبدالرضا هاشم زایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: تغییر رویکرد در بین اصولگرایان در خصوص حسن روحانی محسوس است زیرا در این سه یا چهار سال بیشتر از ۹۰ درصد موضع‌گیری‌ها علیه دولت و سیاست‌های او بوده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ هاشم زایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره احتمال محقق شدن آشتی ملی گفت: احتمال محقق شدن آشتی ملی را خیلی جدی نمی‌بینم زیرا با بحث‌هایی که به‌طور انفرادی انجام می‌دهیم اختلاف دیدگاه‌ها بسیار زیاد است.

موضع اصولگرایان در برابر دولت حسن روحانی نسبت به چند روز گذشته تغییر کرده است و این تغییر را به‌وضوح در بین چهره‌های تندرو این طیف سیاسی می‌توان مشاهده کرد.

سرمقاله روزنامه وطن‌امروزدر چند روز گذشته شعار انتخاباتی «باروحانی تا ١۴٠٠» را برای مقاله خود برگزید و در آن تلاش کرد به جریان تندروی اصولگرا تفهیم کند؛ «باید روحانی را تا سال ١۴٠٠ حفظ کرد.»

محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و رقیب حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت‌ماه گفته است که «همه باهم با هر سلیقه و گرایشی کنار هم می‌ایستیم و جنگ اقتصادی دشمن را تبدیل به فرصت می‌کنیم.»

سعید جلیلی نیز با تأکید بر لزوم حمایت از دولت، از روحانی خواسته ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را بر عهده گیرد. جلیلی هم‌زمان از ارائه مشورت اقتصادی به دولت خبر داده است.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان مقابل دوربین صداوسیما از لزوم حمایت از حسن روحانی سخن گفت. او اظهار کرد: «باید به‌اتفاق وارد این جنگ اقتصادی شد و دیگر مشکلات معمولی و پیش‌پاافتاده را کنار گذاشت؛ چون اینجا دیگر پای منافع ملی در میان است.» بعد از او عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان نیز بر لزوم کمک به دولت تأکید کرد.

با توجه به شرایط کنونی حاکم در کشور و این اظهارنظرها به نظر می رسد زمیته برای گفت‌وگوی ملی یا آشتی ملی که بارها از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شد  اما اصولگرایان نسبت به آن روی خوش‌نشان ندادند فراهم است.

عبدالرضا هاشم زایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره ضرورت طرح مجدد آشتی ملی همزمان با تغییر موضع اصولگرایان در قبال دولت گفت: تغییر رویکرد در بین اصولگرایان در خصوص حسن روحانی محسوس است زیرا در این سه یا چهار سال بیشتر از ۹۰ درصد موضع‌گیری‌ها علیه دولت و سیاست‌های او بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بیشتر انتقاداتی که اصولگرایان در این چند سال به حسن روحانی وارد دانسته‌اند، جنبه سیاسی داشته و در جهت نفی رئیس‌جمهور محسوب می‌شود. این در حالی است که همه می‌دانند تمام مشکلات موجود در کشور به‌خصوص مباحث اقتصادی ایران صرفاً در دست دولت نیست و عوامل دیگر هم تاثیردارند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در این رابطه اظهار داشت: باوجودآنکه امیدوارم پشت پرده تغییر موضع اصولگرایان چیزی غیر وفاق ملی نباشد، آن را به فال نیک می‌گیریم، اما این مسئله نمی‌تواند به آشتی ملی منجر شود زیرا گفت‌وگو یا آشتی ملی نیاز به ابزار دارد و دستوری نمی‌توان آن را انجام داد.

 

آشتی ملی به صرف حمایت از روحانی محقق نمی‌شود

هاشم زایی با تأکید مجدد بر اینکه حمایت‌های اخیر اصولگرایان از روحانی به آشتی ملی منجر نخواهد شد، ابراز کرد: آشتی ملی تنها به‌صرف اینکه از روحانی حمایت صورت می‌گیرد، محقق نمی‌شود زیرا اختلافات به امروز مربوط نیست، سال‌ها است که درباره آن بحث صورت می‌گیرد.

وی درباره احتمال محقق شدن آشتی ملی یادآور شد: احتمال محقق شدن آشتی ملی را خیلی جدی نمی‌بینم زیرا با بحث‌هایی که به‌طور انفرادی انجام می‌دهیم اختلاف دیدگاه‌ها بسیار زیاد است.

این نماینده اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: درصورتی‌که اصلاح‌طلبان تمامی مواضع خود را رها کنند و به اصولگرایان بپیوندند ممکن است که آشتی ملی صورت گیرد.

هاشم زائی اظهار داشت: در ایران اطلاعات آمار نشان می‌دهد مردم زمینه اصلاح‌طلبی دارند و این را در انتخاباتی که برگزار می‌شود، نشان داده‌اند؛ بنابراین درصورتی‌که صندوق رأی ملاک است باید صدای اکثریت بلند باشد، این در حالی است که صدای اقلیت بلند است و توقع دارند که نقطه نظرات خود کوتاه آید.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.