ارتباط با ما در

خرید بیزینس در کانادا

یکی از راه هایی که شرایط مهاجرت به کانادا را فراهم می کند، خرید بیزینس در کانادا است. برای اینکه واجد شرایط خرید بیزینس در کانادا باشید، باید یک سری ویژگی ها یا شرایط را در اختیار داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

منتشر شده

یکی از راه هایی که شرایط مهاجرت به کانادا را فراهم می کند، خرید بیزینس در کانادا است. برای اینکه واجد شرایط خرید بیزینس در کانادا باشید، باید یک سری ویژگی ها یا شرایط را در اختیار داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید. این شرایط، عبارت هستند از :

  • سابقه کار مدیریتی قابل تایید داشته باشید.
  • حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز یعنی دیپلم را در اختیار داشته باشید.
  • یک بیزینس کامل و یا حداقل ۵۱ درصد از سهام یکی از کسب و کارهای فعال در کانادا را خریداری کنید.
  • دارایی کافی به میزان حداقل ۲۰۰ هزار دلار جهت خرید یا راه اندازی یک کسب و کار در کانادا در اختیار داشته باشید.
  • مدرک و سطح زبان مورد نیاز را در یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی در اختیار داشته باشی . نیاز به مدرک زبان با نمره چندان بالایی نیست و در حد CLB 5 یا در حدی که بتوانید امور مدیریتی کسب و کار خود را انجام دهید و با کارکنان و سایر افراد ارتباط برقرار کنید، کافی است.
  • بیزینس پلن یا طرح تجاری کامل و دقیقی داشته باشید.
  • از محل انجام کسب و کار و موقعیت مکانی آن قبل از اینکه آن را خریداری کنید، دیدن کنید (این کار الزامی نیست و تنها امتیاز متقاضی را افزایش خواهد داد).
  • مجوز کار LMIA یا تاییدیه دولت برای صدور مجوز کار را در اختیار داشته باشید.
  • در اداره و کنترل روزانه ی بیزینسی که خریداری کرده اید، مشارکت داشته باشید.
  • بیزینس شما باید دارای آدرس فیزیکی باشد.
  • بیزینس شما باید نیروی کار و کارمند داشته باشد و موجب اشتغال زایی برای شهروندان کانادا یا حفظ موقعیت های شغلی کنونی آن ها شود و یا موجب انتقال دانش و مهارت های جدید به آن ها شود.
  • بیزینس شما باید محصول یا خدماتی ارائه کند.

باید توجه داشته باشید که خرید بیزینس در کانادا یا روش Owner Operator به خودی خود یکی از راه های مستقیم مهاجرت به کانادا محسوب نمی شود. اما می تواند شرایط را برای مهاجرت به کانادا تسهیل نماید و در واقع، به یکی از روش های مهاجرت به این کشور منتهی خواهد شد.

در صورتی که در همان سال اول فعالیت خود در کانادا، واجد شرایط برای اقدام در یکی از روش های مختلف مهاجرتی مانند اکسپرس انتری یا برنامه های استانی باشید، می توانید در نهایت اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید. در هر حال، داشتن مجوز کار فعال در کانادا برای متقاضیان امتیاز خواهد داشت و آن ها را قادر خواهد ساخت در روش های مهاجرتی مختلف از آن ها استفاده کنند. در اغلب پرونده ها، فرایند اخذ اقامت دائم کانادا می تواند در عرض کم تر از ۱۲ ماه هم به انجام برسد.

Owner Operator LMIA  چیست و لزوم آن برای خرید بیزینس در کانادا

به طور کلی، کارفرمایان کانادایی برای استخدام اتباع خارجی، باید ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) دریافت کنند. LMIA  مدرکی است که توسط اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) صادر می شود و به کارفرما اجازه می دهد تا یک نیروی کار خارجی موقت را استخدام کند.

در حالی که در برنامه معمولی LMIA باید ثابت شود که پس از تلاش ‌های انجام شده برای استخدام نیروهای کار محلی، هیچ کارمند کانادایی برای این شغل وجود ندارد، اما برنامه  Owner-Operator، از این قانون مستثنی است زیرا متقاضی می‌ خواهد شرکت خود را اداره کند و نمی خواهد افراد دیگری آن را مدیریت کنند.

اداره ESDC پیشنهاد تجاری متقاضیان را به طور کلی بررسی خواهد کرد. اگر افسران دپارتمان ببینند که کسب و کار مورد نظر در کانادا مزایای اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی قابل توجهی با خود به همراه خواهد داشت یا برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی کانادا شغل ایجاد می کند، درخواست آن ها را تایید می کنند.
ما در تراست به عنوان بخشی از برنامه خود، برای کمک به متقاضیان در خرید بیزینس در کانادا، یک طرح تجاری ایجاد می کنیم تا دلایل منطقی برای هدف شما از راه اندازی یک کسب و کار در کانادا بیاوریم و از بیزینس پلنی که برای متقاضیان ایجاد می کنیم، با تجزیه و تحلیل المان های بازاریابی و تحقیقات صنعتی پشتیبانی کنیم.

روش های خرید بیزینس در کانادا

  • خرید کسب و کار فعال در کانادا: یکی از روش های استفاده از مسیر کارآفرینی جهت مهاجرت به کانادا عبارت است از خرید یک کسب و کار فعال در این کشور. در این روش، سرمایه گذاران خارجی اقدام به خرید یکی از کسب و کارهای آماده در کانادا می کنند که در حال فعالیت است. فقط باید توجه داشت که کسب و کار مورد نظر، بایستی مرتبط با حوزه ی فعالیت متقاضی باشد که در آن تجربه مدیریتی دارد. وی باید بتواند این کسب و کار را گسترش دهد.
  • خرید سرقفلی یک بیزینس: یکی دیگر از روش های کارآفرینی در کانادا خرید سرقفلی یک بیزینس است. این روش با نام خرید فرانچایز هم شناخته می شود. در این روش، سرمایه گذار برای خرید یک کسب و کار خاص در یکی از شهرهای کانادا که دارای برند معتبر و شناخته شده ای می باشد، اقدام می کند. به این صورت که اگر بیزینس مورد نظر در یکی از شهرهای کانادا نمایندگی یا شعبه نداشته باشد، سرمایه ‌گذار خارجی آن را خریداری و در شهر مورد نظر راه ‌اندازی می‌کند.
  • راه اندازی کسب و کار در کانادا: راه اندازی یک کسب و کار جدید نیز سومین روش استفاده از مسیر کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا می باشد. اگر ایده پرداز هستید و توانایی ایجاد یک نوآوری جدید را در حوزه فعالیت خود دارید، می توانید ایده های تجاری خود را در کانادا عملی کنید.

شرایط خرید بیزینس در کانادا

  • سرمایه گذاری فعال داشته باشید.پیش از هر نکته دیگری باید گفت که از سال ۲۰۱۵، به بعد دولت کانادا مسیر سرمایه‌ گذاری پسیو را لغو کرده است. سرمایه ‌گذاری پسیو به این معنی است که شخص سرمایه خود را به طریقی وارد کانادا و به این کشور مهاجرت کند، بدون اینکه کارآفرینی انجام داده باشد. استانی که هنوز خرید بیزنس در کانادا به صورت پسیو را از قانون حذف نکرده است، استان کبک است. با دانستن قیمت دلار کانادا در کبک، می توان سرمایه ریالی یا هر واحد پول دیگر غیر از پول کانادا را به دلار کانادا تبدیل کرد.
  • مدیریت فعال داشته باشید. یکی دیگر از شرایط خرید بیزنس این است که باید شخصاً مدیریت کسب و کار خود را عهده دار شوید. به این معنی که خرید بیزنس و واگذاری اداره آن به اشخاص دیگر ممکن نیست. شخص خریدار کسب و کار باید مدیریت روزانه آن را به طور مستقیم در اختیار بگیرد.
  • شغل ایجاد کنید. هدف اصلی از مسیر کارآفرینی برنامه استانی مهاجرت به کانادا، ایجاد شغل بیشتر برای کانادایی‌ هاست. بنابراین، شخصی که اقدام به خرید بیزنس در کانادا می‌کند، لازم است که کسب و کار خریداری شده را گسترش دهد و مشاغل جدیدی ایجاد کند. همچنین، کارمندانی که برای فرصت‌های شغلی جدید استخدام می‌کنید، باید شهروند یا دارای اقامت دائم کانادا باشند.
  • دو سال فرصت راه اندازی کسب و کار دارید. لازم است به این نکته هم اشاره شود که در ابتدا اقامت دائم به متقاضیان مسیر کارآفرینی اعطا نمی ‌شود. در مرحله اول، هر کارآفرین دو سال اجازه کار در کانادا دریافت می‌ کند تا بیزنس خود را راه‌اندازی کند. در این مرحله، توافق نامه اجرای پروژه (Performance Agreement) بین کارآفرین و دولت کانادا امضا می ‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.