ارتباط با ما در

دریافت تاییدیه wes کانادا و پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک

در صورتی که قصد دارید در یکی از کشورهای امریکا و یا کانادا ادامه تحصیل دهید باید برای دریافت تاییدیه wes نیز اقدام کنید. برخی از مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشورها، علاوه بر مدارک لازم برای پذیرش، از متقاضی درخواست گواهی wes برای ارزیابی مدارک تحصیلی می کنند.

منتشر شده

در صورتی که قصد دارید در یکی از کشورهای امریکا و یا کانادا ادامه تحصیل دهید باید برای دریافت تاییدیه wes نیز اقدام کنید. برخی از مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشورها، علاوه بر مدارک لازم برای پذیرش، از متقاضی درخواست گواهی wes برای ارزیابی مدارک تحصیلی می کنند. بهتر است بدانید wes در این کشورها از اعتبار بالایی برخوردار است. در حقیقت wes را می توان نوعی از خدمات آموزش جهانی از سوی یک سازمان غیرانتفاعی دانست که مدارک تحصیلی متقاضیان مهاجرت تحصیلی را ارزیابی و معادل سازی می کند.

Wes کانادا چیست؟

Wes مخفف شده World Education Services به معنای خدمات آموزش جهانی است. با دریافت تاییدیه wes کانادا می توان مدارک متقاضی را با سیستم نمره دهی در کشورهای دیگر مقایسه و ارزیابی کرد. با در دست داشتن این گواهی می توانید اطمینان یابید که مدارک تحصیلی شما از سوی ACESC یا همان اتحاد خدمات ارزیابی اعتبار کانادا تایید شده است.

در حقیقت موسسه wes کانادا مدارک تحصیلی و دانشگاهی شما را از هر کشوری که باشد، معادل سازی و تایید می نماید، تا شما به راحتی در کشور کانادا، به ادامه تحصیل بپردازید و یا شغل دلخواه خود را پیدا نموده و مشغول به کار شوید. به طور معمول مدارک مورد تایید سازمان WES کانادا ، تا حدود زیادی معتبر هستند و افراد با دریافت تاییدیه WES کانادا این توانایی را دارند، تا در هر مجموعه و سازمان دلخواه مشغول به کار شوند و یا در هر دانشگاه و دانشکده ای ادامه تحصیل دهند.

گزارش های مختلف برای دریافت تاییدیه wes کانادا

ارزیابی مدارک تحصیلی در wes کانادا می تواند به چند شکل مختلف انجام بگیرد. به عبارتی این گزارشات انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • ارزیابی سند به سند: از این نوع گزارش برای ارزیابی، پذیرش و همچنین استخدام در دانشگاه های کانادا در سال اول استفاده میشود.
  • ارزیابی دوره به دوره: برای پذیرش تحصیلات تکمیلی و دانشگاه های انتقالی و نیز هیئت های صدور مجوز، این نوع از گزارش ارزیابی درخواست میگردد.
  • ارزیابی مهاجرت: ارزیابی اعتبار تحصیلی یا همان ECA برای متقاضیان مهاجرت صادر میگردد.

مدارک تحصیلی چگونه در موسسه خدماتی WES مورد ارزیابی قرار می گیرند؟

WES ارزشیابی مدارک تحصیلی را به دو روش انجام می دهد:

  1. ارزشیابی مدارک: برای مهاجرانی که به قصد کار و اقامت درخواست مهاجرت می کنند، این نوع ارزیابی انجام شده و نتیجه آن برای ارگان های دولتی و مهاجرتی کانادا ارسال میگردد.
  2. ارزشیابی واحد: WES ارزشیابی واحد را در مورد مهاجرانی انجام می دهد که قصد دارند در یکی از مراکز تحصیلی و یا دانشگاه های کانادا تحصیل کنند.

دریافت تاییدیه wes کانادا و مراحل آن

دریافت گواهی wes کانادا مراحل مختلفی دارد که باید گام به گام پیش بروید و مدارک لازم را برای ارائه درخواست خود تهیه کنید:

  1. ایجاد حساب: در گام اول باید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این منظور می توانید با مراجعه به سایت موسسه WES راهنمایی های لازم را دریافت کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، حساب خود را ایجاد کنید.
  2. ارسال مدارک: می توانید با مراجعه به سایت WES لیستی از مدارک موردنیاز را تهیه کرده و با جمع آوری آنها، نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایید. تمام رونوشت هایی که تهیه کرده اید الزاما باید در یک دفترخانه اسناد رسمی ترجمه، تایید و مهر و موم شده باشند. باید دقت کنید تا متن ارسالی شما فاقد غلط املایی باشد زیرا این موضوع ممکن است فرایند پردازش و ارزیابی را با کمی تاخیر مواجه کند. پس قبل از کلیک بر روی گزینه ارسال، لازم است همه جزئیات موجود در درخواست را بررسی کنید. در صورتی که در مورد دانشگاه موردنظر شما در کانادا، گزینه انتقال الکترونیکی فعال نباشد باید مدارک را جهت تایید در پاکتی مهر و موم شده قرار داده و ارسال کنید.
  3. شماره مرجع: با کلیک بر روی گزینه ارسال، شماره ای بر روی صفحه نمایشگرتان ظاهر می شود که شماره شناسه WES شما می باشد. این شماره را یادداشت کنید زیرا لازم است آن را بر روی همه پاکت ها، اسناد و همچنین مکاتبات خود درج کنید. توسط این شماره اسناد شما در WES گروه بندی می شوند تا در مراحل پردازش و ارزیابی تاخیری صورت نگیرد.

دریافت تاییدیه wes کانادا و پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک

برای دریافت تاییدیه wes کانادا چه مدارکی را باید در سایت آپلود کرد؟

  • ترجمه اسکن شده ریز نمرات
  • اسکن دانشنامه به زبان فارسی
  • ترجمه اسکن شده دانشنامه

البته لازم به ذکر است که نسخه فارسی از ریز نمرات متقاضی بایستی توسط دانشگاه و به صورت ایمیل به موسسه WES ارسال گردد و یا در صورت ارسال با پست نیز توسط دانشگاه و به صورت مهر و موم شده ارسال گردد.

پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک

برای پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک باید ابتدا این هزینه تعیین گردد که با توجه به درخواست متقاضیان می تواند میزان متفاوتی داشته باشد. هر متقاضی می تواند پس از ایجاد حساب در سایت WES از مبلغ دقیق هزینه ارزشیابی مدارک خود مطلع گردد. پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک باید به صورت ارزی انجام بگیرد که ممکن است برای ایرانیان با دشواری هایی به همراه باشد.

پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک و نکات مهم آن

برای پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک باید بعد از باز کردن حساب کاربری از بین کشورهای کانادا و امریکا یکی را انتخاب کنید. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و یا کاری به کانادا را دارند باید برای دریافت تاییدیه wes کانادا چند مورد مهم را در تکمیل مدارک به خاطر داشته باشند:

  • برای مهاجرت تحصیلی به امریکا و کانادا باید گزینه Course by Course with GPA & course-levels را انتخاب نمایند تا موسسه WES ارزیابی نمرات درسی را به صورت تک به تک انجام دهد.
  • در صورتی که با توجه به برنامه Federal Skilled Worker Program قصد مهاجرت کاری داشته باشید لازم است گزینه Document by Document Evaluation را انتخاب کنید.
  • توصیه اکید می کنیم از ارسال نسخه اصل مدارک به WES خودداری کنید و تنها نسخه کپی شده و برابر اصل مدارک را ارسال کنید؛ زیرا WES پس از انجام ارزشیابی مدارک را به شما باز نمیگرداند.
  • از لحظه دریافت تاییدیه wes کانادا و صدور این گواهی، اعتبار آن فقط به مدت ۵ سال میباشد.

دریافت تاییدیه wes کانادا چه ارزشی دارد؟

برای ارائه درک بهتر از پیش زمینه تحصیلی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، نیاز به دریافت گواهی و تاییدیه wes کانادا می باشد. این موسسه غیرانتفاعی با ارزشیابی نمرات و مدارک و ارائه آن به دانشگاه ها و موسسات آکادمیک کانادا و امریکا امکانی برای معادل سازی با معیارهای این کشورها را فراهم میکند.

برای دریافت این تاییدیه نیازی به انجام کارهای سخت و پیچیده نیست و در حقیقت به سادگی با مراجعه به سایت می توانید مدارک خود را ارسال کنید. همچنین این تاییدیه تعهد خاصی را ایجاد نمیکند.

کلام پایانی

برای دریافت تاییدیه wes کانادا باید کپی برابر با اصل شده مدارک تحصیلی موقت و نهایی خود را به WES ارسال کنید. در صورت ارسال با پست مدارک باید به صورت پلمپ شده از سوی دانشگاه تان به موسسه ارسال گردند. برای پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک نیز بعد از تعیین مدارک و نحوه ارزیابی، باید به صورت ارزی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. موسسه WES مدارک ارسالی شما را مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه آن را از طریق پست پیشتاز و یا معمولی به اطلاع تان خواهد رساند. این پروسه کمی زمانبر بوده و ممکن است دو ماه طول بکشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.