ارتباط با ما در

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

اگر بخواهید از طریق تحصیلی یا کاری به کانادا مهاجرت کنید، قطعا باید توانایی، مهارت یا مدرک تحصیلی شما مرتبط و مورد نیاز این کشور باشد.

منتشر شده

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

اگر بخواهید از طریق تحصیلی یا کاری به کانادا مهاجرت کنید، قطعا باید توانایی، مهارت یا مدرک تحصیلی شما مرتبط و مورد نیاز این کشور باشد. علاوه بر این باید از نظر آینده شغلی و تحصیلی نیز برای شما مناسب باشد. اگر میخواهید با فرآیند دقیق مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنا شوید، اینجا را ببینید.

بر اساس آمار گردآوری شده، برخی از رشته‌ها در لیست بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرند که سالانه این لیست ممکن است تغییر کند. در صورتی که قصد شما برای مهاجرت به این کشور از روش‌های کاری و تحصیلی قطعی باشد، اطلاع از این لیست می‌تواند بسیار مفید باشد.

پارامترهای مهم برای انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

زمانی که می‌خواهید رشته مورد نظر خود را برای تحصیل و کار در کانادا انتخاب کنید، به دلیل سختی مسیر مهاجرت لازم است پارامترهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. در این شرایط تحمل سختی‌ها و چالش‌های پیش رو برای شما تسهیل خواهد شد. از جمله مواردی که در انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا باید مورد توجه قرار دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سابقه تحصیلی و رشته فعلی
  • علایق، اهداف و آرزوها
  • بازار کار رشته مورد نظر
  • میزان درآمد رشته مورد نظر در کانادا
  • وجود این رشته در لیست نیازمندی‌های کانادا
  • شرایط فعلی فرد

رشته های مورد نیاز کانادا

در لیستی که از آن به عنوان بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا یاد می‌شود، رشته‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به عنوان گزینه مهاجرتی شما باشد. رشته‌های پولساز، رشته‌هایی که بازار کار خوبی دارند، رشته‌هایی که مورد نیاز این کشور است یا حتی رشته‌هایی که طرفدار زیادی در کانادا دارد بخشی از آن می‌باشد. از جمله رشته‌هایی که هم از نظر شغلی و هم تحصیلی، احتمال پذیرش آن زیاد می‌باشد، عبارت است از:

  • انواع رشته‌های مهندسی مانند معماری، عمران، کامپیوتر، محیط زیست، هوش مصنوعی، مکانیک، فناوری اطلاعات و آی تی
  • رشته‌های پزشکی مانند داروسازی، روانشناسی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و پزشکی
  • مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت پروژه، مدیریت کسب و کار MBA
  • رشته‌های علوم انسانی مانند جامعه شناسی، حقوق، حقوق بین الملل، زبانشناسی، روابط عمومی، علوم رسانه و روزنامه نگاری
  • تربیت بدنی و هنر
  • تجارت و امور مالی، مدیریت تجاری

در صورتی که بتوانید از طریق این رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا پذیرش بگیرید، می‌توان گفت مسیر مهاجرتی چندان سختی پیش رو ندارید. البته به شرط این که شرایط لازم را براساس قوانین مهاجرتی کانادا داشته باشید.

رشته های پولساز برای مهاجرت به کانادا

اگر کسب درآمد بالا برای شما مهم است، قطعا از میان رشته‌های موجود باید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که از نظر سطح درآمد بالاتر از مشاغل معمول است. از جمله مشاغلی که می‌تواند درآمد بالایی برای شما به همراه داشته باشد عبارت است از:

رشته‌های پولساز میزان درآمد سالانه به دلار کانادا
مهندس برق ۸۰ هزار دلار
دندانپزشکی ۱۴۵ هزار دلار
مهندس عمران ۷۵ هزار دلار
مدیر مالی ۹۰ هزار دلار
مدیریت مهندسی ۱۰۴ هزار دلار
مامایی ۸۸ هزار دلار
پرستار ۷۸ هزار دلار
حقوق و وکالت ۱۰۰ هزار دلار
مدیریت تاسیسات و خدمات ۱۱۴ هزار دلار
مهندس نرم افزار ۹۰ هزار دلار

 

رشته های پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا

از آنجا که دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی در این کشور وجود دارد، شما می‌توانید برای انتخاب رشته‌های تحصیلی خود به سراغ مواردی بروید که علاوه بر تسهیل در پذیرش دانشجو، آینده شغلی مناسبی نیز برای شما به همراه داشته باشد. از جمله رشته‌های پرطرفدار نیز در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی
  • پزشکی
  • پرستاری
  • داروسازی
  • مهندسی نرم‌افزار
  • مهندسی آی تی

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

اگر قصد شما از مهاجرت به کانادا، ادامه تحصیل و پس از فارغ التحصیلی کار در این کشور است تا در نهایت بتوانید موفق به دریافت اقامت دائم و شهروندی کانادا شوید، لازم است رشته‌هایی را انتخاب کنید که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و مورد نیاز کانادا باشند.

از جمله این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت مهندسی: برای اینکه در این رشته تحصیل کنید می‌توانید دانشگاه‌های مختلف را انتخاب کنید. میانگین درآمد یک مدیر مهندسی در این کشور چیزی حدود ۷۹ هزار تا ۱۳۰ هزار دلار در سال است. پس می‌توان گفت با تحصیل در این رشته آینده شغلی خوبی در انتظار شما است.
  • داروسازی: رشته دیگری که می‌تواند آینده شغلی خوبی برای شما در این کشور رقم بزند، رشته داروسازی است. درآمد این رشته در کشور کانادا سالانه حدود ۱۰۴ هزار دلار است.
  • مدیریت دولتی: رشته‌های مدیریتی در کانادا بسیار محبوب و البته مورد توجه است. پس از فارغ التحصیلی در این رشته سالانه حداقل ۱۱۴ هزار دلار درآمد خواهید داشت.
  • مدیریت خدمات بهداشتی درمانی: از آنجا که کانادا یکی از سیستم‌های درمانی و بهداشتی بسیار قوی دارد، شما می‌توانید با تحصیل در این رشته و پس از آن ورود به بازار کار به درآمد حداقلی ۹۶ هزار دلار در سال دست پیدا کنید.
  • مدیریت بازرگانی: این رشته نیز به دلیل قرار گرفتن در زمره رشته‌های مدیریتی بسیار پولساز و پرطرفدار است. شما با تحصیل در این رشته و پیدا کردن شغل مناسب می‌توانید حداقل ۱۰۷ هزار دلار در سال درآمد داشته باشید.
  • تجارت و امور مالی: این رشته نیز آینده شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به همراه دارد. کسب درآمد سالانه ۹۰ هزار دلار از جمله مزیت‌های این رشته به شمار می‌آید.
  • دامپزشکی: از آنجا که کشاورزی و دامداری در ایالت‌های مختلف کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. شما پس از فارغ التحصیلی در این رشته می‌توانید درآمدی ۹۵ هزار دلاری در سال کسب کنید.
  • مهندسی نرم‌افزار: از جمله رشته‌های پرطرفدار در شاخه مهندسی، رشته نرم‌افزار است که پس از اتمام تحصیل و پیدا کردن کار حداقل ۹۰ هزار دلار در سال درآمد خواهید داشت.

پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی، توصیه می‌کنیم از یک موسسه مهاجرتی معتبر و دارای کیس موفق مهاجرت تحصیلی، مشاوره دریافت کنید. موسسه مهاجرتی بهادرانیان یا سایر موسساتی که سابقه و تجربه‌ای مشابه این موسسه دارند، نمونه‌های قابل اعتمادی برای مراجعه هستند.

رشته های بورسیه‌ای برای تحصیل در کانادا

همانطور که پیشتر گفته شد شما می‌توانید در رشته‌های مختلفی در کانادا مشغول کار و تحصیل شوید. از همین رو بسیاری از کسانی که با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت می‌کنند، به دنبال ساختن آینده شغلی خود در این کشور نیز می‌باشند. از همین رو ترجیح می‌دهند در رشته‌های تحصیل کنند که از حمایت‌های مالی و بورسیه نیز برخوردار باشند. از جمله رشته‌هایی که می‌توانید با بورسیه در این کشور ادامه تحصیل دهید می‌توان به غالب رشته‌های مقاطع تکمیلی دکتر و کارشناسی ارشد اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود به وب سایت دانشگاه یا مرکز علمی مورد نظر خود در این کشور مراجعه کنید. تمامی اطلاعات تکمیلی در این مورد به طور کامل و جامع در وبسایت دانشگاه‌های مربوطه ذکر شده است.

منبع: https://bahadoranian.com

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.