ارتباط با ما در

جاذبه های گردشگری آلبرتا کانادا

آلبرتا استانی در غرب کانادا، مناظر و جاذبه‌های دیدنی خوبی برای همه افراد دارد از چمنزارهای وسیع گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف را دارد.

منتشر شده

آلبرتا استانی در غرب کانادا، مناظر و جاذبه‌های دیدنی خوبی برای همه افراد دارد از چمنزارهای وسیع گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف را دارد. بزرگ‌ترین شهرهای بین‌المللی و جهانی ادمنتون و کلگری بزرگترین شهرهای آن هستند اما جو مرزی خود را حفظ کرده‌اند. جشنواره‌ی فیلم و موسیقی فراوان موجود در آلبرتا برای گرامیداشت میراث قومی استان است. این استان دارای تفریحات فضای باز عالی در هر دو فصل تابستان و زمستان است. اگر افرادی علاقه‌مند به تاریخ در میان اعضای خانواده خود دارید بازدید از با شکوه‌ترین تخت‌های فسیلی دایناسورهای جهان موجود در این استان برای آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. مروری بر بهترین مکان‌ها در آلبرتا:

۱)    Lethbridge در کانادا

Lethbridge در دامنه کوه‌های راکی کانادا،  قلب جنوب آلبرتا است.  بزرگترین شهر کانادا و جمعیتی حدود ۹۳.۰۰۰ نفر را دارد و به دلیل میراث قومی و ارتقاء هنر در بسیاری از فرهنگ‌ها، پایتخت فرهنگی کانادا لقب گرفت. دارای ۳ موزه اصلی، گالری هنری معاصر جنوب آلبرتا، گالری هنری دانشگاه Lethbridge و یک مرکز جامعه هنری است. این شهر همچنین محل بلندترین و طولانی‌ترین پل فولادی در آمریکای شمالی است.

۲)  Drumheller در کانادا

اگر می‌خواهید در گذشته جستجو کنید Drumheller مکان خوبی برای رفتن و بازدید است. در ۱۱۰ کیلومتری (۶۸ مایلی) شمال غربی کلگری در دره رودخانه Red Deer واقع‌شده که به دره Danisaur نیز معروف است. یک تیرانوسور ۲۶ متری (۸۶ فوتی) بزرگترین دایناسور جهان، درست در جنوب شهر قرار دارد و در کنار آن نیز یکی از بزرگترین چشمه‌های آب کانادا قرار دارد، به‌علاوه شما می‌توانید در موزه دیرینه‌شناسی Royal Tyrrell، بزرگترین مجموعه فسیلی کانادا درباره دایناسورها بیشتر بیاموزید؛ اما Drumheller چیزی فراتر از دایناسورها را برای ارائه دارد و در کنار تپه اسکی جایی است که نمایش کانادایی Badland Passion در ماه جولای برگزار می‌شود.

۳) Canmore در کانادا

شهری دلپذیر بین پارک‌های ملی کلگری و Banff است و با نام ملکه سوم اسکاتلند با نام مستعار Canmore شناخته‌شده است. شهر سابق استخراج زغال‌سنگ زمانی که میزبان رویدادهای Nordic در المپیک ۱۹۸۸ بود شهرت پیدا کرد. برای علاقه‌مندان به فیلم و سینما شاید جالب هم باشد که فیلم‌های Brokeback Mountain، Shanghai Noon، Yhe Assassination of Jesse James by the Cowards Robert Ford فیلم‌هایی هستند که در Canmore فیلم‌برداری شدند. اگر بودجه کافی ندارید اما علاقه‌مند به لذت بردن از جاذبه‌های Banff و دریاچه Louise هستید، این شهر دارای اقامتگاه‌های ارزان‌تر نیز است.

۴)     Waterton Lakes National Park در کانادا

پارک ملی Waterton Lakes که در سال ۱۸۹۵ تأسیس شد به نام طبیعت‌گرای ویکتوریایی نام‌گذاری شده است. این مکان در جنوب غربی آلبرتا و دقیقاً آن‌سوی مرز پارک ملی U.S. Glacier واقع‌شده است؛ مانند همتای آمریکایی خود کوه‌های ناهموار مناطق بیابانی را به نمایش می‌گذارد و دارای چندین مایل مسیر پیاده‌روی است. دریاچه‌های آن عمیق‌ترین دریاچه‌های راکی کاناداست. خدمات موجود در پارک تنها از سمت شهر قابل‌دسترسی است، جایی ممکن است شاهد قدم زدن آهوهایی در خیابان‌ها باشید که گویا صاحبان آن خیابان‌اند.

۵)  ادمنتون در کانادا

ادمنتون  پایتخت آلبرتا است، مدرن‌ترین و امروزی‌ترین شهر آمریکای شمالی با بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت است. زمانی این شهرداری بزرگترین مرکز خرید آمریکای شمالی، مرکز خرید the West Edmonton بوده اما اکنون یک مرکز خرید دیگر به‌عنوان بزرگترین مرکز خرید شناخته‌شده است. این شهر میزبان جشنواره‌های زیادی در طول سال است ازاین‌رو با نام مستعار شهر فستیوال‌های کانادا شناخته‌شده است. بزرگترین جشنواره K-Days است، حرف k مخفف Klondike است. اجرای خیابانی ماه جولای آن هنرمندانی را از سراسر جهان جذب می‌کند. این شهر برگزارکننده یک جشنواره بین‌المللی Fringe به بزرگی جشنواره در Edinburg اسکاتلند است.

۶)  Dinosaur Provincal Park در کانادا

اگر علاقه‌مند به دایناسورها هستید از این پارک استانی که بیش از ۴۰ گونه دایناسور در آن کشف‌شده است و یکی از بهترین محل‌ها برای تماشای دایناسورها در دنیا است دیدن کنید. نمونه‌های کشف‌شده در این پارک را می‌توان در موزه‌های سراسر دنیا یافت. علاوه بر دایناسورها می‌توانید فسیل‌های گیاهی را نیز در این پارک مشاهده کنید و همچنین حیات‌وحش خوبی شامل گوزن شاخ چنگالی، گیلان‌شاه و غاز کانادایی ازجمله ۱۶۵ گونه پرندگانی هستند که در اینجا یافت می‌شوند. در نزدیکی مرکز بازدیدکنندگان، کلبه‌ی John Ware، یک آفریقایی آمریکایی را پیدا می‌کنید که یک دامدار مشهور در منطقه بوده است.

۷)  کلگری در کانادا

کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا با ۱.۴ میلیون نفر جمعیت واقع در تلاقی رودخانه‌های Bow و Elbow است، با نام دهکده‌ای در جزیره اسکاتلند نام‌گذاری شده و در اوایل تجارت خز در شمال غربی نقش داشت. اگرچه میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۸۸ بوده است اما بیشتر به دلیل نمایش سوارکاری کلگری Stampede یکی از مشهورترین و بهترین مسابقات گاوبازی رودیو در آمریکای شمالی است که سالانه بیش از یک‌میلیون نفر برای بازی جذب می‌کند مشهور است. در عرصه هنر تالار کنفرانس Jubilee که یک مرکز بزرگ هنرهای نمایشی است نیز در این شهر قرار دارد.

۸)    Elk Island National Park در کانادا

پارک ملی جزایر Elk چیزی فراتر از یک پناهگاه گوزن شمالی است که هدف اصلی آن مدت‌ها قبل از تبدیل‌شدن آن را به پارک بوده و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری (۲۰ مایلی) از ادمنتون و برای نجات گاومیش‌های کوهان‌دار آمریکایی تأسیس‌شده است. این پارک نه‌تنها بزرگترین پارک کانادا بلکه بزرگترین پارک ملی کاملاً محصور کاناداست و دارای حیات‌وحشی شامل واپیتی، موس، بوفالو آمریکایی و همچنین گوزن، سگ‌های آبی کایوت و وشق است. گرگ‌ها و خرس‌های سیاه نیز در این پارک زندگی می‌کنند اما بازدیدکنندگان معمولاً آن‌ها را نمی‌بیند. تفریحات فضای باز زیادی مخصوص فصل‌های تابستان و زمستان و همچنین خانه پیشگامان اوکراینی، اولین موزه کانادایی که به مهاجران اوکراینی اختصاص داده‌شده نیز در این پارک است.

۹)    Jasper National Park در کانادا

اگر به دنبال مناظر بسیار جالب و یخبندان هستید، این پارک ملی بهترین مکان برای بازدید در آمریکا است. این پارک دارای زمین‌های یخی کلمبیا، بزرگترین میدان یخی در کوه‌های راکی و یکی از بزرگترین میدان‌های یخی غیر قطبی در جهان است. می‌توانید با یک وسیله نقلیه مخصوص به مزارع یخ بروید و از آب‌های یخچال بنوشید. پارک ملی Jasper به‌عنوان بزرگترین پارک ملی در کوه‌های راکی کانادا انواع حیوانات وحشی را نیز در خود جای‌داده است و ممکن است حیواناتی نظیر موس، گوزن‌شمالی، راسوی بزرگ، خرس‌های خاکستری و حیوانات دیگری را نیز مشاهده کنید.

۱۰)  Banff National Park در کانادا

آلبرتا مملو از مناظر و جاذبه‌های گردشگری زیباست اما هیچ‌چیز زیباتر از پارک ملی Banff نیست. گوهر و سنگ قیمتی و قدیمی‌ترین جاذبه این پارک ملی بدون شک دریاچه Louise با آب‌های آبی‌رنگ و عمیق است. در فاصله کمی آن‌طرف‌تر از دریاچه Louise، دریاچه به همان اندازه زیبای Morain قرار دارد که در اسکناس‌های ۲۰ دلاری کانادا به نمایش درآمدهاست. این پارک یک مقصد کاملاً گردشگری است که در تابستان کوه‌نوردان و در زمستان اسکی‌بازان را به خود جلب می‌کند. Banff که برگزارکننده کارناوال زمستانی سالانه است نیز در این پارک واقع‌شده و سالانه حدود ۳ میلیون بازدیدکننده از این پارک دیدن می‌کنند.

مهاجرت به کانادا با تراست

تراست برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شما مشتریان عزیز، به‌رایگان شرایط شما را برای مهاجرت ارزیابی می‌کند. همین حالا فرم ارزیابی رایگان تراست را تکمیل کنید تا متخصصان تراست شرایط شما برای مهاجرت را بررسی کنند. نتیجه در ایمیلی خدمتتان اعلام خواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.