ارتباط با ما در

تفاوت ماسک نیم صورت و تمام صورت چیست؟

شرکت ماسک۳m محصولات مختلفی در زمینه تولید ماسک‌ های شیمیایی ارائه می ‌دهد. ماسک شیمیایی نیم صورت و ماسک شیمیایی تمام صورت هر دو از انواع ماسک‌ های تنفسی هستند که برای محافظت از ریه ‌ها در برابر ذرات معلق، گازها و بخارات شیمیایی استفاده می‌ شوند.

منتشر شده

تفاوت ماسک نیم صورت و تمام صورت چیست؟

شرکت ماسک۳m محصولات مختلفی در زمینه تولید ماسک‌ های شیمیایی ارائه می ‌دهد. ماسک شیمیایی نیم صورت و ماسک شیمیایی تمام صورت هر دو از انواع ماسک‌ های تنفسی هستند که برای محافظت از ریه ‌ها در برابر ذرات معلق، گازها و بخارات شیمیایی استفاده می‌ شوند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی تفاوت ماسک نیم صورت و ماسک تمام صورت چیست؟ بپردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ماسک های شیمیایی جزوه یکی از ابزارهای محافظتی هستند که برای محافظت از ریه ‌ها در برابر ذرات و گازهای شیمیایی طراحی شده اند. این ماسک ‌ها معمولاً از موادی مانند لاستیک، نئوپرن، سیلیکون و یا پلی‌پروپیلن ساخته شده ‌اند و دارای فیلترهایی هستند که برای جذب و رد کردن ذرات معلق و گازهای شیمیایی به کار می‌ روند.

ماسک تمام صورت۶۸۰۰ ۳M

از میان محصولات متنوع از شرکت ۳M، ماسک تمام صورت۶۸۰۰ ۳M، به عنوان یک محصول بی نظیر در میان شرکت های صنعتی و محیط های آلوده شناخته شده است. ماسک تمام صورت۶۸۰۰ ۳M، پوششی برای تمام صورت و چشم‌ ها داشته و در برابر گازها، بخارات و ذرات معلق بسیار کوچک مانند گرد و غبار، دود، بخارات آمونیاکسید، کربونیک، کلر، آمونیاک و سایر مواد شیمیایی مقاوم است. همچنین، ماسک شیمیایی تمام صورت می ‌تواند در برابر اشعه‌ ی ماوراء بنفش نیز مقاومت کند. به همین علت این محصول در صنایع نظامی و پزشکی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس بدنه ماسک تمام صورت۶۸۰۰ ۳Mاز سیلیکون ساخته شده است، به این علت که خاصیت مواد سیلیکونی، مقاوم بودن در برابر حرارت، اشعه یووی و انواع گازهای شیمیایی خطرناک است.

این نوع ماسک دارای چهار تسمه نگهدارنده (Head Harness) می باشد که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است.

جنس لنز از پلی کربنات خالص و شفاف ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و گازها دارد. همچنین دارای خاصیت پانوراما می باشد و دید وسیع و واضحی نیز به کاربر می دهد. این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول است که در محیط هایی با دود های آلوده و غلیظ بسیار کمک کننده است.

ماسک ۶۸۰۰ دو محل نصب فیلتر در دو طرف صورت ماسک دارد که به محفظه بینی وصل می شود و دارای سوپاپ گردش هوا می باشد.

ماسک شیمیایی ۳M مدل ۷۵۰۲

اما در در میان تنوع بالای ماسک ۳m، ماسک شیمیایی ۳M مدل ۷۵۰۲، جزوه دسته‌ ی ماسک های نیم صورت است؛ از کیفیت و مقاومت بالاتری نسبت به محصولات مشابه خود برخوردار است. ماسک شیمیایی ۳M مدل ۷۵۰۲، تنها پوششی برای نیمی از صورت (از بینی تا دهان) فراهم می ‌کند و در برابر برخی گازهای شیمیایی و ذرات معلق کوچکتر مانند گرد و غبار و دود مقاومت دارد. با این حال، این محصول نیز می ‌تواند در برابر برخی مواد شیمیایی مانند آمونیاک، کلر، دی‌اکسید کربن و بخارات سمی مورد استفاده قرار گیرد.

ماسک شیمیایی ۳M مدل ۷۵۰۲ بیشتر در در مواردی مانند: استفاده چند منظوره در مقابل آلاینده های هوابرد گازها و بخارات و ذرات, مناسب برای کارخانجات تولید دارو، معادن ذغال سنگ، کارخانجات شیمیایی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، ساختمان سازی، عملیات عمرانی، کارخانجات تولید مواد غذایی، صنایع نظامی و کارخانجات نساجی و… مورد استفاده قر ار می گیرد.

به طور کلی، ماسک تمام صورت برای مواجهه با مواد شیمیایی و آلوده ‌کننده ‌های بسیار ریز و خطرناک، مناسب ‌تر است. با این حال، در برخی موارد ممکن است که ماسک نیم صورت کافی باشد. توصیه می ‌شود که در زمان انتخاب مناسب ‌ترین ماسک ۳m، برای هر شرایط خاص، بر اساس نوع محیط کاری و نیاز مورد استفاده، توسط پزشک یا متخصص ایمنی و بهداشت صنعتی صورت گیرد. همچنین، برای استفاده از ماسک شیمیایی به درستی، باید دستورالعمل‌ های استفاده و نگهداری آن را به دقت رعایت کرد.

نگهداری درست ماسک ۳m

شیوه درست نگهداری و تمیز کردن ماسک ۳m بسیار مهم است؛ چرا که در زمان تمیز کردن باید دقت داشت تا از کیفیت و کارایی آن کاسته نشود. در زیر توضیحاتی در این مورد آمده است:

  1. نگهداری: ماسک ۳m باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. بهتر است از تماس آن با مواد شیمیایی و مواد آلوده خود داری شود. همچنین، قبل از استفاده باید مطمئن شوید که ماسک سالم و بدون ترک و شکستگی است.
  2. تمیز کردن: توجه داشته باشید که برای تمیز کردن ماسک شیمیایی، از مواد شیمیایی، مانند الکل و اسیدها استفاده نکنید. بهتر است از مواد نرم‌ کننده و آبی استفاده کنید. روش زیر برای تمیز کردن ماسک ۳m توصیه می‌ شود:
  • ابتدا دستان خود را با یک دستکش پوشانده و بعد تمامی قطعات موجود در ماسک مانند فیلتر ها را خارج کرده و ماسک را از هر چیزی جدا کنید.
  • سپس ماسک را با آب جوشیده شده یا آب گرم صابونی شسته و بعد با آب تمیز آب کشی کرده و مجددا بشویید.
  • بهتر است از خشک کردن ماسک خود داری کنید و آن را در مکانی پاکیزه و به دور از آلودگی گذاشته تا مرور خشک شود.
  • اگر ماسک ۳m به هر دلیلی آلوده شده است، قبل از استفاده مجدد، باید آن را دوباره تمیز کنید.

همچنین، باید به این نکته توجه داشت که ماسک شیمیایی باید به ‌طور منظم تعویض شود. مدت زمان عمر ماسک شیمیایی به شدت وابسته به نوع مواد آلوده کننده و میزان استفاده و تعداد ساعات استفاده شده است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی از اینکه تفاوت ماسک نیم صورت و ماسک تمام صورت چیست؟ و همینطور نکات مهم از ماسک شیمیایی ۳M مدل ۷۵۰۲ و ماسک تمام صورت۶۸۰۰ ۳M در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که در بالا گفته شد بیشترین تفاوت این دونوع ماسک در نگهداری از چشم ها است. استفاده از هرکدام از این نوع ماسک ها به محیطی که مصرف کنندگان در آن مشغول به کار هستند بستگی دارد. باید توجه داشت که انتخاب این نوع ماسک ها کاری نیست که هر کسی بتواند انجام دهد. برای تهیه این محصولات حتما باید تاییدیه یک مسئول بهداشت ایمنی را داشته باشید. تا بتوانید با خیالی آسوده از این محصولات در محل کار استفاده کنید. همانطور که می دانید ماسک نیم صورت و تمام صورت برای مصرف در محیط های آلوده و شیمیایی به کار می روند، پس بسیار پر اهمیت است که قبل از استفاده از ایمنی و مقاومت آن مطلع باشید.

و در آخر از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما بی نهایت سپاسگذاریم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.