ارتباط با ما در

هفت خان راه اندازی استارت آپ

امروزه عصر، عصر استارت آپ ها هست و هر روز شاهد این هستیم که استارتاپ هایی جدیدی دارن شکل پیدا میکنند و یا یک سری استارت آپ هستند که موفق میشن.

منتشر شده

امروزه عصر، عصر استارت آپ ها هست و هر روز شاهد این هستیم که استارتاپ هایی جدیدی دارن شکل پیدا میکنند و یا یک سری استارت آپ هستند که موفق میشن، استارت آپ ها امروزه بسیار تو جامعه و کل دنیا بولد شدند، افراد زیادی هم هستند که علاقه به استارت آپ ها دارند و میخوان برای خودشون استارت آپ راه اندازی کنند اما خب یا شرایطش رو نمیدونن یا مراحلی که باید برای راه اندازی طی کنند رو هنوز یاد نگرفتند، ما در این مقاله قصد داریم که ۷ مورد اصلی که برای راه اندازی استارت آپ باید به اونا توجه ویژه ای داشته باشید رو مورد بررسی قرار میدیم و به شما میگیم که چطور با انجام دادن این ۷ مرحله میتونید استارت آپ خودتون رو در هر زمینه ای که هست راه اندازی کنید و با استفاده از اون موفقیت های بسیار بزرگی برای خودتون به ارمغان بیارید.

در ضمن پیشنهاد می کنم قبل مطالعه ادامه مقاله به سراغ مطالعه مقاله استارتاپ چیه برید

۷ مرحله برای راه اندازی استارت آپ (startup)

خیلی خب توجه داشته باشید که نکات ریز و درشت بسیار زیادی برای راه اندزای استارت آپ وجود داره که همه اونارو باید قابل توجه خودتون قرار بدید اما ما در این بخش از مقاله قصد داریم که ۷ مورد از مهم ترین مراحل راه اندازی استارت آپ رو بهتون توضیح بدیم تا با در دسترس داشتن اونا و توجه کردن به اونا بتونید شروع به کار کنید.

۱.      قبل از هرچیزی به خوبی آموزش ببینید

یکی از اصلی ترین مواردی که باید به اون توجه ویژه ای داشته باشید آموزش هست، در واقع شما اگر به خوبی آموزش ندیده باشید هرگز نمیتونید استارت آپ خوب و موفقی رو داشته باشید، آموزش همیشه در راه اندازی هر کاری نیاز هست و شما باید خیلی به اون توجه داشته باشید.

قبل از راه اندازی استارت آپ مورد نظرتون بهتره که درباره استارت آپ ها یک سری تحقیقات انجام بدید و بیشتر با روند کاری اونا آشنا بشید، روش های بازاریابی و… رو باید در دسترس داشته باشید و اصلا باید چطور برای استارت آپ خودتون باید برنامه ریزی داشته باشید رو باید آموزش ببینید چون برنامه ریزی و داشتن یک بیزنس پلن بسیار در راه اندازی یک استارت آپ مهمه و شما باید به اونا مسلط باشید.

راه اندازی استارتاپ

اگر حوصله دیدن آموزش و یادگیری رو ندارید بهتره که اصلا سراغ استارت آپ نروید چون آموزش یکی از حساس ترین موارد در راه اندازی استارت آپ هست، روش های زیادی هم برای دسترسی به آموزش ها هست که یکی از اصلی ترین موارد که میتونید با استفاده از اون آموزش ببینید گوگل هست که با یک جستجو ساده میتونید به آموزش دلخواه خودتون برسید و کاملا بر مباحثی که نیاز دارید مسلط بشید.

مطالعه کتاب هایی در مورد استارت آپ بسیار میتونن به شما اطلاعات ارائه بدن یا اگر میتونید در وبینار ها و سمینار هایی که در زمینه استارت آپ ها برگزار میشن شرکت کنید تا با استفاده از اونا بتونید اطلاعات بسیار خوبی رو کسب کنید.

۲.      هدف خود را از کسب و کار تعیین کنید

باید شما تعیین کنید که از راه اندازی استارت آپ چه هدفی دارید و میخواهید کسب و کار خود را در چه راستایی موفق کنید، اگر هدف خوبی نداشته باشید هرگز نمیتونید به خوبی موفق بشید و استارت آپ خودتون رو به جایی برسونید و حتی ممکنه خیلی سریع در این راه شکست بخورید و اصلا نتونید کار خودتون رو حتی ذره ای پیش ببرید.

هدف راه اندازی استارتاپ

سعی کنید اول کارتون که شروع کردید استارت آپ رو راه اندازی کنید یک سری اهداف مشخص و محدود داشته باشید تا وقتی هم که به اونا نرسیدید اصلا هدف جدید برای خودتون تعیین نکنید چون اینطوری هدف های شما بسیار زیاد میشه و همین هم باعث میشه که اصلا به هیچکدوم نرسید، پس در اول کار کمی محدود تر هدف گذاری کنید تا سریع تر بتونید به اونا برسید.

البته توجه داشته باشید که هدف گذاری فقط به تنهایی کافی نیست شما باید سخت تلاش کنید که به اهداف خود برسید و این اهداف رو برای خودتون بسیار بولد کنید تا دستیابی به اونا براتون ممکن بشه اگر فقط هدف داشته باشید و اقدامی برای این اهداف نداشته باشید هرگز نمیتونید موفق بشید و ممکنه اصلا نتونید استارت آپ خودتون رو یک قدم به جلو ببرید.

۳.      بررسی نقاط ضعف و قوت

شما در استارت آپ خودتون حتما یک سری نقاط ضعف و قوت دارید که بسیار مهم هستند و باید توجه ویژه ای به اینها داشته باشید، اگر شما نقاط ضعف بیش از حدی داشته باشید موفقیت براتون غیر ممکن هست چون کاربران باید کمترین ضعف را از شما ببینند و شما باید همیشه به عنوان یک کسب و کار خوب و قوی در بین کاربران خود باشید.

یک لیست ایجاد کنید و تمام نقاط قوت خود نسبت به رقیب های خود و نقاط ضعف را بنویسید، همه جوانب رو بررسی کنید هر شرایطی رو در نظر بگیرید و تک به تک اونارو بنویسید چون خیلی مهم هستند، بعد از بررسی باید چاره اندیشی کنید.

در واقع بعد از نوشتن نقاط ضعف و قوت ، کار شما تموم نشده و باید بررسی کنید که این موارد قوت شما چقدر هست آیا نقاط ضعف شما زیاد هستند و یا نقاط قوت؟  اگر نقاط ضعف زیادی دارید باید یک سری راهکار برای خودتون داشته باشید تا بتوانید تمام این ضعف هارو در استارت آپ خودتون از بین ببرید تا کاربران هم این ضعف هارو دیگه از شما نبینند، سعی کنید نقاط قوت خودتون رو همیشه افزایش بدید و نسبت به رقیب های خودتون ارزش بیشتری در بین کاربران داشته باشید.

۴.      تخمین سرمایه

یکی دیگه از اصلی ترین مواردی که همیشه افراد رو به چالش کشیده سرمایه بوده، برخی از استارت آپ ها هستند که هزینه زیادی نیاز دارند تا بشه اون هارو اجرایی کرد اما برخی هم هستند که بسیار کم هزینه تر هستند و شما میتونید با اندکی سرمایه استارت آپ خودتون رو راه اندازی کنید، در هر صورت شما باید یک تخمین سرمایه داشته باشید و ببینید که چقدر سرمایه دارید و استارت آپ شما چقدر سرمایه برای شروع نیاز داره.

سرمایه لازم برای راه اندازی استارتاپ

توجه کنید که اگر بدون تخمین سرمایه جلو برید اصلا نمی توانید در بازار رقابت کنید . چون سرمایه بسیار حساس و مهم هست چون شما اگر بودجه کافی برای مدیریت و راه اندازی یک استارت آپ نداشته باشید اصلا نمی توانید طمع موفقیت استارتاپ را تجربه کنید

برای تخمین زدن سرمایه هم باید یک لیست ایجاد کنید و برای اول کار هرچیزی که نیاز دارید رو بنویسید تمام اونارو قیمت گذاری کنید و در آخر متوجه خواهید شد چقدر سرمایه نیاز دارید و باید این سرمایه رو بتوانید تامین کنید.

۵.      حتما یک روند پیشرفت داشته باشید

یکی از عواملی که باید در راه اندازی و مدیریت استارت آپ به اون توجه داشته باشید پیشرفت کردن به صورت روز به روز هست، شما همیشه باید در حال پیشرفت کردن باشید تا بتوانید کاربران جدیدی هم به سمت خودتون جذب کنید و رضایت اونارو نسبت به خودتون جلب کنید، توجه داشته باشید که اگر روند پیشرفتی شما قطع شود ممکن هست که ضرر های زیادی رو تجربه کنید و یا حتی نتوانید کاربران کسب و کار خودتون رو گسترش بدید.

پیشرفت پس از راه اندازی استارتاپ

البته پیشرفت به این معنی نیست که یک شبه از صفر به صد برسید بلکه شما پیشرفت های کوچک اما به صورت مستمر باید داشته باشید هر روز یک پیشرفت کوچک هم داشته باشید اما این پیشرفت ها مستمر باشند در نهایت با جمع این پیشرفت های کوچک یک نتیجه بسیار بزرگ خواهید داشت و می توانید روند فعالیتی کار خودتون رو گسترش بدید.

یکی از پیشرفت هایی که می توانید داشته باشید اینه که همیشه مشتری مدار باشید و سعی داشته باشید که همیشه رضایت مشتریان رو نسبت به کسب و کار خودتون جلب کنید تا بتوانید اعتماد اونارو جلب کرده و مشتریان رو نسبت به استارت آپ خودتون وفادارتر کنید تا محصولات بیشتری از شما خریداری کنند و یا بیشتر از خدمات شما استفاده کنند.

۶.      باید به کار خود علاقه مند باشید

یکی از چالش هایی که افراد دارند این هست که به موضوع فعالیت استارت آپ خودشون علاقه ای ندارند و همین هم باعث میشه که انگیزه ای برای حل کردن مشکلات نداشته باشند و در نهایت این مورد براشون گرون تموم شده و میتونه باعث شکست استارتاپ شون بشه.

اما شما اگر به کسب و کار خودتون و موضوع فعالیت اون علاقه داشته باشید شور و شوق دارید که کار هارو سریع تر انجام بدید و یا مشکلاتی که هست رو سریع تر رفع کنید و به هدف خودتون برسید، شما باید کار هایی که انجام میدید رو با حوصله و با دقت انجام بدید و اگر اینطور نباشه و شما بدون حوصله این کار هارو انجام بدید هرگز موفق نخواهید بود چون کار شما با کیفیت نیست و نمیتونه رضایت کاربران رو نسبت به خودش جلب کنه.

۷.      ایجاد بیزینس پلن:

در واقع بیزنس پلن یکی از مهم ترین عوامل راه اندازی استارت آپ هست که شما حتما باید اون رو داشته باشید، بیزینس پلن مانند یک چهار چوب برای استارت آپ شما خواهد بود و میتونه خیلی به شما کمک کنه  که هم کسب و کارتون رو راه اندازی کنید و هم اون رو به خوبی مدیریت کنید تا کمتر شاهد مشکلات استارتاپی باشید.

بیزینس پلن برای راه اندازی استارتاپ

در بیزنس پلن تمامی جزئیات طرح استارت آپ شما شروع کار، هزینه ها و… که بسیار موارد زیادی هستند و میتونن به شما کمک کنند مطرح میشن و نقشه راه شما خواهد بود که میتونه در واقع به عنوان یک راهنما حرفه ای بهتون توضیح بده که در مسیر استارت آپ باید چه کار هایی رو انجام بدید تا بتونید به موفقیت برسید و یک استارت آپ حرفه ای داشته باشید.

البته بیزنس پلن همینقدرا هم ساده نیست و طراحی کردن بیزنس پلن کار هرکسی نیست بلکه به متخصص و حرفه ای که در این زمینه فعالیت داشته باشد نیاز دارد تا بتواند به خوبی یک طرح بیزینسی برای شما ایجاد کند و شما طبق همان طرح بتوانید موفقیت خود را رقم بزنید.

از صفر تا صد راه اندازی استارت آپ با نوباوه

شما ممکن است جزو دسته افرادی باشید که به طور ناگهانی وارد فضای استارت آپ شدید و یا دوست دارید استارت آپی داشته باشید اما اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید و نمیدونید که اصلا براتون مناسب هست و یا خیر، خب اصلا نیاز نیست نگران باشید بلکه ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

نوباوه یکی از بهترین تیم هایی هست که سالها در زمینه استارت آپ فعالیت داره و میتونه به شما کمک کنه تا بتونید استارت آپ خودتون رو راه اندازی کنید و اون رو به خوبی مدیریت کنید، همونطور که در طی مقاله هم گفتیم شما به یک مشاور نیاز دارید و از اون مهم تر به یک بیزنس پلن نیاز دارید تا با استفاده از اون بتوانید به خوبی مدیریت استارت آپ و راه اندازی اون رو انجام بدید.

تیم نوباوه از متخصص های بسیار حرفه ای در این زمینه تشکیل شده و شما اصلا نیاز نیست که نگران راه اندازی استارت آپ باشید فقط لازمه که از نوباوه استفاده کنید تا این تیم حرفه ای از صفر تا صد کسب و کارتون کنارتون باشه و شما با استفاده از این تیم حرفه ای بتونید به موفقیت برسید، البته همراهی این تیم به تنهای کافی نیست و شما باید سخت تلاش کنید تا به موفقیت برسید.

سخن پایانی:

ما در این مقاله قصد داشتیم که ۷ مرحله اصلی راه اندازی کسب  کار رو بهتون معرفی کنیم و توضیحاتی درباره استارتاپ و مسیر راه اندازی استارتاپ بهتون ارائه بدیم تا با استفاده از این توضیحات قادر باشید راه اندازی استارت آپ خودتون رو شروع کنید، البته این ۷ مرحله نیاز به یک سری پیش نیاز بودند و یک سری تخصص نیاز داشتند که ما در انتهای مقاله هم به شما توضیح دادیم چطور میتونید با استفاده از تیم نوباوه از صفر تا صد راه اندازی استارت آپ رو تجربه کنید و با مشاوره ها و کمک های تیم حرفه ای و استارتاپی نوباوه چطور میتونید موفقیت رو تجربه کنید، پیشنهاد میکنیم حتما به سایت نوباوه سری بزنید تا بیشتر با این تیم حرفه ای آشنا بشید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی هم نسبت به راه اندازی استارت آپ برای خودتون به دست آورده باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.