ارتباط با ما در

محمود صادقی در جمع خبرنگاران:

ترس و طمع نمایندگان بر کارایی مجلس سایه انداخته است

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: بسیاری از شایستگان و نخبگان از چرخه انتخاب در انتخابات مجلس حذف شدند. از شورای نگهبان دعوت می‌کنم که آسیب‌شناسی کند و پرونده اشخاصی را که از چرخه انتخابات حذف شدند با شاخص‌هایی با راه‌یافتگان به مجلس مقایسه کند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس با اشاره به وظایفی که به عهده نمایندگان است، بیان کرد: اگر نماینده‌ای ترس و طمع نداشته باشد می‌تواند در مسیر مدرس قدم بردارد اما متاسفانه این دو بر کارایی مجلسی که باید در راس امور باشد سایه انداخته است.

نماینده تهران با اشاره به نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: بسیاری از شایستگان و نخبگان از چرخه انتخاب در انتخابات مجلس حذف شدند. از شورای نگهبان دعوت می‌کنم که آسیب شناسی کند و پرونده اشخاصی را که از چرخه انتخابات حذف شدند با شاخص‌هایی با راه یافتگان به مجلس مقایسه کند.

او همچنین با تاکید بر لزوم شفافیت تاکید کرد: در مقوله شفافیت نهاد قاضی نقش تعیین کننده‌ای دارد که در درجه اول باید این نهاد عاری از فساد باشد و نهاد قضایی و قاضی استقلال داشته باشند اما نهاد قضایی کارایی مدنظر در قانون اساسی را به خصوص در مقوله پیشگیری از فساد ندارد.

صادقی همچنین با اشاره به لایحه تعارض منافع به خبرنگاران گفت: دولت پیش‌نویس لایحه تعارض منافع را تهیه کرده که قبل از شروع مجلس دهم این کار را انجام داده اما هنوز این لایحه به مجلس ارسال نشده است. گاهی به شوخی می‌گویم لایحه تعارض منافع دچار تعارض منافع شده و گویا به نفعشان نیست که آن را ارائه دهند. اگر دولت بیش از ا ین تعلل کند این لایحه را با اصلاحاتی به عنوان طرح ارائه می‌کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.