ارتباط با ما در

آیا روفرشی کشدار جمع میشه؟

شاید صاف کردن روفرشی روی فرش چند مرتبه در روز، خیلی غیر عادی به نظر نرسد؛ اما قطعا اگر این کار هر روز هفته تکرار شود، موجب کلافگی و خستگی ذهن افراد می شود. خانم ها در طول روز ممکن است بارها روفرشی را صاف کنند؛ اما به هیچ عنوان از آسیب وارد شده به کمر و پاهای خود اطلاعای نداشته باشند.

منتشر شده

شاید صاف کردن روفرشی روی فرش چند مرتبه در روز، خیلی غیر عادی به نظر نرسد؛ اما قطعا اگر این کار هر روز هفته تکرار شود، موجب کلافگی و خستگی ذهن افراد می شود. خانم ها در طول روز ممکن است بارها روفرشی را صاف کنند؛ اما به هیچ عنوان از آسیب وارد شده به کمر و پاهای خود اطلاعای نداشته باشند.

از طرفی حتی فرد ممکن است که از وجود روفرشی خسته شود و حتی از قابلیت های خوب آن هم بگذرد. البته این موضوع جدای از آسیب به فرش، هزینه های زیاد شستشو را به دنبال دارد.

همین موارد سبب شده است که خانم ها و آقایان در هنگام خرید روفرشی، وسواس بیشتری به خرج دهند. امروزه نوع جدیدی از روفرشی با نام روفرشی کشدار روانه بازار شده است که خیلی از این مشکلات را کاهش می دهد.

جالب است بدانید که حتی با وجود کش دار بودن روفرشی هم، باز افراد نگران جمع شدن آن روی فرش هستند. همین دغدغه افراد سبب شده است که ما در ان مطلب از یزد نساج، بررسی کلی درباره جمع شدن روفرشی کشدار داشته باشیم.

آیا روفرشی کشدار جمع می شود؟

برای پاسخ به سوال اصلی شما، در همین ابتدای مقاله از یزد نساج باید بگوییم که روفرشی کشدار باکیفیت و مناسب، به هیچ عنوان و در هر شرایطی جمع نمی شود. این روفرشی ها دارای کش های بسیار مستحکمی در اطراف خود هستند که از آن ها در برابر جمع شدن محافظت می کنند.

یکی از علت های چسبندگی روفرشی کشدار به فرش، به دلیل لایه نازک تعبیه شده در ریز روفرشی است. این لایه نازک، به پرز های فرش می چسبند و مانع از تکان خوردن آن می شوند. از طرفی وجود پارچه اطراف فرش و کش های موجود در وسط و دورتادور، به چسبندگی بیشتر آن کمک می کند. البته باید بدانید که لایه نازک موجود در زیر روفرشی، به هیج عنوان ضخامت زیادی ندارد و سبب سنگین شدن زیاد فرش نمی شود.

از طرفی زمانی که شما مشغول جارو کشیدن هستید، کاملا به فرش می چسبند و به همان شکل اولیه باقی می مانند. بنابراین اگر از راه رفتن روفرشی های ساده روی فرش خود خسته شده اید، روفرشی کشدار گزینه مناسبی برای شما است. اما توجه داشته باشید که در برخی از شرایط های خاص، امکان جمع شدن این روفرشی هم وجود دارد.

لازم به ذکر است که انواع روفرشی کشدار حتی برای فرش های چهار متری هم وجود دارد که خیال شما را از بابت محافظت و عدم لغزش روفرشی راحت می کند. همچنین ابعاد موجود برای روفرشی کشدار، شامل ۴، ۶، ۹ و ۱۲ متری می شود.

در چه شرایطی روفرشی کشدار جمع می شود؟

به طور کلی اگر همه موارد به صورت استاندارد و با کیفیت استفاده شده باشد، امکان جمع شدن روفرشی وجود ندارد. اما گاهی اوقات به دلیل های زیر، امکان جمع شدن روفرشی هم وجود دارد:

۱.قرارگیری نادرست کش در اطراف روفرشی

همانطور که گفتیم، در اطراف روفرشی کشدار، کش های مستحکمی قرار گرفته شده است که آن ها نگهداری می کنند. این کش ها در قسمت های خاصی از فرش قرار می گیرند. حالا اگر نتوانید کش های اطراف فرش را به صورت استاندارد و به طور کامل فیکس کنید، امکان رها شدن کش در قسمت خاصی از روفرشی وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که پس از خرید روفرشی کشدار، حتما از ثابت شدن کش های آن در اطراف فرش مطمئن شوید.

۲. کیفیت نامناسب کاور فرش

یکی از موارد مهم برای احتمال جمع شدگی روفرشی، کیفیت پایین پارچه و رفته در آن است. روفرشی کشدار با استفاده از نخ های مختلفی ساخته می شوند؛ اما باید بدانید که هر جنسی هم برای روخت این مدل روفرشی مناسب نیست.

اکثر روفرشی های کشدار اصولا بافت ضخیم تری نسبت به روفرشی های عادی دارند. مثلا بیشتر از جنس مخمل و ترکیب آن با نخ های دیگر تولید می شوند. بیشتر جنس هایی که برای این مدل استفاده می شوند، مخمل ابریشم، مخمل زرکدار، ابریشم و مخمل دو شانل است. بنابراین حتما از کیفیت و نوع پارچه این مدل روفرشی اطمینان پیدا کنید.

۳. کیفیت پایین کش

اصلی ترین عامل برای نگهداری روفرشی روی فرش، کش های به کار رفته در آن است. کش های که در اطراف روفرشی دوخته می شود، باید کیفیت بالایی داشته باشد و استحکام خود را از دست ندهد. اگر کش های نامناسبی در روفرشی باشد، بعد از چند بار استفاده پوسیده و کنده می شود. بنابراین امکان جمع شدن روفرشی را هم فراهم می کند.

۴. پوسیدگی روفرشی

شستشو مداوم و نادرست روفرشی، سبب آسیب به بافت و کش های موجود در کاور فرش می شود. بنابراین با از بین رفتن کیفیت فرش، امکان از دست رفتن کش و لغزندگی آن وجود دارد.

از همین رو پیشنهاد می کنیم که روفرشی کشدار را با آب ولرم و شوینده ملایم مناسب به خود شستشو دهید. این کار سبب تضمین سلامت بیشتر روفرشی می شود و از پوسیدگی زودهنگام آن جلو گیری می کند.

بهترین کیفیت روفرشی کشدار را از کجا تهیه کنیم؟

تا چند سال پیش، روفرشی ها بیشتر به شکل ساده به بازار عرضه می شدند؛ از همین رو انتخاب خاصی برای افراد وجود نداشت. اما امروزه روفرشی های کشدار، به منظور حفظ ایمنی و زیبایی بیشتر محیط خانه استفاده می شود. کاربردها و قیمت روفرشی سبب شده است که طرفداران این روفرشی بیشتر شود. بنابراین طبیعتا، مراکز تولید کننده ان هم روز به روز افزایش پیدا کرده است.

از طرفی لازم به ذکر است که جدای از خرید حضوری و مستقیم روفرشی کشدار، امکان خرید آنلاین انواع آن هم وجود دارد. اما توجه داشته باشید که برای تضمین کیفیت بیشتر روفرشی، به دنبال فروشگاه های معتبر در این زمینه باشید.

در حال حاضر اگر در مرورگر خود جستجو کنید، فروشگاه های اینترنتی مختلفی از جمله دیجی کالا، ترب و باسلام در زمینه تولید انواع روفرشی کشدار فعالیت می کنند. اما پیشنهاد می کنیم که به دنبال تولید کننده اصلی برای خرید روفرشی باشید؛ چرا که در صورت خراب شدن یا آسیب، امکان مراجعه به خود تولید کننده وجود دارد.

بهترین تولید کنندگان روفرشی کشدار کدام اند؟

در سراسر کشور، تولید کنندگان مختلفی از جمله النافرش، چندسو و یزد نساج در زمینه تولید روفشی کشدار فعالیت می کنند. اما باید بدانید که با توجه به طرح و تنوع روفرشی های موجود در یزد نساج، پیشنهاد می کنیم که برای خرید انواع روفشی کشدار، به این وبسایت مراجعه کنید.

فروشگاه یزد نساج جزو تولید کنندگان یزدی انواع کاور تشک و روفرشی کشدار است که تخصص کافی در زمینه تشخیص جنس مناسب برای روفرشی کشدار را هم دارد. از طرفی بر خلاف فروشگاه هایی مانند با سلام، دیجی کالا و ترب، فروش و ارسال محصولات به صورت بی واسطه و مستقیم به مشتری انجام می شود. بنابراین شما می توانید در صورت بروز مشکل خاصی، به طور مستقیم با خود تولید کننده ارتباط برقرار کنید.

جان کلام

به طور کلی روفرشی کشدار به هیچ عنوان روی فرش جمع نمی شوند؛ اما با توجه به دغدغه خانم ها درباره جمع شدن روفرشی کشدار، تمامی نکات مهم درباره احتمالات کم جمع شدن آن را بیان کردیم. توجه داشته باشید که برای اطمینان از کیفیت نوع پارچه و کش های استفاده شده در آن، به سراغ تولید کنندگان معتبر مانند یزد نساج در این زمینه باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.