ارتباط با ما در

قاسم میرزایی نیکو:

موج تحویل پست مدیران در پی سخت‌تر شدن شرایط کشور

میرزایی نیکو گفت: البته معتقدم در این زمینه یک‌سری جوسازی‌هایی هم صورت گرفته است، این روزها آن‌قدر شرایط اداره کشور سخت شده است که مدیران به دنبال آن هستند که زودتر پست خود را تحویل دهند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– یک عضو فراکسیون امید درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: باید استثناهای این قانون برداشته شود تا این قانون به درستی اجرا شود.

قاسم میرزایی نیکو درباره قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها و تلاش برخی از مدیران برای دور زدن این قانون با استفاده از افزایش درصد جانبازی گفت: امروز با انفجار اطلاعات و نیمه شیشه‌ای شدن فضا بعید می‌دانم کسی بتواند در این زمینه از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شود و دست به‌ کارهایی بزند که به نوعی دور زدن قانون است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسی که ۲۰ و یا ۳۰ درصد جانبازی دارد مگر می‌تواند به یک‌باره درصد جانبازی‌اش به ۵۰ برسد؟ یعنی دچار نقص عضو شده است و به طور مثال در روزهای جنگ دست، پا و یا عضو حساس خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: البته معتقدم در این زمینه یک‌سری جوسازی‌هایی هم صورت گرفته است، این روزها آن‌قدر شرایط اداره کشور سخت شده است که مدیران به دنبال آن هستند که زودتر پست خود را تحویل دهند.

نماینده مردم دماوند در دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برخی از آقایان که صحبت می‌کنم روزشماری می‌کنند تا نوبت بازنشستگی‌شان برسد. نباید از این چندین هزار نفر که چنین تفکری دارند گذشت و به آن موارد که می‌خواهد بمانند توجه کرد.

وی تاکید کرد: قانون کاملا مشخص و شفاف است و تمام راه و ابزار را در ماده ۷۱ قانون خدمات کشور در بند «الف،‌ب،ج» مشخص کرده که سران قوا،‌ وزرا،‌ معاونین وزرا،‌ نماینده‌های مجلس که شرایط سنی معینی دارند چه وضعیتی خواهند داشت.

میرزایی‌نیکو تاکید کرد: باید دست به دست هم داد که استثناهای این قانون از بین برود زیرا این امر باعث می‌شود که بی‌اثر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مجلس در بخش نظارتی چه باید کند تا مقابل قانون‌شکنی برخی از مدیران بگیرد،‌ عنوان کرد: مجموعه‌ای که این قانون را طراحی کرد و آن را به ثمر رساند باید به همراه کمیسیون اصل ۹۰ نظارت کاملی روی این قانون داشته باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.