ارتباط با ما در

فیروزآبادی:

اینستاگرام هم فیلتر می‌شود

فیروزآبادی گفت: اینستاگرام‌ هم اگر همکاری نکند به سرنوشت تلگرام‌ دچار می‌شود، البته اینستاگرام‌ قسمت مخفی شهروندی ندارد و همه چیز در آن دیده می‌شود.

منتشر شده

فیروزآبادی حضور سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در نهمین قسمت از برنامه گفت‌وگو محور «۱۰:۱۰ دقیقه» باشگاه خبرنگاران جوان گفت:خبرنگار از من پرسید که بعضی از سایت‌ها فیلتر‌ هستند آیا باز می‌شوند یا نمی‌شوند، عده‌ای گفته‌اند که قرار است باز شود. من در پاسخ به او گفتم رفع فیلتر از آن سایت‌ها یک امر قضایی است همانطور که فیلتر شدن آنها یک امر قضایی بود و این طبق قوانین کشور است.

وی در ادامه افزود: بعد خبرنگار گفت که اگر امکانات پایدار ایجاد شود آیا احتمال باز شدن وجود دارد؟ گفتم بله احتمال وجود دارد. اگر ما بتوانیم با فیسبوک رقابت کنیم و کاربران خود را در یک فیسبوک‌ و توئیتر‌ ایرانی جمع کنیم فعالیت فیسبوک‌ و توئیتر‌ اصلی چه خطری دارد؟ ما می‌توانیم آنها را رفع فیلتر هم بکنیم. در واقع فیسبوک‌ زمانی خطر دارد که به طور انحصاری در کشور فعالیت کند و تمام زندگی مردم روی فیسبوک‌ قرار بگیرد اما وقتی که ما یک فیسبوک‌ ایرانی داشته باشیم و یک خدمت قوی‌تر از فیسبوک‌ اصلی ارائه کنیم خیلی بهتر است زیرا همانطور که می‌دانید وقتی فیسبوک و تلگرام‌ در خارج از کشور مستقر هستند بسیاری‌ از خدماتی‌ که امکان ارائه آنها در کنار خدمات پیام رسانی وجود دارد به دلیل اینکه در داخل کشور نیستند امکان ارائه آنها وجود ندارد چون حضور سرزمینی‌ ندارند و اختیار سرزمینی‌ نیز ندارند اما اگر در داخل کشور یک فیسبوک‌ داشته باشیم می‌توانیم به عنوان مثال نظام آموزشی کشور را بر روی آن قرار دهیم‌. اما الان نمی‌توانیم آن را بر روی فیسبوک‌ آمریکایی قرار دهیم چون در سرزمین ما نیست. اما در فیسبوک‌ ایرانی با قابلیت فیسبوک هیچ خطر و نگرانی در این زمینه وجود ندارد و من مطمئن هستم که در آن حالت حتی یک درصد ایرانی‌ها هم به فیسبوک‌ آمریکایی نخواهند رفت اما در هر صورت من آن موضوع را به عنوان یک احتمال مطرح کردم.

وقتی جنس اصلی را خودمان داریم چرا باید آنها را رفع فیلتر کنیم؟

روال عادی در دنیا اینگونه است که شما خودتان اتومبیل دارید و آن را تولید می‌کنید اما از ورود اتومبیل‌ به کشور خود جلوگیری نمی‌کنید و همچنین کالاهای متعدد دیگری تولید می‌کنید و اجازه ورود کالای خارجی را نیز می‌دهید چون باعث می‌شود یک تعادل قیمتی و کیفیتی‌ در کشور ایجاد شود.

اما در آن موارد برای ورود آنها یک تعرفه در نظر گرفته می‌شود و در موضوعات فرهنگی نمی‌شود به عنوان یک کالای صنعتی به آن نگاه کرد؟

همانطور که عرض کردم ما مصوبه شورای عالی را در این زمینه داریم در آن مصوبه آمده است که پیام‌رسان خارجی که می‌خواهد در کشور فعالیت کند باید نماینده رسمی داشته باشد، مسئولیت‌پذیری داشته باشد و هر وقت لازم بود هویت کاربران‌ را به ما اعلام کند و اطلاعات شهروندان ایرانی را از سرزمین‌ ما خارج نکند و ما چنین تعهداتی‌ را قرار داده‌ایم.

اینستاگرام‌ هم اگر همکاری نکند به سرنوشت تلگرام‌ دچار می‌شود/ اینستاگرام تا الآن همکاری‌ای با ما نداشته‌است

 در حال حاضر تلگرام‌ و اینستاگرام‌ چنین پاسخگویی‌ را به ما دارند؟

نداشته‌اند و به همین دلیل تلگرام فیلتر شد.

 اینستاگرام‌ چطور؟

اینستاگرام‌ هم اگر همکاری نکند به سرنوشت تلگرام‌ دچار می‌شود، البته اینستاگرام‌ قسمت مخفی شهروندی ندارد و همه چیز در آن دیده می‌شود. در حالی که در تلگرام‌ حوزه‌های مخفی شهروندی‌ وجود داشت یعنی پرایوت‌ چت‌ و گروه‌های کوچک وجود داشت که مخفی بودند اما در اینستاگرام‌ همه چیز دیده می‌شود و بیشتر جنبه بولتنی‌ دارد اما به هر حال فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ هم قابل بررسی است و آن احتمالی که در خصوص تلگرام‌ به آن خبرنگار گفتم در اینجا هم صدق‌ می‌کند.

یعنی ممکن است اینستاگرام‌ فیلتر شود؟

ممکن است در صورت عدم همکاری اینستاگرام‌ فیلتر شود.

در جلسات شورا موضوع آن مطرح شده است؟

همانطور که عرض کردم به عنوان یک تقاضا مطرح شده است. پا به پای تلگرام‌،گروهی در کشور هستند که تقاضای فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ را دارند.

همکاری این شبکه اجتماعی تا به حال چطور بوده است؟

صحبت‌هایی صورت گرفته است اما تا به الان همکاری‌ای با ما نداشته‌اند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.