ارتباط با ما در

اکسپرس بر اساس اعلام محققان اعلام کرد

پنج غذا برای جبران کمبود ویتامین B12

علائم کمبود ویتامین B12 در بدن شامل سردرد، خستگی و بی‌اشتهایی می‌شود. برخی تغییرات کوچک در برنامه غذایی می‌تواند خطر کمبود آن در بدن را کاهش دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– علائم کمبود ویتامین B12 شامل خستگی، سردرد و احساس ضعف می‌شود. اگر این علائم را دارید، باید بخشی از رژیم غذایی خود را تغییر دهید. این‌ها غذاهای دارای ویتامین B12 هستند که باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از اکسپرس، براساس گزارش محققان بدن برای تولید سلول‌های قرمز خون به ویتامین B12 نیاز دارد. این ویتامین همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تولید دی ان ای کمک می‌کند.

علائم کمبود این ویتامین در بدن شامل سردرد، خستگی و بی‌اشتهایی می‌شود. برخی تغییرات کوچک در برنامه غذایی می‌تواند خطر کمبود آن در بدن را کاهش دهد.

به گفته آرلن سمکو، متخصص تغذیه، یکی از بهترین غذاهای دارای ویتامین B12  صدف‌ها هستند. محتویات نرم و کوچک صدف مملو از مواد مغذی و حجم بالایی از این ویتامین است.

تنها ۲۰ عدد صدف بیش از ۳۳۰۰ درصد ویتامینی که برای مصرف روزانه توصیه شده را تأمین می‌کند. یک ماده غذایی دیگری که از نظر برخورداری از ویتامین B12 غنی است، ساردین‌ها هستند.

سمکو در این باره گفت: «ساردین‌ها فوق مغذی هستند چراکه حاوی تمام مواد مغذی به‌اندازه کافی هستند.علاوه بر این، ساردین‌ها منبع فوق‌العاده اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت انسان است، از جمله کاهش التهاب و افزایش سلامت قلب.»

تخم‌مرغ منبع عالی ویتامین‌های B، از جمله ویتامین B2 و B12 است. خوردن دو تخم‌مرغ بزرگ بیش از یک پنجم ویتامین B12 که باید دریافت کنید را تأمین می‌کند.

این ویتامین در زرده تخم‌مرغ بیش از سفیده آن است. ضمن اینکه، ماهی سالمون هم علاوه بر اینکه منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است، منبع ویتامین‌های B هم محسوب می‌شود.

برای تقویت ویتامین B12 در برنامه غذایی خود، می‌توانید از غلات غنی‌شده هم استفاده کنید. اگر می‌خواهید از غلات غنی‌شده استفاده کنید، سعی کنید آن دسته که شکر کمری دارد را انتخاب کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.