ارتباط با ما در

تحلیل کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون

تحلیل کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون که توسط موسسه چاپ کتاب یعنی انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده است.

منتشر شده

کتاب برتری خفیف انتشارات اندیشه آگاه

شاید شما هم کتاب برتری خفیف را خوانده باشید یا اگر هم آن را نخوانده باشید حتما نام آن را شنیده یا تبلیغ آن را در جایی دیده‌اید. کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون یکی از کتاب‌های محبوب یک دهه اخیر در دنیاست و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. بسیاری از منتقدان کتاب معتقدند که کتاب برتری خفیف مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب موفقیت در جهان است و با فاصله گرفتن از کتاب‌های انگیزشی و تمرکز بر انجام کارها، توانسته است به افراد بی‌شماری کمک نماید تا زندگی خود را بهبود بخشند. در این مقاله تحلیل بر کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون خواهیم داشت و شما را با بهترین ترجمه از این اثر که توسط انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده است آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تحلیل کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون

کتاب برتری خفیف برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و استقبالی که از آن شد برای نویسنده کتاب یعنی آقای جف اولسون و همچنین ناشر آن غیرقابل باور بود. به سرعت میلیون‌ها نسخه از این کتاب به فروش رفت و برتری خفیف در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت. زمانی که جف اولسون در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت ویرایش تازه‌ای از این کتاب را منتشر کند، برتری خفیف امتحان خود را پس داده بود و هزاران نفر از سراسر دنیا با ارسال نامه‌هایی به وی، از تغییر زندگی خود با خواندن این کتاب گفته بودند. بنابراین در ویراست سال ۲۰۱۳ این کتاب که آخرین ویراست آن نیز هست، جف اولسون تعدادی از تجربیات خوانندگان کتاب را نیز آورده است که سبب غنای بیشتر این کتاب شده است. همچنین افزودن دو فصل جدید و اصلاح بخش‌هایی از کتاب باعث بهبود قابل توجه نسخه جدید آن شده است. اما سوالی که با خواندن این کتاب زیبا در ذهن هر فردی شکل می‌گیرد این است که چرا این کتاب تا این حد کاربردی و آموزنده است.

جف اولسون دلیل اثرگذاری کتاب برتری خفیف را تجربیات خودش می‌داند. اولسون در طول دهه ۹۰ با بزرگان عرصه موفقیت که کتاب‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی منتشر می‌کردند همکاری کرده است. اگرچه از نظر جف اولسون آموزه‌های این افراد بسیار خوب و تاثیرگذار هستند اما به عقیده وی عنصری گمشده در سایر کتاب‌های موفقیت وجود داشت که سبب می‌شود بسیاری از افراد نتوانند آن‌ها را در زندگی خود پیاده کنند.

جف اولسون پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی دریافت که کتاب‌های موفقیت به این دلیل کاربری نیستند که راهکاری عملی و قابل اجرا در اختیار خوانندگان خود نمی‌گذارند. او بر همین اساس یک رویکرد تدریجی و گام به گام را مطرح کرد و بدین ترتیب اساس کتاب برتری خفیف شکل گرفت. در این کتاب اولسون به ما می‌آموزد که برای موفق شدن نیازی نیست که حتما کارهای بزرگ برداریم و موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید. از نظر او موفقیت حاصل گام‌های موچک اما مداوم است که در طول چندین سال بدون توقف انجام می‌گیرند. این گام‌های به حدی کوچک هستند که تلاش زیادی برای انجان آن‌ها نیاز نیست اما نتیجه تجمعی آن‌ها قابل توجه است.

یکی از مزایا و نقاط قوت کتاب برتری خفیف نثر روان و جذاب آن است. جف اولسون با استفاده از داستان‌های زیبا و مختلف تلاش کرده است کتاب خود را برای همه افراد قابل درک کند. به همن دلیل است که خواند این کتاب لذتبخش است و بیشتر افرد وقتی آن را باز می‌کنند دوست ندارند کتاب را کنار بگذارند. همچنین افراد بسیاری گفته‌اند که با هر بار خواندن کتاب برتری خفیف درک تازه‌ای از آن در ذهنشان شکل گرفته است.

کتاب برتری خفیف جف اولسون

کتاب برتری خفیف را با چه ترجمه‌ای بخوانم؟

هم‌اکنون ترجمه‌های بسیاری از کتاب برتری خفیف در بازار کتاب ایران موجود است و شاید تعداد این ترجمه‌ها از ۴۰ مورد نیز فراتر رود. جدیدترین ترجمه از این اثر توسط انتشارات اندیشه آگاه به بازار کتاب ایران عرضه شده است. این انتشارات که در زمینه چاپ کتاب روانشناسی و موفقیت فعالیت دارد ناشر بسیاری از کتاب‌های پرفروش ایران بوده است. همچنین کتاب برتری خفیف در این انتشارات توسط یک مترجم بسیار باتجربه ترجمه شده است و با ویراستاری دقیق، شما از خواندن یک کتاب روان و خوب لذت خواهید برد و در طول کتاب حتی با یک غلط املایی یا محتوایی نیز روبرو نخواهید شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.