ارتباط با ما در

معرفی کلینیک و دکتر ارتودنسی خوب در تهران

میزان تخصص، سابقه و تجربه، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار و مهم در انتخاب یک دکتر خوب ارتودنسی است. این موارد می توانند میزان موفقیت و کیفیت درمان را افزایش دهند.

منتشر شده

با توجه به اهمیت و ضرورت رعایت کردن بهداشت دهان و دندان، ارتودنسی، به عنوان یک راه حل بسیار موثر برای بهبود وضعیت فک و دندان، می تواند مشکلات ساختاری در دندان و فک را بهبود ببخشد و باعث افزایش سطح اعتماد به نفس در افراد شود. اما، با توجه به سطح پیچیدگی این فرایند، یافتن دکتر ارتودنسی خوب اهمیت بسیار بالایی دارد. حال چگونه می توانیم یک دکتر خوب ارتودنسی را پیدا کنیم؟

در ادامه این مطلب به بررسی راه های انتخاب یک دکتر خوب ارتودنسی، ویژگی ها، روش های نوین ارتودنسی و موارد این چنینی، پرداخته می شود.

راهنمای جامع انتخاب یک دکتر ارتودنسی خوب

راهنمای جامع انتخاب یک دکتر ارتودنسی خوب

برای بتوان یک دکتر ارتودنسی خوب را پیدا کرد، می بایست به یکسری معیارها توجه کرد. این موارد، عبارت است از:

اطلاعات دکتر ارتودنسی از روش های نوین در علم ارتودنسی

علم ارتودنسی همه روزه در حال پیشرفت است و در حال حاضر، روش های بسیار جدید برای درمان ارتودنسی به وجود آمده است. از جمله این متدها:

  • استفاده از براکت های سلف لیگیت: این نوع از براکت ها، نیازی به لیگچرهای روتین برای اتصال بندها را ندارند و همین موضوع باعث افزایش سهولت و سرعت درمان ارتودنسی شده است.
  • استفاده از مینی ایمپلنت: از جمله روش های نوین در جهت دهی دندان ها، استفاده از مینی ایمپلنت ها می باشد. ویژگی منحصر به فرد آن ها این است که می توان بندها را در جایگاه مشخصی، به صورت دائمی یا موقت قرار داد که این موضوع می تواند در تغییر وضعیت دندان ها موثر باشد.

نقش تجربه و تخصص در انتخاب دکتر ارتودنسی خوب

میزان تخصص، سابقه و تجربه، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار و مهم در انتخاب یک دکتر خوب ارتودنسی است. این موارد می توانند میزان موفقیت و کیفیت درمان را افزایش دهند. به عنوان نمونه:

  • برنامه ریزی دقیق درمانی: دکتری که از تخصص و تجربه بالایی برخوردار است، می تواند به راحتی، بر اساس نیازهای بیمار، برنامه درمانی موثری را ارائه دهد که شامل روش ارتودنسی، مدت زمان لازم تا درمان کامل و موارد این چنینی می باشد.
  • دقت و توانایی بالا در تشخیص: پزشکان با سابقه، می تواند با دقت بالا، مشکلات ارتودنسی نظیر: شدت و نوع اختلال دندانی، مشکلات عضلانی – استخوانی، مشکلات مربوط به تطابق نداشتن صورت و فک را شناسایی کنند.
  • مهارت بالینی بالا: یعنی توانایی پزشک در اتصال و تنظیم بند، براکت و غیره.

نکته، میزان تخصص و تجربه پزشک در مواد خاص مانند: ارتودنسی زنان باردار، درمان های بسیار پیچیده و حتی ارتودنسی بزرگسالان اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان نمونه در زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که اتفاق می افتد، ممکن است بر روی نتایج ارتودنسی تاثیراتی گذاشته شود.

تجربیات و نظرات دیگر بیماران

نظرات و تجربیات قبلی افراد، می تواند در انتخاب یک دکتر ارتودنسی خوب، بسیار تاثیرگذار باشد. این نظرات می توانند در قالب های مختلفی وجود داشته باشند. مانند:

  • امتیازات و توصیه ها در شبکه های اجتماعی.
  • تجربیات آشنایان و دوستانی قبلا از خدمات یک دکتر ارتودنسی استفاده کرده اند.
  • بررسی نمونه کارهای پزشک و مشاهده نتایج درمان.

معرفی بهترین کلینیک ارتودنسی در تهران

معرفی بهترین کلینیک ارتودنسی در تهران

کلینیک های ارتودنسی بسیار متعددی در تهران وجود دارند که انتخاب کردن بهترین آن ها، به عوامل خاصی بستگی دارد. میزان قیمت و تعرفه های ارتودنسی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، میزان تجهیزات و مهارت و تخصص پزشک، از جمله عواملی است که در انتخاب بهترین کلینیک ارتودنسی می بایست به آن توجه نمود.

در این راستا، کلینیک دندانپزشکی سیمادنت (simadentclinic.com)، با داشتن مجهزترین و پیشرفته ترین امکانات دندانپزشکی، جزء یکی از بهترین مراکز تخصص ارتودنسی در تهران می باشد که با دارا بودن کادر درمان بسیار حرفه ای و با هدف ارتقای سطح بهداشت دهان دندان، می تواند خدمات بسیار ارزنده ای را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

وجه تمایز کلینیک سیمادنت چیست؟ این کلینیک دارای لابراتوار اختصاصی دندانپزشکی می باشد. یعنی تمامی پلاک های ارتودنسی، روکش، تاج دندان و موارد این چنینی، داخل کلینیک موجود می باشد و افراد می توانند در کمترین زمان ممکن، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.

همچنین در این کلینیک، قالب گیری دیجیتال انجام می شود. استفاده از این روش باعث کاهش خطا انسانی و افزایش دقت قالب گیری می شود.

جمع بندی

یک دکتر ارتودنسی خوب باید از مهارت، تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشد تا بتواند علاوه بر استفاده از جدیدترین متدهای ارتودنسی دندان، درمان های پیچیده را نیز انجام دهد. همچنین وی کسی است که نیازهای بیمار را کاملا درک کند و بتواند برنامه درمانی بسیار دقیق را ارائه دهد.

علاوه بر آن، بهترین کلینیک ارتودنسی باید تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص و با تجربه ای را داشته باشد تا بتواند به تمامی نیازهای مراجعه کنندگان پاسخ دهد.

با توجه به موارد گفته شده درباره نحوه شناسایی دکتر ارتودنسی خوب و بهترین کلینیک دندانپزشکی، انتخاب این ۲ مورد اهمیت زیادی داشته و می تواند بر روی فرایند و کیفیت درمان ارتودنسی، بسیار موثر باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.