ارتباط با ما در

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

دندان­‌های سالم و مرتب تأثیر زیادی در سلامتی دهان و دندان و همین‌طور در سلامتی کل بدن دارند.

منتشر شده

دندان­‌های سالم و مرتب تأثیر زیادی در سلامتی دهان و دندان و همین‌طور در سلامتی کل بدن دارند.
علاوه بر آن دندان­‌های مرتب و سفید باعث زیبایی لبخند، جوان‌تر شدن صورت و افزایش اعتماد بنفس در افراد می‌­گردد و همواره داشتن اعتماد بنفس باعث موفقیت بیشتر افراد در موقعیت­‌های شغلی، تحصیلی، ازدواج و حضور فعال­‌تر در زندگی اجتماعی افراد می‌­شود.
همچنین اقدام به‌موقع افرادی که دارای مشکلات دندانی هستند، می‌­تواند جلوی عواقب بعدی که ممکن است منجر به جراحی شود را بگیرد.
یکی از روش­‌های درمان مشکلات دهان و دندان ارتودنسی کردن دندان است.
این روش درمانی برای درمان و اصلاح دندان­‌ها و فک­‌هایی که در جای درستی قرار نگرفته‌­اند استفاده می‌­شود و دارای انواع مختلفی ازجمله ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی دیمون و… است.
ارتودنسی نامرئی به دلیل نمایان نبودن دستگاه­‌های ارتودنسی در بین بزرگسالان متقاضیان بیشتری دارد؛ اما تشخیص اینکه چه کسی می‌­تواند کاندیدای مناسب این نوع روش درمانی باشد و چه مقدار هزینه باید برای اینکار در نظر بگیرد برعهده متخصص ارتودنسی است.
هزینه ارتودنسی نامرئی در مقایسه با دیگر روش‌های ارتودنسی کردن دندان از قیمت بالاتری برخوردار است.علاوه بر آن ارتودنسی نامرئی دارای انواع مختلفی است که از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.
از جمله عواملی که بر هزینه ارتودنسی نامرئی تأثیر می‌­گذارد می‌­توان به میزان مهارت متخصص ارتودنسی، سن بیمار، طول درمان، هزینه­‌های لابراتور، درمان یک یا دو فک، میزان حاد بودن مشکل دندان و… اشاره کرد.
از آنجایی شرایط افراد و نحوه درمان بیماران از یکدیگر متفاوت است، نمی‌­توان به طور دقیق میزان هزینه را بیان کرد؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت دقیق و واقعی باید توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شوید تا بعد از معاینه و بررسی دقیق شرایط دهان و دندان و تعیین نوع ارتودنسی نامرئی هزینه را برآورد کند.
اما با جستجو در اینترنت می‌­توانید از قیمت تقریبی ارتودنسی دندان آگاه شوید و به دلیل بالا بودن هزینه­‌ها می‌­توانید از شرایط اقساطی که به طور معمول متخصصین دندانپزشکی در اختیار بیماران خود قرار می‌­دهند بهره­‌مند شوید.

انواع ارتودنسی نامرئی

روش‌­‌های درمانی که ارتودنتیست­‌ها برای صاف کردن دندان­‌های کج و از بین بردن فواصل بین دندان­‌ها بکار می‌­بندند باعث می‌­شود تا ظاهر دندان­‌ها زیباتر شود و علاوه بر آن کمک می‌­کنند تا تکلم بیماران و جویدن غذا به شکل مناسب‌تری انجام شود.
برای انجام اینکار متخصص دندانپزشک از روش مناسب و ابزار‌های مناسب این نوع درمان استفاده می‌­کند. به طور کلی دندانپزشکان از دو روش ارتودنسی ثابت و متحرک برای تراز کردن دندان­‌ها کمک می‌­گیرند که هر یک به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

اصطلاح لینگوال به معنی سمت زبان و داخل دهان یعنی سطح داخلی دندان که در نواحی مجاور زبان است گفته می‌­شود؛ در روش ارتودنسی لینگوال سیم و براکت را به پشت دندان متصل می‌­کنند.
به همین دلیل به راحتی قابل مشاهده نیستند که در واقع می‌­توان گفت نوعی ارتودنسی نامرئی محسوب می‌­شود؛ زیرا بدون اینکه توجه دیگران را جلب کنید می‌­توانید دوره درمان خود را طی کنید. معمولاً ارتودنسی­‌های نامرئی مورد استقبال بزرگسالانی است که با ارتودنسی­ کردن دندان­‌ها به دلیل اینکه تمایلی به دیده شدن بریس­‌ها ندارند مشکل دارند.
اگرچه کوچکتر‌ها هم می‌­توانند از این روش درمانی استفاده کنند، اما به طور کلی اکثراً افرادی که حضور فعال‌تری در جامعه دارند به دنبال دریافت این نوع خدمت درمانی هستند.
نکته دیگر اینکه همان‌طور که گفتیم ارتودنسی لینگوال از نوع ارتودنسی­‌های ثابت به شمار می‌­رود؛ از این ­رو می‌­توانند شدیدترین مشکلات دندانی را درمان یا اصلاح کنند؛ از جمله این مشکلات می‌­توان به ازدحام دندان­‌ها، کج بودن متوسط تا شدید دندان­‌ها، جلوزدگی یا عقب‌­زدگی فک یا ناهماهنگی فک و… را ذکر کرد.
طول درمان ارتودنسی لینگوال با توجه به شرایط بیمار حدوداً بین ۱۸ تا ۳۶ ماه به درازا خواهد کشید و از لحاظ هزینه جزو ارتودنسی­‌های گرانقیمت است و دلیل آن هم مشخص است؛ زیرا نیاز به تجربه و مهارت بالای متخصص ارتودنسی دارد.
نصب و تنظیم بریس­‌ها به پشت دندان­‌ها کار دشواری است، علاوه بر آن در صورتی که بریس­‌ها شکسته شوند هزینه تعمیر یا جایگزینی آن بالا خواهد بود.

به‌هرحال چنانچه دوست دارید ارتودنسی دندان شما برای دیگران قابل مشاهده نباشد، می­‌توانید از روش لینگوال که یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است برای فک بالا یا فک پایین استفاده کنید و با برنامه‌­ریزی مناسب هزینه آن را به شکل اقساطی پرداخت کنید.

به یاد داشته باشید ارتودنسی پشت دندانی نیاز به تجهیزات خاصی دارد و همه ارتودنتیست­‌ها این خدمت را نمی­‌توانند ارائه دهند؛ بنابراین در انتخاب متخصص ارتودنسی دقت بیشتری داشته باشید تا دچار دردسر نشوید.

الاینرهای شفاف

ارتودنسی نامرئی در شمال تهران

به طور کلی زمانی که دستگاه­‌های ارتودنسی نمایان نباشند، گفته می‌­شود که بیمار از روش ارتودنسی نامرئی استفاده کرده است یکی از این روش‌ها استفاده از الاینر‌های شفاف بدون نیاز به سیم است.

این نوع ارتودنسی از انواع ارتودنسی متحرک است که با استفاده از قالب‌­گیری از دندان­‌ها ساخته می‌­شود و بیمار می‌­تواند به راحتی در هر زمان آن‌ها را روی دندان­‌هایش قرار داده یا بردارد؛ البته این بدان معنا نیست که می‌­توانید هر وقت دلتان خواست از آن استفاده کنید، بلکه باید با توجه به توصیه متخصص ارتودنسی و مدت زمانی که مجاز به این کار هستید عمل کنید.

همین متحرک بودن و شفاف بودن ارتودنسی دلیل محبوبیت این نوع روش درمانی محسوب می‌شود. همچنین بیمار می‌­تواند در زمان جویدن غذا یا مسواک زدن اما نه به طور مداوم، آن‌ها را از روی دندان­‌ها بردارد.

بطور معمول بیمار هر ۶ یا ۸ هفته برای بررسی و چگونگی پیشرفت درمان به متخصص خود مراجعه می‌­کند و طول درمان هم با توجه به شدت مشکلات بیمار تعیین می‌­شود.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی با براکت همرنگ دندان یا ارتودنسی سرامیکی یکی دیگر از انواع ارتودنسی نامرئی است که هزینه آن مانند ارتودنسی لینگوال بالا است؛ اما برخلاف روش لینگوال در این نوع ارتودنسی براکت‌ها در قسمت جلویی دندان نصب می‌شوند و از جمله معایب استفاده از این روش شکننده بودن براکت­‌ها در برابر ضربه در مقایسه با نوع فلزی است.
همچنین به دلیل اینکه برای نگه داشتن سرامیک­‌ها از کش شفاف استفاده می‌­شود، به مرور با خوردن چای، قهوه یا غذا‌های حاوی رنگ تغییر رنگ می‌­دهند و به همین دلیل به طور معمول هر ماه یکبار کش­‌ها تعویض می‌­گردد. هزینه ارتودنسی سرامیکی با توجه به جنس مواد و میزان شفافیت و میزان شدت مشکلات دندانی بیمار می‌­تواند متفاوت باشد.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌­دانید ارتودنسی دندان مربوط به درمان ناهنجاری­‌های دندان و فک بیماران است؛ بنابراین تخصص دندانپزشک بسیار اهمیت دارد.
همچنین متخصص ارتودنسی علاوه بر تخصص لازم باید دارای اخلاق حرفه­‌ای باشد و با صبوری و آرامش به بیمار خود مشاوره داده و او را از مراحل درمان و چگونگی کار آگاه کند و برای اینکه از لحاظ اقتصادی فشار کمتری به بیمار وارد شود شرایطی را فراهم آورد تا او بتواند از عهده درمان خود برآید.
از دانش روز برخوردار بوده و از تجهیزات دندانپزشکی به­‌روز و استاندارد استفاده کند و اصول بهداشتی را رعایت نماید و در واقع همه ویژگی­‌های یک متخصص از جمله تجربه، تبحر، عملکرد موفقیت­‌آمیز، رضایت بیماران و… را داشته باشد؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی ارتودنسی نامرئی در شرق تهران هستید یا دیگر روش­‌های ارتودنسی  حتماً به این موارد توجه کنید.
دندانپزشکی یونیک اسمایل در شمال تهران
دکتر سهراب آصفی در دندانپزشکی یونیک اسمایل که از جمله کلینیک­‌های معتبر و مجهز در شمال تهران محسوب می‌شود، با دارا بودن بهترین و مجرب‌­ترین کادر دندانپزشکی مشغول به ارائه خدمات دندانپزشکی مانند ارتودنسی نامرئی و دیگر روش‌های ارتودنسی دندان  است.
در این کلینیک هزینه­‌های ارتودنسی به صورت اقساطی از بیماران دریافت می‌­شود و ویزیت و جرم­‌گیری به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌­گردد شما می‌­توانید با مراجعه به سایت https://uniquesmilecenter.com اطلاعات لازم را به دست بیاورید یا برای گرفتن نوبت اقدام کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.