ارتباط با ما در

پارکت لمینت ضد آب چیست؟

پارکت لمینت یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین انواع کفپوش ها هم برای فضای اداری تجاری و هم برای فضاهای مسکونی می باشد.

منتشر شده

پارکت لمینت یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین انواع کفپوش ها هم برای فضای اداری تجاری و هم برای فضاهای مسکونی می باشد.  این پارکت ها به دلیل جذابیت ظاهری بالا تنوع بسیار قیمت مناسب شان انتخاب جذاب هستند.  علاوه بر آن مقاومت این کفپوش ها و عمر مفید آنها نیز بسیار بالاست که آنها را به انتخاب اقتصادی تبدیل می کند.  تمیز کردن کف پوش ها نیز راحت است و به همین دلیل می توان از آنها برای محیط های پر تردد استفاده کرد.  در کنار این ویژگی ها و نکات قوت کفپوش های لمینت پارکت  که آنها را بسیار  محبوب و معروف کرده است؛ این پارکت های یک نقطه ضعف بزرگ هم دارند.  پارکت های لمینت  مقاومت خیلی پایینی در برابر رطوبت دارند.

پارکت لمینت ضد آب

این نقطه ضعف باعث شده که پارکت لمینت برای استفاده در محیط های مرطوب  آب و هوای شرجی مناسب نباشد. با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی راه‌حل مناسبی برای این مشکل نیز پیدا شد.  پارکت های لمینت ضدآب تولید شدند  که دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت بوده و قابل استفاده در محیط های مرطوب می باشند.  برای اطلاعات بیشتر در مورد پارکت های لمینت ضد آب، ویژگی ها و  خصوصیات آنها این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 پارکت لمینت ضد آب با پارکت لمینت قابل شستشو چه فرقی دارد؟

هنگامی که راجع به پارکت لمینت ضد آب صحبت می کنی یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که پارکت لمینت ضد آب با پارکت لمینت قابل شستشو متفاوت است.  پارکت های لمینت ضد آب فقط در برابر شستشو های خیلی  مولایی مقاومت دارند و  در برابر شستشو های مکرر و یا استفاده از شوینده های خیلی قوی و آب فراوان  ممکن است واکنش نشان دهند.

در حقیقت منظور از پارکت لمینت ضد آب این نیست که شما می‌توانید پارکت های لمینت خود را بارها بشویید. ضد آب بودن پارکت های لمینت آنها را برای استفاده در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام  و آشپزخانه مناسب میکند.  علاوه بر آن شما می توانید از پارکت های لمینت ضد آب در محیط هایی مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها نیز استفاده کنید‌.

انواع پارکت لمینت ضد آب

 چگونه می‌توان ضد آب بودن پارکت لمینت را تشخیص داد؟

شاید فکر کنید که تشخیص پارکت لمینت ضد آب از دیگر انواع پارکت کار بسیار سختی است اما حقیقت این است که این کار بسیار راحت است.  راه های مختلف و متنوعی برای این کار وجود دارند.  ساده ترین راه برای این کار این است که نه خود را روی سطح پارکت لمینت بکشید در صورتی که زیر ناخن خود ماده روغن مانند احساس کردید  به راحتی با آب شسته نمی شود به این معناست که پارکت لمینت مورد نظر شما ضد آب است.

یک راه دیگر برای چک کردن اصل بودن یک پارکت لمینت ضد آب این است که آن را در یک سطل آب قرار دهید در صورتی که  قطرات آب روی آن مشاهده کردی می توانید  مطمئن شوید که آب در آن نفوذ نخواهد کرد و شما با پارکت لمینت مناسب را انتخاب کرده اید.  یک راه مطمئن برای چک کردن ضد آب بودن پارکت لمینت مد نظر این است که می‌توان آن را در حدود یک روز بر دمای بیشتر از ۳۵ درجه و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید تا در صورتی که حاشیه‌های پارکت شما تغییر رنگ دادن می توانید مطمئن باشید که پارکت مورد نظر شما اصلا نیست چرا که در صورتی که پارکت لمینت ضدآب باشد در مواجهه با نور مستقیم آفتاب هیچ گونه تغییر رنگی نخواهد داد.

 پارکت های لمینت ضد آب در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند؟

با وجود جذابیت های ظاهری، تنوع بالای طرح و رنگ، مرغوبیت و کیفیت و دوام بالا که باعث می شود پارکت ها را به نوعی جرئی از بهترین کفپوش های تایل دسته بندی کنیم؛ اما استفاده از این کفپوش ها در موارد محدودی ممکن بود و این به خاطر عدم مقاومت آن ها در برابر رطوبت بود. پارکت های لمینت ضد آب با مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارند خط بطلان بر این محدودیت کشیده اند و دامنه موارد استفاده از این نوع کفپوش ها را گسترش داده اند.

با توجه به اینکه پارکت های لمینت ضد آب در برابر آب مقاوم هستند می توان آن ها را در مکان‌هایی که  بالایی وجود دارد مورد استفاده قرار داد به عنوان مثال شما می‌توانید از پارکت های لمینت ضد آب در فضاهای مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا حمام استفاده کنید.  البته استفاده از این پارکت ها فقط به محیط های مسکونی محدود نمی‌شود شما می‌توانید از پارکت های لمینت ضد آب در محیط هایی مانند آزمایشگاه‌ها، مطب پزشک ها و حتی بیمارستان ها نیز استفاده کنید.

 چرا نصب صحیح پارکت لمینت ضد آب مهم است؟

می دانید که نصب صحیح هرگونه کفپوش  چه در فضای منزل و چه در محیط های کاری بسیار مهم است. چرا که می تواند هم بر زیبایی ظاهری و هم بر طول عمر کفپوش شما تاثیر بگذارد. در مورد نصب پارکت لمینت ضد آب نیز دقت و حوصله بسیار لازم است.

در صورت امکان بهتر است که برای این کار از یک نصاب حرفه ای و با تجربه استفاده کنید.  در صورت نادرست پارکت های لمینت ضد آب تنها ظاهر پارکت مناسب نخواهد بود بلکه ممکن است آب به لایه های داخلی پارکت نفوذ کرده و در نهایت موجب آسیب به بافت وارد شود. دلیل دیگر آن که در صورتی که پارکت های لمینت ضد آب را به درستی نصب نکنید؛ هنگام راه رفتن روی آن ها  صدای نا مناسبی تولید می‌شود و مقاومت پارکت ها در برابر تردد نیز کاهش خواهد یافت.

سخن پایانی

امروز در مورد پارکت های لمینت ضد آب صحبت کردیم. قیمت پارکت لمینت ضد آب مناسب، کیفیت آن بسیار بالا و موارد استفاده آن به خاطر مقاومت بالای آن در برابر رطوبت بسیار گسترده هستند. این نوع کفپوش ها هم برای استفاده در محیط های مسکونی و هم برای استفاده در محیط های اداری و تجاری یک انتخاب مناسب می باشند. تنوع و طول عمر بالای این کفپوش ها و امکان تمیز شدن سریع آن ها باعث شده است تا یک گزینه عالی برای شما باشند. برای تهیه انواع قیمت پارکت لمینت به آدرس https://gamantj.com و شرکت گامان تزئین جاوید سر بزنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.