ارتباط با ما در

تحلیل سهند وفائی از اهداف مهاجرتی کانادا

سهند وفائی از تحلیل خود و تاثیر اهداف مهاجرتی بر اقتصاد کانادا سخن گفت. سهند وفائی موسس آتر ویژن که به صورت تخصصی در حوزه فناوری های مرتبط با مهاجرت در کانادا مشغول به فعالیت است، از تحلیل اهداف مهاجرتی کانادا سخن به میان آورد.

منتشر شده

سهند وفائی از تحلیل خود و تاثیر اهداف مهاجرتی بر اقتصاد کانادا سخن گفت. سهند وفائی موسس آتر ویژن که به صورت تخصصی در حوزه فناوری های مرتبط با مهاجرت در کانادا مشغول به فعالیت است، از تحلیل اهداف مهاجرتی کانادا سخن به میان آورد. کانادا به توجه به پیری جمعیت برنامه های بسیار خوبی برای جذب مهاجر متخصص دارد. اهداف مهاجرتی کانادا در سال های آتی باعث بهبود شاخص زندگی مردم کانادا خواهد شد.

تحلیل اهداف مهاجرتی کانادا

سهند وفائی طی سخنانی گفت مهاجران در این کشور بیشتر از خود کانادایی ها شاغل هستند. طی سه سال آینده، کانادا پذیرای حدود ۱.۴۵ میلیون مهاجر خواهد بود. انتظار می رود ۶۰ درصد آنها از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی وارد این کشور شوند. با توجه به تأثیر اهداف مهاجرت فدرال، انتظار می رود این موج تازه واردان اثرات مثبت متعددی بر اقتصاد و جامعه کانادا داشته باشد. کانادا برنامه های بسیار خوبی برای جذب افراد متخصص برای بسیاری از مشاغل دارد. در صورت تحقق اهداف دولت کانادا تولید ناخالص این کشور افزایش بسیار مطلوبی خواهد داشت.

اشتغال مهاجران در کانادا

به عنوان مثال، مهاجران جدید در حال حاضر بیشتر از همتایان متولد کانادایی خود به کار اشتغال دارند. پدیده اخیر منجر به افزایش قابل توجه نرخ اشتغال مهاجران جدید از سال ۲۰۱۶ و کاهش تدریجی نرخ اشتغال متولدین کانادا شده است. در سال ۲۰۲۳ نیز نرخ اشتغال مهاجران نسبت به متولدین کانادایی افزایش خواهد یافت. حداقل تا سال ۲۰۴۵ رشد نرخ اشتغال مهاجرین به صورت مستمر افزایش خواهد یافت.

تاثیر اشتغال مهاجران در کانادا

این تأثیر بر اساس ترکیب جمعیتی هر گروه در کانادا است. مهاجران جدید در سنین اولیه کار ۲۵ تا ۵۴ سال هستند. اغلب بر اساس عوامل سرمایه انسانی انتخاب می شوند که آنها را کاندیدای ایده آل برای نیروی کار کانادا می کند. از سوی دیگر، کانادایی ها جمعیت سالخورده ای دارند و هر ساله گروهی از بازنشستگان از نیروی کار خارج می شوند. بنابراین باید پروسه ای برای جایگزینی نیروی کار در این کشور طی شود. مهاجران بهترین گزینه برای اشتغال در بسیاری از شغل های کانادا هستند.

کمک آتر ویژن به جذب مهاجر

سهند وفائی در ادامه به کارکرد پلتفرم آتر ویژن برای اهداف دولت کانادا اشاره کرد. آتر ویژن با توجه به حوزه تخصصی مهاجرت تا به امروز توانسته به بیش از ۵۰۰ شرکت مهاجرتی در جهان برای اعزام نیروی کار به کانادا خدمات ارائه دهد. شرکت های مهاجرتی در سرتاسر دنیا به وسیله آتر ویژن قادر خواهند بود به سهولت و کاملا آنلاین درخواست ویزا و اقامت کانادا را بدون مراجعه به سفارت ارائه دهند. آتر ویژن کار را برای شرکت های مهاجرتی تا حدی آسان نموده است که حتی افراد مبتدی نیز می توانند به صورت حرفه ای درخواست ویزای کانادا را ارسال کنند. شانس موفقیت صدور ویزا در پلتفرم آتر ویژن بیش از ۹۵ درصد است. که یک عدد بسیار فوق العاده برای اکسپت ویزا است.

سهند وفائی

تغییر بافت جمعیت کانادا

سهند وفائی در ادامه سخنان خود گفت مهاجران جدید جمعیت کانادا را تغییر خواهند داد. مهاجرت در مرکز رشد جمعیت کانادا قرار دارد. اکثر مهاجران جدید اقتصادی و در سن کار هستند. با توجه به اینکه انتظار می رود تعداد زیادی از مهاجران در سال های آینده وارد شوند، جمعیت کانادا بسیار جوان تر خواهد شد. در حال حاضر میانگین سنی کانادایی ها ۴۱ سال است و هر سال بازنشستگان نیروی کار را ترک می کنند. جذب مهاجر در کانادا کمک بسیار خوبی برای جایگزینی نیروی کار قدیمی در این کشور است. هجوم مهاجران نه تنها مزایای اجتماعی مانند افزایش جمعیت کانادا به سطح خودکفایی یعنی نرخ زاد و ولد حداقل دو نفر در هر خانواده را به همراه خواهد داشت، بلکه مزایای اقتصادی زیادی نیز برای کانادا به همراه خواهد داشت.

افزایش تولید ناخالص داخلی

سهند وفائی در ادامه گفت انتظار می رود مهاجران جدید رشد بالقوه تولید ناخالص داخلی را افزایش دهند. مهاجران جدید اغلب نیروی کار متخصص و ماهر هستند. بسیاری از آنها حتی قبل از ورود به کشور دارای شغل بوده و با توجه به عوامل سرمایه انسانی پذیرفته شده اند. این افراد برای افزایش تولید ناخالص داخلی کانادا بسیار مفید خواهند بود.

انتظار می رود چنین مهاجرتی تولید ناخالص داخلی و سرانه کانادا را افزایش دهد. زیرا انتظار می رود نیروی کار با مهاجرت افراد جدید از سایر کشورها افزایش یابد. تولید ناخالص داخلی کل ارزش پولی همه کالاها و خدمات نهایی تولید شده در مرزهای یک کشور است. افزایش تولید ناخالص داخلی به طور کلی نشانه یک اقتصاد سالم است. می تواند منجر به مزایای اضافی مانند افزایش اشتغال و افزایش دستمزدها در کانادا شود. انتظار می رود ورود تازه واردان به کانادا باعث تقویت اقتصاد و کاهش فشارهای تورمی بر اقتصاد شود. این امر موجب رفاه بیشتر برای ساکنان فعلی کانادا خواهد شد. از این رو بیش از دو سوم کانادایی از برنامه های جذب مهاجر به شدت استقبال می کنند.

موج تازه واردان در کانادا

سهند وفائی در پایان سخنان خود گفت نشانه های خوبی وجود دارد که تازه واردها نتایج مثبتی برای بازار کار کانادا خواهند داشت. جای خالی در بسیاری از مشاغل در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است. دو برابر آن چیزی است که در طول همه گیری بود. علاوه بر جمعیت سالخورده ای که هر ساله از نیروی کار خارج می شود، به نظر می رسد تازه واردان با مهارت های مورد تقاضا و عوامل سرمایه انسانی مطلوب نتایج مطلوبی در بازار کار کانادا داشته باشند. آتر ویژن به صورت مستمر در زمینه جذب نیروی کار متخصص در کانادا مشغول به کار است. امید می رود در سال آتی بخش قابل توجهی از مهاجران به واسطه پلتفرم آتر ویژن جذب بازار کار کانادا شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.