ارتباط با ما در

چگونه گلخانه داشته باشیم؟

بسیاری از افراد به فضای گلخانه و کار با گل و گیاه علاقمند هستند از این رو بدنبال داشتن محیطی برای کار با گیاهان میباشند ، یکی از این محیط ها که از قدیم مورد استفاده بوده گلخانه ها هستند که سازه های مختلف گلخانه باعث میشود هرکدام ویژگی هایی داشته باشند که نسبت به دیگری آنها را متمایز میکند و از انواع آن میتوان به گلخانه پیش ساخته اشاره کرد.

منتشر شده

بسیاری از افراد به فضای گلخانه و کار با گل و گیاه علاقمند هستند از این رو بدنبال داشتن محیطی برای کار با گیاهان میباشند ، یکی از این محیط ها که از قدیم مورد استفاده بوده گلخانه ها هستند که سازه های مختلف گلخانه باعث میشود هرکدام ویژگی هایی داشته باشند که نسبت به دیگری آنها را متمایز میکند و از انواع آن میتوان به گلخانه پیش ساخته اشاره کرد.

برای داشتن یک گلخانه بهتر است در ابتدا نیاز های خودمان را ارزیابی کنیم و طرح گلخانه خود را داشته باشیم که در این صورت باید به پرسش هایی نظیر :

  • آب و هوای منطقه چگونه است؟
  • چه محصولی میخواهیم بکاریم؟
  • دمای متوسط محیط چقدر است؟
  • بودجه مورد نظر چقدر است؟

بر اساس پاسخ این پرسش ها باید شروع بکار کنیم و طرح گلخانه خود را بریزیم تا از تمامی هزینه های مورد نیاز اطلاع داشته باشیم.

 

انواع گلخانه

گلخانه ها انواع مختلفی دارند که بر اساس ویژگی هایشان مورد استفاده قرار میگیرند.

 

گلخانه گاتیک

ساختار این نوع گلخانه مدلی از گلخانه قله ایی و سیرکولار است که سقف آن انحنا دارد و البته گرد و پیوسته نیست از لحاظ مهندسی به خاطر نوع و قطر لوله ها ، پروفیل ها و قطعات مورد استفاده باعث میشود که ساختار سازه گلخانه گاتیک از محکم ترین و مقاوم ترین نوع سازه های گلخانه باشد که از لحاظ هزینه نسبت به سایر سازه گلخانه ها مقرون به صرفه تر است زیرا در مقابل هزینه بهینه دارای بازدهی بسیار بالایی است. این نوع گلخانه برای آب و هوای شدید، معتدل و سرد و برای تمامی محصولات به ویژه برای کشت معلق طراحی شده است. استفاده از آن در هیدروپونیک عمدتاً به دلیل ظرفیت زیادی که برای کنترل آب و هوا ارائه می دهد گسترده است.

گلخانه تونلی

گلخانه تونلی (کوانست یا استوانه‌ای) دارای حلقه‌های نیم دایره ایی بلند است، سازه‌های موقتی هستند که فصل رشد را طولانی می‌کنند. این سازه های سرپوشیده در مزرعه به منظور محافظت از محصولات در برابر آب و هوا (باران، باد، دمای سرد یا گرم) و همچنین در برخی موارد حفاظت در مقابل آفات نیز ساخته می شوند.هزینه گلخانه تونلی سطح متوسطی از کنترل محیطی را ارائه می دهند که کنترل آب و هوای کمتری ارائه می دهند و هزینه کمتری دارند. سازه گلخانه این نوع از گلخانه‌ها معمولاً از جنس آهن گالوانیزه، آلومینیوم، پلاستیک و به‌ندرت از چوب ساخته می‌شود. تونل های مرتفع باعث میشوند تا کشاورز بتواند از میان آنها عبور کند و محصولات بلند چوبی یا داربستی را بتواند کشت کند. در این نوع سازه انواع سبزیجات و گوجه فرنگی خیار قارچ و… نیز کشت میشود.

گلخانه پیش ساخته

گلخانه پیش ساخته پکیجی است که فرد می تواند آن را خریداری کند. که شامل تمام اجزای لازم یک گلخانه است. محتویات پکیج شامل یک سازه گلخانه پیش ساخته با روکش، یک قاب و درگاه های تهویه است. گلخانه های پیش ساخته برای افرادی که تازه میخواهند کار با گلخانه را شروع کنند بسیار مناسب است ، زیرا در برخی موارد راحت و حتی قابل حمل هستند. گلخانه های آماده گزینه ایی سریع و آسان هستند زیرا سرعت نصب و اجرای بالایی دارند و در فروشگاه های آنلاین مانند فروشگاه گروه صنعتی مهراد قابل سفارش هستند.

گلخانه های پیش ساخته معمولاً شامل انواع چوبی، پلاستیکی یا فلزی هستند و در طول فصل باغبانی در مراکز باغ و خرده فروشی های بزرگ در دسترس هستند که از نظر قیمت گلخانه پیش ساخته باهم تفاوت دارند. به طور فزاینده ای، مشتریان بیشتری نیز پکیج گلخانه پیش ساخته را از فروشگاه های آنلاین مانند فروشگاه گروه صنعتی مهراد بصورت آنلاین سفارش دهند. پیشنهاد میشود اگر به دنبال یک گلخانه کوچک خانگی هستید گلخانه پیش ساخته را مد نظر قرار دهید زیرا در زمان و محیطتان صرف جویی میشود و دردسر های مصالح و…. را ندارد.

پیشنهاد ما این است که در انجام هرگونه کار مرتبط با گلخانه با کارشناسان مجربی مانند کارشناسان گروه صنعتی مهراد مشورت کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.