ارتباط با ما در

دیوار مدولار چیست؟

امروزه دیوار مدولار در همه ساختمان ها کاربرد دارد. از کاربردهای فراوان آن می‌توان به آپارتمان‌ها، ساختمان‌های اداری، مغازه‌ها و … اشاره کرد.

منتشر شده

دیوار مدولار

مدولار به سازه‌هایی گفته می‌شود که از چندین بخش پیش ساخته به وجود آمده است. نام دیگر این دیوار ها ماژوال به معنی دیوار پیش ساخته است. این دیوار‌ها در کارخانه ساخته می‌شود و سپس بر اساس طراحی ساختمان در کنار هم قرار گرفته و مونتاژ می‌گردند. مانند همه دیوارها دیوار مدولار نیز از چوب و بتن تشکیل شده است. این روزها دیوار مدولار جایگاه خود را پیدا کرده است و هزینه‌ها را به شدت کاهش داده است زیرا این دیوارها ارزان‌تر و مقرون به صرفه تر می‌باشند.

دیوار مدولار
کاربرد های دیوار مدولار

امروزه دیوار مدولار در همه ساختمان ها کاربرد دارد. از کاربردهای فراوان آن می‌توان به آپارتمان‌ها، ساختمان‌های اداری، مغازه‌ها و … اشاره کرد. دیوار مدولار می‌تواند برای اقامتگاه‌های موقت نیز استفاده گردد از جمله مسکن موقت برای کارگران، کلینیک‌های پزشکی و یا دفاتر ساخت و ساز. دیوار مدولار رقیبی برای دیوارهای سنتی هستند. دیوار‌های سنتی دیگر کاربد خود را از دست داده‌اند. دیوارهای سنتی خرابی‌های زیادی به بار می‌آورند و پر دردسر هستند، به همین علت این روزها افراد به سمت دیوار مدولار تمایلات زیادی دارند.

مزایا و نکات قابل توجه درباره دیوار‌های مدولار

  • یکی از اصلیترین مزایایی که دیوار مدولار دارد، این است که زباله کمتری به طبیعت وارد می‌کند و از این طریق آسیب کمتری را به محیط زیست می‌زند.
  • این دیوارها در سایزهای مختلف برای کاربردهای مختلف وجود دارد.
  • حمل و نقل آن آسان است.
  • اکثر افراد با آن آشنایی دارند.
  • دیوار‌های مدولار بسیار سبک هستند.
  • قیمت‌های این دیوار بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.
  • دیوارهای مدولار قادر هستند، دیوارهای کج و یا ستون‌های اضافی را که طراح نامناسبی دارد را پوشش دهند. دیوار‌های مدولار می‌تواند عیب‌ها را پنهان کرده و فضا را زیباتر کند.
  • دیوارهای مدولار بعد از نصب نیز قابل جداسازی و جابجایی هستند.
  • دیوارهای مدولار در رنگ‌های مختلف می تواند در طراحی داخلی اداری استفاده شود
  • در هنگام انتخاب دیوارها باید دقت کرد که از مواد مطمئن و بادوام ساخته شده باشد دیوار‌های مدولار کمترین آسیب را به ساختمان وارد می‌کند.
  • نور در طراحی داخلی اداری بسیار مهم است. دیوارهای مدولار عبور نور را فراهم کرده و فضا را پر انرژی و با نشاط می‌کند. زیرا نور در روحیه کارکنان تاثیر زیادی دارد. اگر نورمناسب در محیط باشد انرژی کارکنان بالا می‌رود و اما نور کم باعث خستگی و کسلی کارکنان خواهد شد. پس در طراحی داخلی اداری نوررا باید در اولویت قرار داد که دیوار مدولار این کار را کرده است.
  • کاهش سر و صدا از مزایای دیگر دیوار هاست
  • استفاده بهینه از فضا با استفاده از دیوارهای مدولار ممکن است.

دیوار مدولار در طراحی داخلی

دیوارهای مدولار در طراحی داخلی اداری

بسیاری از افراد از دیوارهای مدولار در ساختمان برای جداسازی فضاهای مختلف استفاده می‌کنند. کاربرد این دیوارها هم در منازل و هم در ادارات می‌باشد. در ادارات برای طراحی داخلی اداری این دیوارها بسیار کاربردی است. این دیوارها به عنوان جداکننده در ادارات به کار می‌رود که از نوع موقت و قابل جابجایی است. با دیوارهای مدولار می‌توان فضاهای اداری را جدا کرد مانند جداسازی اتاق جلسات و اتاق مدیریت از اتاق های فردی و سالن های کار تیمی.

در گذشته از دیوارهای سنتی برای جداسازی قسمت‌های مختلف استفاده می‌شد اما در طی سال‌های اخیر این مسئله دستخوش تغییراتی بوده است. دیوارهای سنتی هزینه‌های زیادی داشت و همچنین قابل انعطاف و قابل جابجایی نبود اما دیوارهای مدولار کار را برای طراحان راحت کرد. در عصر حال در طراحی داخلی اداری می‌توان بخش‌های مختلف را با دیوارهای مدولار جدا کرد و در هر زمان که لازم بود تغییر داد. این دیوارها انعطاف پذیری زیادی دارند و خود را با تغییرات دکوراسیون مدرن سازگار کردند. افراد می‌توانند و متناسب با طراحی داخلی اداری خود رنگ، نوع، جنس و مدل را انتخاب کنند و با توجه به نیاز، کاربرد، سلیقه و فرهنگ سازمانی دیوار مدولار خود را سفارش دهند.

امروزه کار در ادارات متفاوت شده است و از طرفی با شیوع ویروس کرونا طراحی داخلی اداری دچار تغییرات زیادی شد. افراد علاقه مند به فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی شدند و همچنین افراد در محیط های خصوصی و نیمه خصوصی دارای راندمان کاری بالاتری هستند.

از انواع مختلف دیوارهای مدولار در دفترهای کار استفاده می‌شود. دیوارهای مدولار کارکردهای مشترکی دارند. مهمترین مزیتی که دیوار های مدولار دارند حفظ حریم شخصی کارکنان است و این حریم شخصی باعث آرامش و امنیت افراد است.

دیوار سبز مدولار

دیوار سبز مدولار یکی از انواع مشهور و پرطرفدار این دیوارهاست. این نوع دیوار بسیار محبوب شده است و محیطی متفاوت را ایجاد می‌کند. دیوار سبز از پانل های پیش ساخته تشکیل می شود که این پانل‌ها بستر کاشت گیاه می‌باشند. دیوار سبز در طراحی داخلی اداری جلوه ای زیبا و بی نظیر ایجاد می‌کند. البته باید این نکته را توجه کرد که نمی‌توان از هر گیاهی برای پانل این دیوارها استفاده کرد باید پانل دیوار از گیاهانی تشکیل شود که نگهداری از آن‌ها آسان باشد و همچنین باید سرعت رشد، نیاز به آب و نور، مقاومت در برابر گرما و سرما، تنوع رنگی و همچنین عمق خاک را در انتخاب گیاه برای دیوارهای سبز مدولار در نظر گرفت.

طراحی داخلی اداری

کلام آخر

گروه های فعال زیادی در زمینه دیوارهای مدولار و دیوارهای سبز مدولار فعال هستند. این گروه‌ها دارای افراد متخصص و با تجربه در زمینه‌های مختلفی می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به این گروه‌ها، طراحی داخلی اداری خود را با به روز ترین متد ها انجام دهید. شرکت‌های فعال در این زمینه اکثراً دارای مشاوره رایگان بوده و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کنند. کافی ست تنها اسم دیوار مدولار را در اینترنت جستجو کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.