ارتباط با ما در

پژو ۲۰۵، شیر پیر فرانسوی!

پژو از آن خودروهایی است که از سال‌های دور در کشور ما حضوری پررنگ داشته است. بسیاری از خودروهای این کمپانی آن‌قدر روی خط تولید کمپانی‌های ایرانی بوده‌اند که دیگر رنگ و بوی بومی گرفته‌اند و کسی آنها را به‌عنوان خودروی فرانسوی نمی‌شناسد.

منتشر شده

پژو از آن خودروهایی است که از سال‌های دور در کشور ما حضوری پررنگ داشته است. بسیاری از خودروهای این کمپانی آن‌قدر روی خط تولید کمپانی‌های ایرانی بوده‌اند که دیگر رنگ و بوی بومی گرفته‌اند و کسی آنها را به‌عنوان خودروی فرانسوی نمی‌شناسد. از میان نسل قدیم این خودرو، پژو ۲۰۵ یکی از نمونه‌هایی است که سال‌ها قبل در خیابان‌های کشور جولان می‌داد و حالا دیگر به‌عنوان خودرویی بازنشسته به حساب می‌آید؛ خودرویی که به‌دلیل واردات محدود خیلی شناخته شده نیست اما در کلاس خودروهای هاچ‌بک، یکی از موفق‌ترین‌های زمان خود بوده است.

شاید بپرسید آیا این خودرو در بازار خریدار دارد؟ بله. مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به مسابقات اتومبیل‌رانی به سراغ خرید پژو ۲۰۵ می‌روند. چرا؟ با ما همراه باشید که بدانیم نقاط قوت این خودرو چیست؟

طراحی پژو ۲۰۵، تصویر مورد علاقه مجموعه داران

پژو ۲۰۵ در زمان خودش خودرویی خوش‌قیافه و به‌نسبت مدرن بوده است. در نمای روبه‌رو، نوع طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره همراه با لوگوی پژو اصالت این خودرو و شباهت آن را با دیگر محصولات قدیمی پژو نشان می‌دهد. در آن زمان، سپرها معمولا همرنگ بدنه نبودند و با پوشش پلاستیکی سیاه‌رنگ طراحی می‌شدند. فرم تخم‌مرغی بدنه در نمای جانبی، دارای خط و حجم خاصی نیست. پنجره‌های بزرگ این خودرو باعث شده است که راننده دید خوبی به اطراف داشته باشد. نمای عقب با چراغ‌های مربع‌شکل و کوچک و صندوقی بسیار ساده هماهنگی خوبی با سایر بخش‌های بدنه دارد.

کابین پژو ۲۰۵ تصویری از یک اتاق خودروی اقتصادی و ساده است. فضایی جادار و بزرگ با داشبورد و کنسولی کلاسیک به رنگ آبی، تصویری خوش‌رنگ و آب اما قدیمی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. روکش صندلی‌ها و تودوزی درها پارچه‌ای است. پنل‌آمپرها طراحی جالبی دارد و یک ساعت آنالوگ در کنار آن تصویری جالب و خاص را نشان می‌دهد. تمامی این عوامل در کنار هم نشان می‌دهد که دلیل خرید پژو۲۰۵  به‌عنوان یک خودروی کلاسیک، متفاوت و جلوتر از زمان خود بودن این خودرو است که نسخه‌های تمیز آن را برای مجموعه‌داران جذاب کرده است.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی با نسخه جوان پسند پژو ۲۰۵

یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱٫۹ لیتر در زیر کاپوت این خودرو جا خوش کرده است. مدل قوی‌تر پژو ۲۰۵ با کد GTI، ازلحاظ فنی قوی‌تر از مدل کلاسیک و ساده آن است. این پیشرانه با قدرت ۱۲۰ اسب‌ بخار در مدت زمان ۸٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ به همین دلیل این خودرو یکی از گزینه‌های جوانان برای تیونینگ‌کردن و شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی است. حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت در کنار میانگین مصرف سوخت ۸٫۲ لیتر با کمی دست‌کاری و تقویت، جواب‌گوی هیجان این افراد است.

این مدل اسپرت ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل کلاسیک پژو ۲۰۵ ندارد. المان‌های اسپرت مانند سقف پارچه‌ای مشکی، سانروف یا سپر همرنگ بدنه در کنار تزییناتی که برای مسابقات به این خودرو اضافه می‌شود، این پژوی سال‌خورده را تبدیل به یک جوان تازه‌نفس خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی و بررسی تخصصی پژو ۲۰۵ دیوار  را چک کنید.

کلام آخر

شاید برای بسیاری از افراد انتخاب یک خودرو تا این حد قدیمی و به‌روزکردن آن کاری غیرمنطقی به نظر برسد، اما علاقه‌مندان به خودروهای قدیمی چنین نظری ندارند. شاید اگر به آگهی‌های  خرید انواع پژو دیوار مراجعه کنید، از دیدن مدل‌های رنگارنگ خودروهای قدیمی این برند متعجب شوید؛ خودروهایی که اگر دستی به سر و روی آنها کشیده شده باشد و ازنظر فنی سلامت باشند، حتماً مشتری‌های خاص خود را پیدا خواهند کرد. پژو ۲۰۵ یک خودروی کلاسیک است که اگر کسی علاقه‌مند به خودروهای این‌چنینی باشد، شاید با وجود آن بتواند لذت نشستن در دنیای گذشته را تجربه کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.