ارتباط با ما در

ناامیدی بن سلمان از ترامپ/ ولیعهد سعودی از جنگ نظامی با ایران منصرف شده است؟

احساس شکستی که پس از غرق شدن در باتلاق یمن، همراه ولی عهد سعودی است، وی را به ناچار به سمت اعلام راه حل مذاکره ای با ایران سوق داد؛ چرا که بن سلمان تصریح می کند پاسخ به ایران، سیاسی خواهد بود، نه نظامی.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ ندین عباس در المیادین نوشت: احساس شکستی که پس از غرق شدن در باتلاق یمن، همراه، ولی عهد سعودی است، وی را به ناچار به سمت اعلام راه حل مذاکره‌ای با ایران سوق داد؛ چرا که بن سلمان تصریح می‌کند پاسخ به ایران، سیاسی خواهد بود، نه نظامی.

در ادامه این مطلب آمده است: در اولین واکنش سعودی به عملیات ارتش یمنی در نجران، سخنگوی ائتلاف سعودی، ترکی المالکی ترجیح داد تا این عملیات را یک «نمایش حوثی» بنامد.

این سخن المالکی، که پیش از او توسط وزیر مطبوعات یمن، ضیف الله الشامی نیز اعلام شده بود، تاکید کرد که عربستان باید بداند ضربات بعدی، دردناک‌تر است. این مسئول یمنی در گفتگو با المیادین خاطر نشان کرد که تنها راه حل، موافقت با پیشنهاد مهدی المشّاط است.

آنچه سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، یحیی سریع در نشست مطبوعاتی روز یکشنبه خود فاش کرد، شوکی بود که هنوز عربستان از آن بیرون نیامده است؛ بویژه آنکه وی از بمباران یک پایگاه نظامی حساس در ریاض و بمباران فرودگاه جیزان با ۱۰ موشک بالستیک صحبت کرد.

علاوه بر حاکمیت حوثی‌ها بر میدان عملیات در یمن، در سطح سیاسی نیز ابتکار عمل در اختیار این گروه است؛ همانطور که رئیس کمیته اسرا در صنعاء، عبدالقادر المرتضی، از انجام اقداماتی برای انتقال اسرا، تحت نظارت بین المللی صلیب سرخ، خبر داد.

پیام‌های عربستان، به ایران و روحانی رسید. نخست وزیر پاکستان، سوار بر قطار انجام اقداماتی برای حل اختلافات بین ایران و عربستان شده است؛ وی پیام، ولی عهد سعودی را به تهران رساند. این در حالی است که نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی نیز یک سفر ناگهانی به ریاض داشته و تلاش کرد فتیله تنش‌ها و درگیری در منطقه را بکشد.

آنچه رسانه‌های جهان در مورد تحرکات آمریکایی سعودی برای مذاکره با ایران افشا می‌کنند، نشان دهنده تغییر لحن بن سلمان و هم پیمان آمریکایی اوست؛ شاهزاده جوان سعودی، امید خود برای ایستادن رئیس جمهور آمریکا در کنار خود، در جریان حمله به ایران را به کلی از دست داده است؛ از این رو، تلاش می‌کند به راه حل‌های سیاسی متوسل شود، تا بتواند خود را نجات دهد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.