ارتباط با ما در

اردوغان نامه ترامپ را به زباله‌دان انداخت

منابع دیپلماتیک می‌گویند رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به نامه توهین‌آمیز همتای آمریکایی خود، عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرده و از این طریق این نامه را به زباله‌دان انداخته است.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ انتشار متن نامه غیردیپلماتیک «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در تاریخ نهم اکتبر (هفدهم مهر) جنجال رسانه‌ای و واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در پی داشت.

شبکه خبری «رووداو» گزارش داد دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد واکنش آنکارا به نامه توهین‌آمیز ترامپ به همتای ترکیه‌ای خود، آغاز عملیات نظامی «چشمه صلح» در سوریه بود.

یکی از خبرنگاران شبکه «فاکس نیوز» شامگاه گذشته (چهارشنبه) متن نامه‌ای را که ترامپ در روز نهم اکتبر برای اردوغان ارسال کرده، منتشر کرد که در آن با ادبیاتی به شدت غیرمحترمانه و دور از آداب دیپلماتیک رئیس‌جمهور ترکیه را «احمق» و «قلدر» خطاب کرده بود.

همچنین «سنا آلکان» مجری شبکه «سی. اِن. اِن. ترک» به نقل از منابع دیپلماتیک گفت اردوغان همان روز (نهم اکتبر) که نامه ترامپ را دریافت کرد، آن را به زباله‌دان انداخت و بهترین پاسخ آغاز عملیات بود.

به نوشته وبگاه سی. ان. ان. ترک، این منابع دیپلماتیک گفتند از نظر اردوغان، نامه ترامپ فاقد هرگونه اعتباری بود و نمی‌توانست کاری برای آن انجام دهد به همین دلیل دستور داد که در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی، عملیات «چشمه صلح» آغاز شود.

ادبیات نامه ترامپ به حدی غیرمعمول و دور از آداب است که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ابتدا در اصالت آن شک کردند. با این وجود ساعتی بعد یک سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به رسانه‌ها، صحت این نامه را تأیید کرد.

به نظر می‌رسد این نامه از سوی کاخ سفید با هدف کاستن از انتقادات از ترامپ منتشر شده است. منتقدان می‌گویند تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های نظامی آمریکا از شمال سوریه «چراغ سبزی» به عملیات ترکیه در این منطقه بوده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.