ارتباط با ما در

همه اما و اگرها درباره استیضاح دونالد ترامپ

با توجه به اینکه دونالد ترامپ مدت سه سال به دلیل اتهام رابطه با روسها برای پیروزی در انتخابات، زیر ذره بین نمایندگان پارلمان و کنگره قرار داشت و ایشان معتقد بودند رئیس جمهور برخلاف قانون عمل کرده است، این بار، به دنبال روشن شدن درخواست کمک او از رئیس جمهور دولتی بیگانه، یعنی اوکراین، برای مقابله با جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود، رئیس پارلمان آمریکا، رسما اعلام کرد که ترامپ به اتهام خیانت به امنیت ملت آمریکا، استیضاح خواهد شد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ مثنى عبد الله در القدس العربی نوشت: با توجه به اینکه دونالد ترامپ مدت سه سال به دلیل اتهام رابطه با روسها برای پیروزی در انتخابات، زیر ذره بین نمایندگان پارلمان و کنگره قرار داشت و ایشان معتقد بودند رئیس جمهور برخلاف قانون عمل کرده است، این بار، به دنبال روشن شدن درخواست کمک او از رئیس جمهور دولتی بیگانه، یعنی اوکراین، برای مقابله با جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود، رئیس پارلمان آمریکا، رسما اعلام کرد که ترامپ به اتهام خیانت به امنیت ملت آمریکا، استیضاح خواهد شد.

مساله عجیب آنکه تا زمانی نه چندان دور، دموکراتها با احتیاط شدیدی در این باره رفتار می کردند؛ چرا که نگران عواقب اقدامات خود علیه رئیس جمهور بوده و می ترسیدند برکناری وی، عواقب سیاسی سختی به همراه داشته باشد. اما امروز، همین دموکراتها تصور می کنند که عوامل موفقیتشان بسیار است.

با اینکه بحران فعلی یکی از خطرناکترین مراحل حکومت ترامپ، پس از شکست دموکراتها در محکوم کردن وی به دلیل دخالت روسها در انتخابات آمریکاست؛ به نظر می رسد برگ برنده در دست ترامپ، کنگره است، که در دست جمهوری خواهانی است که ترامپ را رها نمی کنند. با اینکه در بین صفوف جمهوری خواهان نیز هستند کسانی که موافق سیاستهای رئیس جمهور نیستند، اما خروج به سلامت ترامپ از استیضاح، می تواند یک دستاورد سیاسی بزرگ برای وی بوده و منجر به انتخاب دوباره اش شود؛ چرا که در این صورت تلاش می کند رأی دهندگان را قانع کند که تلاشی که برای برکناری وی انجام شد، یک رقابت سیاسی نادرست بوده است؛ که براساس ان، دموکراتها هیچ توجهی به زندگی مردم آمریکا نداشته و تنها دغدغه شان، کارشکنی در مقابل ترامپ و وارد کردن او در معرکه های خارجی بوده است که بر آینده انها تاثیر می گذارد.

در این میان، دموکراتها که می دانند خروج ترامپ از این بحران، می تواند در جریان انتخابات به نفع او باشد، در پی آنند تا هر چه سریعتر از طریق استیضاح، ترامپ را برکنار کنند؛ تا این موضوع همزمان با انتخابات نبوده و تاثیرات منفی آن متوجه دموکراتها نشود.

با این حال، اقدامات مربوط به عزل ترامپ، بر میدان سیاسی آمریکا تاثیر گذاشته و این کشور را وارد یک معرکه داخلی می کند، که حدود سود و زیان آن، مشخص نیست. همانطور که باعث ایجاد یک فصل جدید در فصول حیات سیاسی ایالات متحده و مرحله ای از مراحل حکومت رئیس جمهوری می شود که در بسیاری مواقع، خارج از ضوابط و ارزشهای فرهنگی شناخته شده، رفتار می کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.