ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

فواید لوبیا برای جلوگیری از حمله قلبی

لوبیا حاوی فیبر حل‌شدنی است. فیبر حل‌شدنی می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد زیرا باعث ایجاد نوعی ژل در شکم می‌شود که می‌تواند با کلسترول ترکیب شده و مانع از جذب آن توسط بدن شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– حملات قلبی اغلب برای افرادی رخ می‌دهد که کلسترول بالایی دارند، بنابراین مهم است که سطح کلسترول را پائین نگه داریم. برخی غذاهای مشخص مانند لوبیای پخته می‌تواند به‌طور طبیعی به کاهش کلسترول کمک کند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، حملات قلبی ناشی از توقف ناگهانی جریان خون در قلب هستند. دلیل عمده حمله قلبی بیماری‌های قلبی عروقی است –شرایطی که طی آن شریان‌های کرونری با کلسترول مسدود می‌شود.

وقتی ذخایر کلسترول منفجر می‌شوند، باعث شکل‌گیری لخته خون و مسدود شدن جریان خون می‌شوند. به همین دلیل مخم است که سطح کلسترول بدن خود را پائین نگه دارید تا از سلامت قلب خود محافظت کنید.

کلسترول را می‌توان با کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده، کنترل کرد چراکه همین مسئله باعث افزایش سطح کلسترول می‌شود.

غذاهایی که دارای سطح بالای چربی‌های اشباع‌شده هستند شامل کره، کره گیاهی، گوشت چرب، محصولات لبنی پرچرب و روغن نارگیل و روغن هسته پالم می‌شوند.

ازآنجایی‌که خوراکی‌هایی مانند شکلات شیری، کیک، شیرینی، پای و بیسکویت نیز با همین مواد اولیه تهیه شده‌اند، باعث افزایش کلسترول می‌شوند.

با این حال غذاهای دیگری وجود دارند که می‌توانند به کاهش کلسترول کمک کنند، از جمله غذاهای گیاهی. گیاهان حاوی کلسترول نیستند و معمولاً چربی‌های اشباع‌شده را تعدیل می‌کنند، بنابراین سبزیجات و سایر غذاهای دارای پایه گیاهی به‌طور عمومی در رژیم غذایی که به کاهش کلسترول کمک می‌کند، جای می‌گیرد.

یکی از این نوع غذاها لوبیا است. چراکه لوبیا حاوی فیبر حل‌شدنی است. فیبر حل‌شدنی می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد زیرا باعث ایجاد نوعی ژل در شکم می‌شود که می‌تواند با کلسترول ترکیب شده و مانع از جذب آن توسط بدن شود.

لوبیای پخته باید با نمک کم خورده شود چراکه اغلب کنسرو شده آن دارای نمک زیادی است. فقط لوبیای پخته نیست که حاوی فیبر حل‌شدنی است، بلکه تمامی انواع لوبیا و حبوبات مانند نخود و عدس نیز این‌طور هستند.

سایر منابع فیبرهای حل‌شدنی شامل میوه، سبزیجات، غلات، آجیل و جو می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.